Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Afacerea momentului - Call center pentru servicii de recuperare a creantelor

de
2663 0 12 Mai. 2015
Afacerea zilei


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4.75
din 4 voturi
RATING UTILIZATORI

De ce o afacere cu un call center? Call center-ul este un instrument perfect pentru activitatea de recuperare a creantelor de la restantieri/ rau-platnici. Iar creantele (catre banci si alte institutii financiare, catre furnizori de servicii de date etc.) au crescut exponential in aceasta perioada de recesiune.

Creantele au crescut intr-atat, incat firmele cu asemenea creante sunt nevoite sa externalizeze din ce in ce mai mult sau chiar intreaga activitate de recuperare a creantelor, fiind acum dispuse sa ofere partenerilor recuperatori un procent mai ridicat din valoarea creantelor recuperate.

Care este investitia intr-un call center?

Daca incepem afacerea doar cu outbound (apeluri efectuate de agenti catre clienti, fara primirea de apeluri), nu este nevoie de la inceput de o aplicatie de call center in adevaratul sens al cuvantului, decat in cazul unei activitati mai complexe si de volum mai mare.

Rapoartele oferite de "sistem" vor fi, pentru un call center care incepe cu recuperare creante, minimale: numar apelat, data si ora apel, status apel (raspuns, nu raspunde, numar gresit, ton de fax etc.), durata convorbire, suma datorata, data scadenta, numar de zile de intarziere, a mai fost contactat (nu/ data ultimului contact in acest sens), de cate ori a mai fost contactat (0, 1 etc.), s-a mai discutat cu clientul (de cate ori), data ultimei discutii telefonice cu clientul, s-a vorbit cu clientul (da/ nu), a promis plata (da/ nu), motiv intarziere plata (lista derulanta, care sa permita insa si un raspuns deschis), motiv pentru care nu plateste etc.

Atentie: este necesar sa aveti acces la datele de incasari din clienti restantieri ale partenerului (incasari de la clientii primiti pentru apelare), aceste rapoarte de incasari vor fi corelate cu cele ale campaniilor de apelare (outbound). Pe masura ce volumul si complexitatea activitatii cresc va fi, intr-adevar, necesara o aplicatie de call center in adevaratul sens al cuvantului.

Cheltuielile cu spatiul si cu echipamentele pot fi relativ reduse la inceput, dar este drept ca inchirierea si amenajarea unui spatiu de mici dimensiuni va ingreuna si complica viitoarea extindere.

Cat priveste cheltuielile cu personalul, este de mentionat ca salariile de debut ale agentilor de call center sunt relativ reduse si ca in aceasta activitate se foloseste in general, complementar salariului, un sistem de bonificatii in functie de performanta (spre exemplu, in cazul activitatii de recuperare a creantelor, bonificatiile pot fi acordate in functie de incasarile in x zile de la apel, de la cei cu care s-a discutat/ de la cei care au promis plata).

Asadar, cheltuielile de personal vor fi partial corelate cu profitul, deoarece atat incasarile, cat si bonificatiile personalului depind de gradul de recuperare a creantelor. Cheltuielile de infiintare a unui call center vor fi de minim cateva zeci de mii de euro, dar sansele ca investitia sa "merite" sunt mari. Dezvoltarea cu aplicatie si echipament adecvate unei activitati complexe poate costa intre cateva sute de mii si cateva milioane (sau chiar zeci de milioane) de euro.

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii




Dar concurenta? Mai este loc pe aceasta piata?

Cererea de servicii de call center este superioara ofertei si creste inca mai rapid decat oferta, asa ca loc este. In plus, odata demarata afacerea, va puteti extinde catre piete externe (servicii de call center, in special pe vanzari, in acest caz, pentru clienti externi, cu agenti vorbitori ai limbii/ limbilor necesare).




Tags: afacereafaceriservicii de call centercall centercreanterecuperare creanterecuperatori

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Afacerea momentului - Call center pentru servicii de recuperare a creantelor
Rating:
Nota: 4.75 din 4 voturi

Articole conexe

Afacere cu vinuri: cum a reusit un antreprenor sa dezvolte o afacere de succes in viticultura

09 Aug 2017
In plan mondial, viticultura este o ramura generatoare de profit. Romania are o traditie in producerea vinului, atestata documentar de peste 2.000 de...

Afacere cu cel mai cautat condiment din lume: sofranul. Pretul de vanzare? Intre 8.000 si 13.000 euro/kg!

de Alina Constantinescu
08 Aug 2017
Sofranul este cel mai scump si cautat condiment la nivel mondial, cunoscut si sub denumirea "aurul rosu". Este folosit in cele mai exclusiviste...

Afacere de succes peste hotare: investitia intr-o sursa de energie bio si renegerabila, bioetanolul

de Idei De Afaceri
08 Aug 2017
Bioetanolul este alcool pur, numit si alcool etilic. Sursa de energie bio si regenerabila, este produs din fermentarea de componente de zahar si...

Afacere inovatoare: o companie din Viena a introdus pe piata un geam care produce lumina artificiala

de Alina Constantinescu
07 Aug 2017
O idee de afaceri care merita analizata de managerii companiilor care produc ferestre sau lucreaza in sectorul constructiilor este aceea de a lansa...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut partener-investitor mobilier pictat

Intrebare: Caut o persoana interesata de a investi sau a deveni partener pentru mobilier pictat si reconditionat, un partener care sa detina un spatiu de lucru, pot contribui cu o parte de ordin financiar si la executia picturii pe mobilier, reconditionare, sau design pentru mobilier.Preferabil din judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Turda, Campia-Turzii.

Raspuns: Özel yatırımcılar Grup özel yatırımcılar karlı iş...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton