Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INTERVIU Coffee 2 Go: Drumul parcurs de la idee la afacere de succes

de Alina Constantinescu 23 Nov. 2016 9615
4.08 din 31 voturi
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Coffee 2 Go este un business lansat in anul 2013 de trei asociati, care s-a dezvoltat spectaculos pana in prezent. Afacerea a pornit de la un coffee spot si a ajuns la 14 in prezent, iar anul viitor se estimeaza ca vor fi aproximativ 30 in Bucuresti si in tara. Pe langa coffee spot-uri proprii deja se francizeaza afacerea si in afara Bucurestiului, avand in prezent kiosk-uri in regim de franciza in Piatra Neamt, Brasov si Pitesti iar planul este de extindere si in alte orase mari.

Cum a pornit aceasta idee indrazneata si ce planuri de viitor are Coffee 2 Go pentru clientii sai ne-a povestit Vlad Timaru, unul dintre cei trei actionari si fondatorul afacerii, intr-un interviu acordat in exclusivitate pentru Idei de Afaceri.

1. De unde a pornit ideea afacerii cu cafea? Ce anume v-a determinat sa mergeti pe acest drum?

Ideea afacerii s-a nascut de la nevoia mea de a bea cafea la filtru care, la momentul acela era foarte rara in ofertele operatorilor specializati. Si, considerandu-ma un exponent al majoritatii, m-am gandit ca, la fel ca mine, poate mai sunt si altii care isi doresc dar nu gasesc o cafea lunga, mare, pe care sa o savureze in drum spre birou, casa, etc. Forma de prezentare a “magazinului” in care urma sa fie vandut acest produs am inregistrat-o la OSIM dupa ce am vazut in Grecia un kiosk in forma de portocala. Ce poate fi mai sugestiv ca prezentare pentru o cafea to go decat un modul in forma de pahar?
De la idee la punerea acesteia in practica au trecut cinci ani, iar cand am decis s-o materializam, am inceput ca un hobby. Feeback-ul clientilor a fost cel care ne-a convins sa continuam, ca un business.

2. Care a fost investitia initiala pentru dezvoltarea afacerii? Banii au provenit din surse proprii sau ati accesat fonduri europene?

Fondurile necesare startului, adica fabricarii si utilarii primului kiosk au fost din resurse proprii. Ulterior, pentru dezvoltare tehnologica si cresterea numarului de locatii am investit bani pe care i-am obtinut din vanzarea unui magazin on-line (care constituise preocuparea noastra principal din anii anteriori).
Prima locatie, cea din Gara de Nord, ne-a costat in jur de 12.000 euro.

3. Ce sortimente de cafea comercializati si care este cea mai apreciata de clienti?

Folosim doua blenduri de cafea; unul pentru cafeaua la filtru, altul pentru espresso. Ambele sunt mixuri de Arabica si Robusta (si ceva pasiune), in diferite proportii, retetele de preparare a cafelei (ca materie prima) fiind concepute de insusi dl Mihai Florescu, acesta fiind si furnizorul nostru de cafea. Ca si bauturi preparate, cele mai vandute (si implicit apreciate) sunt Flavoured Cappuccino / Latte si Filter Coffee, in aceasta ordine. Cu alte cuvinte, cele mai apreciate sunt bauturile compuse (cafea si spuma de lapte), cu tarie medie, urmate de cafeaua la filtru, a carei grad de cofeina depaseste cu mult pe cele mentionate anterior.

4. Kiosk-urile au un design unic, inregistrat la OSIM, in forma de pahar de cafea. Cum a aparut ideea acestui design unic in Romania?

In vara anului 2007 am mers pentru prima data in Grecia. La acel moment aveam deja ideea unui coffee point. Si acolo mi-a atras atentia un kiosk in forma de portocala unde se comercializa fresh. De portocale, evident. M-am gandit ca in Romania, caracterul sezonier al acesei bauturi ar fi ingreunat succesul dar mi-a ramas intiparita ideea de a fabrica un modul cu grad de mobilitate ridicat, a carui forma sa fie insasi a produsului comercializat. Si, pe fondul ideii de mini coffee point, m-am intors din Romania si am inregistrat la OSIM desenul kiosk-ului in forma de pahar (de cafea).

5. Aveti kiosk-uri in regim de franciza in Piatra Neamt, Brasov si Pitesti si mai urmeaza si alte orase. Cu privire la franciza Coffee 2 Go, ce este nevoie sa stie francizatii pentru a avea succes pe aceasta piata?

Potentialii francizati trebuie sa stie ca orice afacere se demareaza/dezvolta doar cu resurse, atat finaciare cat si de timp. Resursele finaciare sunt cel mai usor de gasit, sunt necesare dar nu suficiente. Implicarea si timpul alocat acestui business pot face diferenta intre success si esec. Si, desigur, sa nu uitam locatia. Gasirea unei locatii potrivite poate dura ceva timp; rabdarea si perseverenta sunt alte “ingrediente” ale succesului.

6. Ce obstacole ati intampinat in dezvoltarea afacerii si cum ati reusit sa le depasiti?

Obstacole apar in fiecare zi. Noi le denumim “situatii”, iar job-ul nostru este sa cautam solutii pentru fiecare si sa le rezolvam cat mai eficient. Una din “problemele” mari o reprezinta gasirea unui spatiu potrivit. Paradoxal, un spatiu gol, neconstruit, de 5mp este mult mai greu de gasit in Bucuresti decat un spatiu commercial. Sunt multe zone unde am vrea sa amplasam kiosk-urile noastre dar, acei 5mp de teren nu sunt de inchiriat. Terenul este fie al Administratiei Publice Locale, fie al unor terti private, iar acceptul pentru inchiriere depinde atat de legislatie (in cazul Primariilor) sau al dorintei/motivarii persoanelor private.

O alta “problema” greu de rezolvat este cea a capitalului uman. Gasim din ce in ce mai greu oameni dispusi sa lucreze si sa se implice in acest domeniu, chiar daca noi cautam persoane necalificate, pe care sa le pregatim/invatam tot ce e necesar pentru acest job.


7. Care este cifra de afaceri estimata pentru anul 2016?

La finalul lui 2016 estimam la nivel de grup Coffee 2 Go o cifra de afaceri de 3.000.000 lei, aceasta cuprinzand vanzarile tuturor societatilor partenere (atat a noastra cat si a francizatilor).

8. Care sunt modalitatile de promovare a afacerii?

De la inceput am inteles ca “ambalajul vinde produsul” si ca forma unica a kiosk-ului reprezinta cea mai buna promovare pe care o putem avea. Ulterior am investit si in pahare de calitate, ale caror design/dimensiune este de natura sa atraga atentia. Important este sa atragi clientul sa cumpere prima data; calitatea bauturilor si a modului de preparare il va face sa revina. 80% din clientii nostril sunt clienti fideli, consumand bauturile noastre aproape zilnic. Deci am investit in design si calitate si vom continua sa facem upgrade-uri pentru a ne adapta cerintelor pietei.

O alta directie a business-ului este extinderea prin francizare. Pentru promovarea francizei am apelat la o firma de top din domeniu, GingerPR, prin intermediul careia comunicarea catre potentialii francizati sa fie cat mai eficienta.

9. In ceea ce priveste extinderea business-ului, aveti in vedere si comercializarea unor produse complementare, precum briose sau croissante? Care sunt planurile de viitor?

Da, vom comercializa in curand aceste produse complementare dar doar in locatiile in care spatiul permite. Si nu o vom face pentru extinderea business-ului, ci din dorinta de a oferi clientului o gama cat mai completa de produse, incat sa nu mai fie nevoit sa mearga la un alt magazin pentru a-si cumpara o gustare. Am inceput deja cu briose, tarte, cookies si sandwich-uri la locatia din G-ral Berthelot, urmand sa le introducem in portofoliul de produse si la celelalte locatii din generatia Coffee 2 Go-Inside. Colaboram cu un producator autohton de patiserie artizanala, ArtisanFood, produsele acestuia fiind unele premium, ridicandu-se la nivelul bauturilor noastre.

10. In viata fiecarui antreprenor exista provocari si momente dificile. Ati schimba ceva daca ati avea posibilitatea sa va intoarceti in timp? Considerati ca exista ceva ce ar fi trebuit facut in alt mod?

In decursul celor aproape 4 ani de existenta pe piata am facut si greseli, oferindu-ne experiente nu intotdeauna placute dar cu siguranta utile. Daca m-as intoarce inapoi in timp, as demara afacerea inca din 2007 cand am inregistrat conceptul la OSIM, as franciza mult mai repede si as lucra de la inceput cu o firma specializata in comunicare. Si cu alta specializata in domeniul francizelor. 

11. Ca urmare a experientei acumulate pe piata cafelei, va rog sa oferiti cateva sfaturi pretioase antreprenorilor in devenire pentru a reusi sa supravietuiasca pe o piata competitiva.

Primul sfat ar fi sa asculte sfaturile celor cu experienta, nu sa ii copieze.
Originalitatea vinde mai mult decat copia. In spatele acestei afaceri se afla mai mult decat o masina de cafea si un design contemporan. Studierea preferintelor consumatorilor, retetele, ingredientele si calitatea bauturilor, toate acestea reprezinta mici secrete care fac o afacere mare si ele nu sunt vizibile la o simpla privire.

Pe langa acestea, rabdarea si perseverenta sunt indispensabile in acest domeniu. Concurenta e din ce in ce mai mare dar piata ii cerne pe cei nepregatiti iar succesul se arata doar celor care au puterea sa reziste in timp in fata tuturor “greutatilor”.

Un alt sfat ar fi sa realizeze ca resursa timp este mult mai valoroasa decat cea financiara si de multe ori investim mult mai mult decat pare. Daca ar fi s-o iau astazi de la zero, as apela la cineva care sa ma ajute sa economisesc timp oferindu-mi experienta lui. Daca as lua-o azi de la zero, as cumpara o franciza. Coffee 2 Go, evident :)



Tags: coffee 2 gocoffee spotfrancizaafacere cu cafea

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.08 din 5 - 31 voturi.

Articole conexe

Afacerea Coffee 2 Go se extinde: trei locatii cu un nou design interior

de Idei de afaceri
28 Feb 2018
Grupul Coffee 2 Go a fost infiintat in 2013 si detine in prezent un numar de 27 coffee spot-uri in regim propriu sau franciza, cu un design unic, in...

Afacerea Coffee 2 Go: un nou design pentru paharele de cafea

de Idei de afaceri
13 Oct 2017
Afacerea Coffee 2 Go a fost infiintata in 2013, in prezent existand un numar de 24 coffee spot-uri in regim propriu sau franciza, cu un design unic,...

Coffee 2 Go Romania lanseaza un nou concept: Coffee 2 Go - Inside

de Alina Constantinescu
13 Dec 2016
Grupul Coffee 2 Go a fost infiintat in 2013 si detine in prezent un numar de 15 coffee spot-uri in regim propriu sau franciza, cu un design unic, in...

Top 17 avantaje pentru un start cu franciza Nomasvello!

de Ideideafaceri.ro
29 Feb 2012
Interesul pentru francize este unul din ce in ce mai mare in randul romanilor cu spirit antreprenorial in 2012. Ne orientam catre francize...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]