Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Doua decenii de idei de afaceri

de
1457 0 11 Feb. 2013
Afacerea zilei


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI
Doua decenii de idei de afaceri

Revista Idei de Afaceri implineste 20 de ani. Am decis sa folosesc in titlu o unitate de timp mai pretentioasa, denumita deceniu. Doua decenii de idei de afaceri. Wow! E tot ce pot spune, in conditiile in care generatia Facebook, referindu-ma la cea mai coapta, s-a nascut in anii 90.

Sa visezi ceea ce scrii. Sa scrii despre ceea ce visezi. De multe ori, ca jurnalisti de presa business si nu orice fel de presa, ci una care sa inspire, ne confruntam cu negativismul unor cititori care nu au indraznit inca sa viseze sau care au visat si au fost dezamagiti. Antreprenorii sunt insa antreprenori pentru ca stiu sa viseze. Nu am in spate vechimea distinsilor colegi de la Idei de Afaceri, dar in ultimii ani am invatat ceva foarte util: o revista cu profil economic trebuie scrisa pentru oamenii obisnuiti, nu pentru Donald Trump sau vreun economist de Nobel; o revista de afaceri are nevoie de un limbaj simplu, pe intelesul tuturor.

Tocmai de aceea, daca te abonezi la Idei de Afaceri, vei primi „moca” CD-ul „Biblia Antreprenorului. Primii pasi in afaceri”, in limita stocului disponibil. Dincolo de informatiile utile si bine sustinute, pe site-ul „ideideafaceri” si in paginile revistei cu acelasi nume vei gasi reteta succesului, aproape deconspirata.

De ce „deconspirata”? Pentru ca multi experti complica succesul, il transforma in ceva irealizabil, un film SF, descurajandu-i pe „muritori”. Dincolo de acest aspect, cititorii nostri au curajul aproape nebun de a deveni propriii lor sefi, o responsabilitate uriasa. Sa nu uitam ca lumea afacerilor este dura si „ofertele de nerefuzat” (vezi filmul „Nasul”...) sunt la tot pasul.

Idei de Afaceri este o revista economica, scrisa insa intr-o maniera total diferita de toate celelalte publicatii de profil”. E o afirmatie destul de curajoasa. Oare e adevarata? Va confirm ca da. Noi nu mintim „poporul cu televizorul”. Presa romaneasca de business este vasta si avem ce invata, de la unii colegi, dar de altii ne ferim. Nu ajunge sa stai de vorba cu un antreprenor celebru, care spune „am reusit!”, „am un Rolls Royce” si „imi petrec vacantele la Monte Carlo”. Imaginea reusitei este, intr-adevar, importanta, dar informatiile, unde sunt informatiile? Dupa cum stiti deja, revista „Idei de Afaceri” contine adevarate dosare de afaceri, bine structurate si detaliate. Toate acestea sunt expuse intr-o maniera optimista. Personal, nu imi place sa aud cum unii posibili antreprenori descurajati (si frustrati de sistem), spun ca „la noi nu se poate, degeaba scriem, degeaba expunem niste retete sigure ale succesului”...

Prin intermediul produselor CD ale site-ului „ideideafaceri”, am descoperit ca succesul este complex, dar in acelasi timp simplu. Poti obtine succesul cand nu esti mintit. Cand esti incurajat. Cand ti se spune ca „se poate si in Romania”. Fie ca vorbim despre deschiderea unei cafenele, cultivarea trandafirilor, un magazin online, cresterea viperelor pentru venin sau analiza minutioasa a greselilor antreprenorilor (astfel incat sa nu le repetam si noi!), informatia este redata intr-o nota optimista. De ce scriu pentru „ideideafaceri”? Pentru ca pot sa informez si sa inspir in acelasi timp. Nu sunt un „guru al business-ului”, un „Cristian Tudor Popescu” atotstiutor sau un „analist financiar ca Nouriel Roubini”, pentru ca am (si avem) cu totul alta misiune: aceea de a va ajuta sa dobanditi succesul in afaceri.

