Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Idei de afaceri

Afacerea momentului - Call center pentru servicii de recuperare a creantelor

de
2889 0 12 Mai. 2015
Afacerea zilei


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4.75
din 4 voturi
RATING UTILIZATORI

De ce o afacere cu un call center? Call center-ul este un instrument perfect pentru activitatea de recuperare a creantelor de la restantieri/ rau-platnici. Iar creantele (catre banci si alte institutii financiare, catre furnizori de servicii de date etc.) au crescut exponential in aceasta perioada de recesiune.

Creantele au crescut intr-atat, incat firmele cu asemenea creante sunt nevoite sa externalizeze din ce in ce mai mult sau chiar intreaga activitate de recuperare a creantelor, fiind acum dispuse sa ofere partenerilor recuperatori un procent mai ridicat din valoarea creantelor recuperate.

Care este investitia intr-un call center?

Daca incepem afacerea doar cu outbound (apeluri efectuate de agenti catre clienti, fara primirea de apeluri), nu este nevoie de la inceput de o aplicatie de call center in adevaratul sens al cuvantului, decat in cazul unei activitati mai complexe si de volum mai mare.

Rapoartele oferite de "sistem" vor fi, pentru un call center care incepe cu recuperare creante, minimale: numar apelat, data si ora apel, status apel (raspuns, nu raspunde, numar gresit, ton de fax etc.), durata convorbire, suma datorata, data scadenta, numar de zile de intarziere, a mai fost contactat (nu/ data ultimului contact in acest sens), de cate ori a mai fost contactat (0, 1 etc.), s-a mai discutat cu clientul (de cate ori), data ultimei discutii telefonice cu clientul, s-a vorbit cu clientul (da/ nu), a promis plata (da/ nu), motiv intarziere plata (lista derulanta, care sa permita insa si un raspuns deschis), motiv pentru care nu plateste etc.

Atentie: este necesar sa aveti acces la datele de incasari din clienti restantieri ale partenerului (incasari de la clientii primiti pentru apelare), aceste rapoarte de incasari vor fi corelate cu cele ale campaniilor de apelare (outbound). Pe masura ce volumul si complexitatea activitatii cresc va fi, intr-adevar, necesara o aplicatie de call center in adevaratul sens al cuvantului.

Cheltuielile cu spatiul si cu echipamentele pot fi relativ reduse la inceput, dar este drept ca inchirierea si amenajarea unui spatiu de mici dimensiuni va ingreuna si complica viitoarea extindere.

Cat priveste cheltuielile cu personalul, este de mentionat ca salariile de debut ale agentilor de call center sunt relativ reduse si ca in aceasta activitate se foloseste in general, complementar salariului, un sistem de bonificatii in functie de performanta (spre exemplu, in cazul activitatii de recuperare a creantelor, bonificatiile pot fi acordate in functie de incasarile in x zile de la apel, de la cei cu care s-a discutat/ de la cei care au promis plata).

Asadar, cheltuielile de personal vor fi partial corelate cu profitul, deoarece atat incasarile, cat si bonificatiile personalului depind de gradul de recuperare a creantelor. Cheltuielile de infiintare a unui call center vor fi de minim cateva zeci de mii de euro, dar sansele ca investitia sa "merite" sunt mari. Dezvoltarea cu aplicatie si echipament adecvate unei activitati complexe poate costa intre cateva sute de mii si cateva milioane (sau chiar zeci de milioane) de euro.

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii




Dar concurenta? Mai este loc pe aceasta piata?

Cererea de servicii de call center este superioara ofertei si creste inca mai rapid decat oferta, asa ca loc este. In plus, odata demarata afacerea, va puteti extinde catre piete externe (servicii de call center, in special pe vanzari, in acest caz, pentru clienti externi, cu agenti vorbitori ai limbii/ limbilor necesare).




Tags: afacereafaceriservicii de call centercall centercreanterecuperare creanterecuperatori

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Afacerea momentului - Call center pentru servicii de recuperare a creantelor
Rating:
Nota: 4.75 din 5 - 4 voturi.

Articole conexe

Afacerea viitorului: ce inseamna agricultura acvaponica?

de Alina Constantinescu
17 Ian 2018
Acvaponia are la baza un procedeu simbiotic de crestere a plantelor si pestilor intr-un sistem recirculant. Cele doua componente vii ale sistemului...

Un oradean a dat lovitura in afaceri: cultiva momordica sau castravetele amar

de Alina Constantinescu
15 Ian 2018
Datorita proprietatilor sale, castravetele amar, supranumit "insulina vegetala", este recomandat persoanelor care sufera de diabet, o afectiune...

Afacere profitabila si de viitor: cosmetice naturale fabricate in Franta. Povestea La Maison du Savon de Marseille

de Alina Constantinescu
15 Ian 2018
Succesul apartine intotdeauna oamenilor curajosi si vizionari. Iata un exemplu de succes care arata ca o doza de curaj, o idee originala si...

O afacere care se bucura de mare popularitate: crearea si vanzarea produselor handmade

de Alina Constantinescu
12 Ian 2018
Pasionata de obiectele unicat si fiind o persoana foarte creativa, Andra Blaj, o tanara in varsta de 24 de ani, realizeaza obiecte artizanale...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Idei de investitii?

Intrebare: Buna seara,
Am 15.000 euro pe care as dori sa ii investesc intr-o afacere. Vreau o afacere care sa aiba la baza un plan de afaceri realist, adaptat la economia actuala. Pot sa ma implic in managament. Astept propuneri realiste si fezabile.

Raspuns: Buna seara, Cred ca cele mai multe oportunitati sunt in Romania, eu ma ocup cu fabricarea de...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton