Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Aventuria.ro - Afaceri originale, made in Romania!

de Maria Nicutar 21 Nov. 2013 4486
5 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Aventuria este site-ul fondat de un antreprenor roman, platforma unde oricine isi poate gasi echipamentul potrivit pentru transportul bagajelor, echipamentului sportiv sau chiar a alimentelor reci sau calde. Aici ai ocazia sa decizi care sunt echipamentele care ti se potrivesc cel mai bine si daca vrei sa le cumperi sau doar sa le inchiriezi. Totul serveste clientilor care isi doresc o calatorie perfecta, in confort total si siguranta.

Din numarul total al posesorilor de autoturism, putini sunt cei care au si spatiul necesar in care sa isi depoziteze echipamentul de transport si depozitare al bagajelor de-a lungul anului. Solutia este sa inchiriezi produsul perfect, la momentul potrivit.

Alex Dumbrava este fondatorul Aventuria.ro, omul de afaceri care a inceput un business in momentul in care a realizat ca detine o oportunitate reala, deja valorificata la scala redusa.

Pe website-ul Aventuria.ro primul indemn care iti sare in ochi este cat se poate de atragator. "Alege masina si iti vom prezenta produsele compatibile." Alegi producatorul si modelul masinii pe care doresti sa o echipezi si ti se ofera cateva optiuni ideale pentru ceea ce cauti.

Deosebit de interesant este start-ul acestei afaceri. Omul de afaceri noteaza faptul ca este un business pornit cu resurse extrem de modeste: un site realizat chiar de catre el insusi, un telefon si un laptop.

“Afacerea a inceput mai mult in gluma, pentru ca prietenii carora le-am mai imprumutat cutia nu au avut grija de ea, au zgariat-o prin parcari subterane sau spalatorii si am decis sa le-o inchiriez, sa-mi plateasca pentru folosirea ei.”, povesteste Alexandru Dumbrava.

"Am facut chiar si un site, cu minimele cunostinte de web design pe care le aveam, l-am facut public si apoi… am uitat de el! Pana in luna noiembrie a lui 2008 cand a sunat primul client (altcineva decat vreun prieten) si a trebuit sa decid daca fac din asta o afacere sau o las ca pe o gluma..", mai noteaza fondatorul Aventuria.ro.

Pe Aventuria.ro descoperim faptul ca mai mult de 2000 de clienti deja au beneficiat de serviciile oferite. Doritorii pot achita cash, card (inclusiv in rate) sau prin transfer bancar pentru produsele/serviciile dorite. Prin intermediul site-ului sau, Alexandru Dumbrava mai inchiriaza caiace, biciclete si remorci.

Cat despre situatia actuala a economiei, afacerea lui Alex Dumbrava nu a cunoscut obstacole majore. “La un moment dat criza ne-a favorizat, pentru ca oamenii au inteles ca e mai practic si mai economic sa inchiriezi echipamentul potrivit pentru o perioada determinata decat sa blochezi banii si sa mai porti si grija lui prin casa, tot restul anului.”, noteaza antreprenorul.

Aventuria.ro un exemplu de afacere pornita din mers, din serviciile pe care deja fondatorul le oferea. Totul a pornit dintr-o nevoie pe care un om motivat a indraznit sa o descopere si apoi sa ii dea viata!

Iata si cateva raspunsuri oferite de Alexandru Dumbrava, in cadrul unui interview acordat in exclusivitate pentru IdeiDeAfaceri.Manager.ro:


Maria Nicutar:  Cum ati conceput aceasta idee de afacere? Ati pornit o afacere din pasiune sau pentru ca oportunitatea a aparut la momentul potrivit?

Alex Dumbrava:  Aceasta idee a aparut chiar din momentul in care a trebuit sa imi echipez chiar eu masina cu o cutie portbagaj. Familia crescuse, eram un cuplu activ, cu un caine si un copil mic iar masina, desi era un break, nu putea sa transporte totul in conditii de siguranta si confort. Caram dupa noi pe-atunci tot ce era necesar traiului la cort, ingrijirii copilului, distractiilor de plaja si binenteles cainele. Locuiam totusi intr-un apartament cu doua camera si am avut noroc de un garaj in care mai puteam depozita din lucrurile noastre, altminteri ar fi trebuit sa plimb cutia portbagaj tot anul pe masina sau sa umplu cu ea micul balcon de bloc.

Concret insa, afacerea a inceput mai mult in gluma, pentru ca prietenii carora le-am mai imprumutat cutia nu au avut grija de ea si am decis sa le-o inchiriez, sa-mi plateasca pentru folosirea ei. Am facut chiar si un site, cu minimele cunostinte de web design pe care le aveam, l-am facut public si apoi… am uitat de el! Pana in luna noiembrie a lui 2008 cand a sunat primul client (altcineva decat vreun prieten) si a trebuit sa decid daca fac din asta o afacere sau o las ca pe o gluma.


Maria Nicutar:  Care a fost capitalul financiar pe care l-ati investit in aceasta afacere?

Alex Dumbrava:  Capitalul initial a fost in natura, doua cutii portbagaj – a mea si a unui prieten bun despre care stiam ca si-a cumparat si el cutie si m-am gandit sa diversific astfel oferta. In primele luni insa am cumparat primele 12 cutii, ceea ce a insemnat in jur de 5000 EURO. Pentru ca in primul sezon faceam instalarile la domiciliul clientului pot sa spun ca am investit mult timp si combustibil, pentru ca seara ajungeam acasa de la munca si ma ocupam de afacere – plecam cu 2-3 cutii pe si in masina mea pentru a le instala clientilor pe masina. Depozitarea lor o faceam in garajul meu, deci nu ma costa nimic. Mai aveam un laptop cu internet mobil si un telefon.

In timp insa am reinvestit toate veniturile, plus alte sume provenite din venitul familiei. A trebuit sa decid repede ca inchiriez nu doar cutiile portbagaj ci si barele transversale. Am ales sa folosesc doar echipamente de buna calitate, THULE fiind lider european si locul 2 in SUA in domeniu, si nu am gresit deoarece aceste echipamente au o durabilitate mare (ceea ce pentru un serviciu de inchirieri este esential), siguranta in montare si exploatare si compatibilitate foarte buna cu o gama larga de modele auto (in prezent putem echipa peste 400 de modele diferite de masini).


Maria Nicutar:  Cum merg afacerile in conditii de criza economica?

Alex Dumbrava:  La un moment dat criza ne-a favorizat, pentru ca oamenii au inteles ca e mai practice si mai economic sa inchiriezi echipamentul potrivit pentru o perioada determinata decat sa blochezi banii si sa mai porti si grija lui prin casa, tot restul anului. Mai mult de atat, fiind un serviciu cumparat pe loc si pentru o perioada determinata soferul (de obicei) il putea trece in buget impreuna cu combustibilul si il putea imparti cu colegii de drum, atunci cand de exemplu mai multi prieteni plecau in vacanta la schi cu masina unuia dintre ei.

In paralel insa companiile aeriene au inceput sa ofere conditii mai avantajoase celor ce mergeau la schi, oferindu-le de exemplu transportul gratuit al schiurilor. Am vazut cativa clienti de la un an la altul anuntandu-ne ca vor alege avionul in detrimentul masinii pentru vacanta de iarna la schi.

Intre timp am reusit sa diversificam oferta cu inchiriere de biciclete si suporti, cu inchiriere de caiace si alte echipamente, astfel incat sa crestem veniturile si sa acoperim sezonalitatea.


Maria Nicutar:  De ce strategii va ajutati pentru a va dezvolta baza de clienti?

Alex Dumbrava:  Pentru ca suntem o afacere relativ noua ne concentram mult pe educarea clientilor – ei trebuie sa afle ca au aceasta alternativa si ca este o alternativa sigura, confortabila si economica. In plus, pentru partea de echipament sportiv (inchiriere si vanzare) ne asociem cu diferiti organizatori de evenimente sportive, sprijinindu-i atat pe ei in organizarea si recompensarea participantilor cat si pe participanti prin oferirea unor tarife preferentiale la inchiriere sau asigurarea transportului echipamentelor la eveniment.

De anul trecut colaboram cu cea mai mare firma de rent-a-car din Romania, autonom.ro, pentru inchirierea cutiilor portbagaj in alte 5 orase – Craiova, Brasov, Cluj, Ploiesti si Constanta. Aceasta decizie s-a bazat pe numarul mare de cereri din afara Bucurestiului si pe experienta practica cu clienti veniti din aceste orase sa isi echipeze masina, urmand fie sa isi continue calatoria fie sa se intoarca in orasul de origine pentru a porni a doua zi cu tot cu bagaje spre destinatia de vacanta.

In rest, am lasat multa vreme afacerea sa creasca singura, clientii sa vorbeasca despre noi si sa ne recomande mai departe.


Maria Nicutar:  Cu siguranta cautati noi directii in care sa dezvoltati acest business. Cum arata viitorul pentru Aventuria?

Alex Dumbrava:  Cel mai probabil ne vom intari prezenta in alte orase din tara, pe masura ce publicul va deveni mai educat si mai constient de avantajul inchirierii echipamentelor. Vom promova mai intens si serviciile legate de ture organizate, evenimente turistice care implica logistica, utilizarea de caiace si de biciclete.


Maria Nicutar:  Care considerati ca sunt regulile de aur pentru ca start-ul unei afaceri sa fie un succes real?

Alex Dumbrava:  Cand am discutat cu cativa antreprenori despre ideea mea, unul dintre mesaje a fost “Alex, ia ceva ce exista si fa acel lucru mai bine. Nu te apuca sa educi piata, sa promovezi ceva nou, pentru ca e greu.” Acel antreprenor este acum unul din partenerii nostri si ne sprijinim reciproc in activitate. Insa avand in vedere cum am inteles sa ii urmez sfatul, nu cred ca sunt cel mai potrivit sa spun care ar fi regulile succesului in demararea unei afaceri.


Maria Nicutar:  Inainte sa incepeti aceasta afacere ati beneficiat de ajutorul unui mentor, coach sau ati inceput pe cont propriu?

Alex Dumbrava:  Nu am avut un coach sau un mentor. Am avut insa contact cu alti antreprenori, deschisi si comunicativi, care mi-au insuflat dorinta de a pune in practica ideile (acesta fiind probabil cel mai greu pas in a incepe o afacere). Iar pe masura ce dezvoltam afacerea si ma loveam de ceva nou (cum ar fi promovarea online) am avut posibilitatea sa invat si sa aflu cum se fac lucrurile de la aceiasi oameni.


Maria Nicutar:  Care sunt strategiile prin intermediul carora va devansati competitia? Ce are Aventuria si alte afaceri nu detin?

Alex Dumbrava:  Spre deosebire de alti jucatori care au incercat sa ne urmeze, noi suntem un centru de inchirieri care mai si vinde produse, nu un magazin ce vinde produse si mai si inchiriaza. Acesta este motivul pentru care noi imbunatatim constant atat oferta noastra, cat si modul de lucru cu clientii.

Am avut clienti care veneau la noi dupa ce fusesera la concurenta si erau uimiti de informatiile pe care le detinem, de modul de lucru, rapididatea cu care lucram si grija pentru masina lor si siguranta calatoriei. Probabil cel mai important avantaj in modul nostru de a servi clientii vine din faptul ca din prima zi am vrut sa aflam de la clientii nostri cum a fost sa inchirieze cutia portbagaj, daca le-au incaput bagajele, cati adulti si cati copii au calatorit, cu ce scop, daca a crescut semnificativ consumul, care le este stilul de condus, daca barele sau cutia au facut zgomot, de la ce viteza si in ce conditii.

Cred ca nici producatorii acestor echipamente nu au atata informatie “la cald” de la consumatori. Si asta se vede in faptul ca oamenii revin, incep sa stie ce vor, cer o alta dimensiune sau un alt model de cutie atunci cand nevoile sunt diferite si au ajuns sa ne sune si sa ne spuna nu ca ar dori o cutie portbagaj sau bare transversale, ci ca au de carat anumite lucruri si vor sa stie de la noi ce solutii au. Pe langa asta, o buna parte din serviciile din oferta vin chiar din sugestiile sau nevoile clientilor (remorci moto sau ATV, custi de caini etc.).


Maria Nicutar:  Orice om de afaceri trebuie sa detina un set clar de abilitati si competente. Care considerati ca sunt abilitatile, competentele si talentele vitale pentru success in mediul de afaceri?

Alex Dumbrava:  Pentru o afacere din domeniul serviciilor cred ca este important un contact direct si cat mai cuprinzator cu clientii. Trebuie sa oferi toate informatiile pe care si le-ar dori sa le cunoasca pentru a lua o decizie si trebuie sa afli de la acestia inainte, in timpul si dupa utilizarea serviciului care este nivelul de satisfactie si masura in care nevoile si asteptarile lor sunt indeplinite. Si daca incepi prin a comunica deschis si clar de la bun inceput te poti astepta ca si clientii sa te ajute si sa te inteleaga mai bine.

Pe langa o buna cunoastere a serviciilor pe care le oferim si a informatiilor legate de acestea (asa cum spuneam mai devreme, stim chiar de la clientii nostri cu cat creste consumul, care cutii portbagaj sunt mai zgomotoase si in ce conditii) avem un sistem clar, transparent, simplu si echitabil prin care se efectueaza rezervarile. Nu exista surprize neplacute, mai ales ca vorbim de un moment important pentru client, si anume concediul sau cele cateva zile de weekend, poate cele mai importante zile din an pentru ei. Iar daca vreodata s-a intamplat sa punem clientii intr-o situatie neplacuta (au fost poate 6 sau 7 astfel de cazuri in cei 5 ani de activitate) am apelat la resurse si solutii personale, departe de sfera noastra de activitate, pentru a rezolva situatia sau pentru a oferi o compensatie.


Maria Nicutar:  Daca ati da un sfat viitorilor antreprenori, cu privire la finantarea start-up-urilor lor, care ar fi acesta? (fonduri europene, imprumuturi bancare, bootstrapping?)

Alex Dumbrava:  Privind la modul in care am ales sa cresc aceasta afacere pot doar sa spun ca fiecare trebuie sa-si gandeasca si sa urmareasca acele moduri de finantare potrivite ritmului propus de dezvoltare si prioritatilor personale. Incercam sa dezvoltam afaceri pentru a ne obtine un anume grad de independenta, dar asta nu inseamna sa devenim robii propriilor afaceri.


Maria Nicutar: Ce carti de afaceri cititi si recomandati antreprenorilor si viitorilor antreprenori?

Alex Dumbrava: Mi-a placut povestea din spatele Virgin, spusa de Richard Branson, si modul in care acesta a esuat in repetate randuri doar pentru a gasi solutii creative de a se redresa si chiar creste. Si dincolo de carti probabil ca experienta antreprenorilor veritabili de langa noi e cea mai importanta sursa de inspiratie, mai ales atunci cand vrei sa iti transpui ideile in practica intr-un mediu economic ca al nostru.


Mult succes si spor la afaceri!


sursa foto: aventuria.ro


Tags: afaceri profitabileaventuriaalex dumbravaalex dumbrava aventuriaaventuria.roafaceri in romania

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Idei de afaceri profitabile pe care le poti incepe cu maximum 1.000 de euro

de Alina Constantinescu
17 Apr 2018
A porni de la zero o afacere nu este o sarcina usoara, mai ales pentru cineva lipsit de experienta. O parte importanta a unei afaceri o reprezinta...

Afaceri profitabile in 2018: realizarea de mobilier din tevi PVC

de Idei de afaceri
29 Mar 2018
Iata o afacere serioasa si profitabila pe care o puteti incepe cu doar cateva sute de lei: realizarea de mobilier din tevi PVC. Este o afacere care...

10 afaceri profitabile pentru femei. Idei geniale pentru anul 2018

de Alina Constantinescu
08 Ian 2018
Daca esti in cautarea unor idee de afaceri pentru femei cu sanse reale de succes avem ca pentru tine cate propuneri ideale pentru 2018. Se pot...

Afaceri profitabile la tara. Ghidul unui business de succes

de Idei de afaceri
23 Nov 2023
Lavanda (levantica) este o planta aromatica si medicinala cunoscuta din cele mai vechi timpuri. Se gaseste sub forma de ulei, tinctura, ceai sau...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]