In Romania, de vina este mentalitatea din randul antreprenorilor. Sa va dau un exemplu. Candva, cumparatorul unui CD „Idei de Afaceri”, care isi dorea sa deschida o pensiune, mi-a „reprosat” (pe un ton bland), ca n-a reusit sa isi deschida locatia mult visata. El avea, de fapt, doua probleme. In primul rand, utilizase in mod gresit CD-ul si acesta nu mai putea fi accesat corespunzator cu ajutorul cdrom-ului din calculatorul sau... In al doilea rand, nimeni nu poate sa iti ofere o pensiune pe tava, gata facuta, doar prin intermediul unui CD. Noi suntem aici sa informam, sa oferim o perspectiva, sa inspiram, dar succesul depinde, in mare parte, de atitudinea antreprenorului respectiv. Daca va afisa inca de la inceput o atitudine ostila succesului, o mima pesimista, nu va atinge succesul.

Acesta e un caz izolat. Foarte multi antreprenori, „oameni, ca si noi”, ne-au multumit pentru informatii si inspiratie. Produsele „ideideafaceri” sunt ca o gura de aer proaspat, oferita de aceasta data „pe tava”, intr-un univers business romanesc dominat de sentimentul nereusitei.

In final, trebuie sa dezbat un alt aspect care mi se pare important. Vreau sa raspund la o intrebare simpla: Ce are „ideideafaceri” (si site-urile retelei „manager.ro”, in general) si altii n-au? Dupa cum stim, majoritatea presei din Romania se hraneste din cancan-uri ieftine si mizerabile. De aceea am ajuns unde suntem, in privinta educatiei... Sectiunile economice ale ziarelor online din Romania prefera sa dea vestile proaste in avans, sa genereze panica, sa spuna ca tot sistemul financiar s-a prabusit, ca antreprenorii nu mai au nicio sansa sa se dezvolte. De ce fac acest lucru? Pentru ca stirile negative sunt citite mai des decat cele pozitive. Oare?

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii




Sa nu uitam ca site-urile retelei „manager.ro” se „bat” cot la cot cu publicatii importante. Aceasta este o dovada ca oamenii s-au trezit. In loc sa se lase manipulati de presa de business pesimista, care serveste anumite interese, antreprenorii migreaza spre noi. Ce primesc in schimb? Idei de afaceri. Inspiratie. Retete clare pentru succes. Practic, ar trebui sa ii intereseze mai mult sansele lor de a dobandi succesul, nu sa isi piarda timpul citind „fumigene de presa” (nu spun ca stirile sunt false, dar exista o evidenta afinitate editoriala pentru „vestile proaste”). Tocmai de aceea nu avem concurenta pe piata din Romania. Si asta ma face sa ma intreb, cu optimism... Unde vom fi peste inca 20 de ani?

Autor: Banila Silviu




Tags: idei de afaceriafaceriidei afacerirevista idei de afaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Doua decenii de idei de afaceri
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Vara aceasta este timpul sa pui bazele propriului business: idei de afaceri care sa te inspire

de Alina Constantinescu
29 Iun 2017
Esti pasionat de afaceri, dar nu stii cum sa faci primul pas catre succes? Ai deja o afacere, dar pasiunea te indruma catre alta? Nimic mai simplu!...

3 idei de afaceri foarte atractive pentru antreprenorii romani

de Alina Constantinescu
07 Iun 2017
Increderea in sine este un element extrem de important in atingerea succesului personal si profesional. Asadar, aceasta poate face diferenta intre...

Afla secretele unei afaceri cu ciuperci de la un antreprenor din Targu Mures!

de Alina Constantinescu
15 Mai 2017
Daca v-ati gandit deja la cultivarea ciupercilor ca la o oportunitate de afaceri, dar nu ati stiut cum sa o puneti in practica, va oferim in...

4 avantaje ale unei afaceri cu cosmetice naturale

de Alina Constantinescu
15 Mai 2017
Romanii se documenteaza din ce in ce mai mult cu privire la importanta ingrijirii pielii, fiind tot mai atenti la ingredientele folosite in produsele...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

unde gasesc finantare privata?

Intrebare: Buna seara,

Detin o afacere in domeniul agricol dar nu gasesc capital pentru dezvoltare acesteaia.
Tin sa va aduc la cunostinta ca nu doresc imprumuturi sau finantari din partea bancilor, cu dobanda exagerata si garantii imobiliare (insuficiente din punctul acetora de vedere chiar daca valoreaza dublu fata de capitalul dorit)
Doresc o finantare din partea unor oameni de afaceri, investitori privati sau grupuri de investitori etc. dar nu stiu unde sau cum as putea sa gasesc aceste persoane pentru a le propune ideea mea de dezvoltare.

Orice informatie este utila.

Multumesc !

Raspuns: Buna ziua. Rog mai multe detalii pe valilig@yahoo.co.uk.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton