Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Afacerile cu parfumuri si cosmetice, in crestere continua in ultimii ani

de
2577 0 10 Mar. 2017
Afacerea zilei


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

3.95
din 11 voturi
RATING UTILIZATORI

O analiza realizata de KeysFin pe piata cosmeticelor arata ca acest segment al economiei a crescut sustinut in ultimii ani, semn ca romanii sunt tot mai interesati de parfumuri, produse de machiaj si alte cosmetice.

Romancele sunt printre cele mai frumoase si ingrijite femei din Europa. Cel putin asta rezulta din statistici si mai ales din perceptia unanima a strainilor care ne viziteaza tara.

Sa te mentii frumoasa, sexy si sa arati bine inseamna o cheltuiala pe masura. Frumusetea se intretine, iar evolutia pietei cosmeticelor dovedeste ca, indiferent de vremuri, interesul romanilor pentru astfel de produse ramane constant.

Datele financiare, analizate de KeysFin, arata ca piata produselor cosmetice si de parfumerie a crescut semnificativ in ultimii ani, de la 4,2 miliarde lei in 2009 la 5,28 miliarde lei in 2015.

„Din datele preliminarii si luand in calcul cresterea semnificativa a consumului, generata de masuri de ordin fiscal, 2016 a adus un adevarat record in materie, cifra de afaceri din acest sector depasind 5,5 miliarde lei” afirma analistii de la KeysFin.

Potrivit statisticilor, in acest sector activeaza in prezent in jur de 2000 de firme, cu peste 11.000 de angajati, care se ocupa cu comertul cu ridicata si amanuntul al produselor cosmetice si de parfumerie.

Numarul acestora s-a mentinut constant din 2009 si pana in prezent, semn ca piata este una bine definita.

"Analiza datelor financiare arata ca, in ultimii 7 ani, firmele de cosmetice si parfumerie au insistat pe optimizarea afacerilor, dovada ca profitabilitatea sectorului a crescut de la 207 milioane lei in 2009 la 258 milioane lei in 2015, cu un ascendent puternic in 2016”, considera expertii KeysFin.

Potrivit acestora, piata romaneasca inca nu si-a atins potentialul maxim, daca este sa raportam la pietele dezvoltate. In Romania, potrivit unor statistici realizate de jucatorii din domeniu, consumul de produse cosmetice si de parfumerie este de aprox. 40 de euro / anual / persoana, in conditiile in care in Franta este de 4-5 ori mai mare.
 

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii




Cine decide in piata cosmeticelor

Potrivit datelor financiare analizate de KeysFin, in acest sector economic trendul este dat in primul rand de importatori si de lanturile de magazine specializate dezvoltate de multinationale. Si producatorii autohtoni au avansat semnificativ in ultimii ani, profitand de noile tendinte eco, de interesul tot mai mare al romanilor pentru produse naturale, de calitate.

Statistica arata ca, pe segmentul importurilor de cosmetice, principalul jucator din Romania este Interbrands Marketing & Distribution SRL, care a raportat, in 2015, o cifra de afaceri de 731,3 milioane de lei.

Topul importatorilor este completat, la mare distanta, de L'Oreal Romania SRL (283,7 mil.lei), Colgate-Palmolive Romania SRL (249,1 mil..lei), Beiersdorf Romania SRL (215,5 mil.lei), Sarantis Romania SA (204 mil.lei) si Johnson Wax SRL (171,5 mil.lei afaceri in 2015

La capitolul vanzari cu amanuntul, in magazinele specializate, primul loc este ocupat de germanii de la DM, care au realizat afaceri de 208 milioane de lei. DM este urmata de lantul Sephora, cu o cifra de afaceri de 162,9 milioane de lei.

Clasamentul firmelor cu cea mai mare cifra de afaceri este completat de Millenium Design SRL (121,8 mil.lei), lantul de magazine de cosmetice Douglas (76,7 mil.lei), Tordai Hair-Cosmetics (36 mil.lei) si Top Line Europa (29,7 mil.lei).
 
Ce cosmetice cumpara romanii

O statistica recenta arata ca, in prezent, cele mai multe achizitii de produse cosmetice se realizeaza din magazinele fizice, urmate de farmacii si saloanele de cosmetica. Un segment aflat pe crestere este cel al vanzarilor pe internet, care au avansat semnificativ in ultimii 2-3 ani.

„Studiile de consum arata ca, in prezent, parfumurile genereaza cea mai mare cifra de afaceri din aceasta piata, urmate de produsele de machiaj si abia apoi de cele de ingrijire. Este un trend diferit fata de tarile occidentale, acolo unde produsele de skin-care sunt cele mai vandute. Acest fenomen are legatura cu educatia si obiceiurile de consum ale mai multor generatii. In Romania, sa nu uitam ca avem inca generatii care au trait in comunism si pentru care produsele cosmeticele occidentale au reprezentat o necunoscuta”, afirma analistii.

Potrivit expertilor, lucrurile se schimba insa semnificativ de la an la an, iar romanii se documenteaza din ce in ce mai mult cu privire la importanta ingrijirii pielii, fiind tot mai atenti la ingredientele folosite in produsele cosmetice, la trendurile internationale.

„Piata va evolua, inerent, catre un mix de vanzari similar celui din Occident. Vom asista la cresterea ponderii produselor cosmetice destinate ingrijirii tenului. Cat de repede se va intampla acest lucru tine in primul rand de puterea de cumparare si apoi de modificarea obiceiurilor de consum, ca urmare a mediatizarii produselor respective”, afirma analistii de la KeysFin.



Tags: afacere cu cosmeticeafacere cu parfumuriproduse cosmetice

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Afacerile cu parfumuri si cosmetice, in crestere continua in ultimii ani
Rating:
Nota: 3.95 din 11 voturi


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Salut am un site de anunturi gratuite

Intrebare: Buna seara am un site de anunturi gratuite www.e-devanzare.ro
Doresc sa fac un exchange de link-uri cu site uri din domeniul auto si imobiliare.
de Asemenea cine doreste poate posta Anunturi gratuite pe site.
Cine doreste sa schimbam link-uri.

Raspuns: Buna, Link exchange-ul nu mai este de ajuns, "regulile" s-au schimbat. Asta faceam eu cu site-ul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton
[x]