Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Rezultatele studiului de piata ?Nevoi si Atitudini ale Fermierilor - 2011? de la AgroManager

de Victor Oancea 03 Oct. 2011 8968
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

In cadrul proiectului AgroManager „Dezvoltare si performanta in afaceriâ€, s-a realizat un studiu pe piata „Nevoi si Atitudini ale Fermierilor – 2011â€. Rezultatele acestuia au scos la iveala faptul ca cele mai mari provocari ale fermierilor romani raman cele legate de preturile la cereale (53%) si de preturile la achizitii/input-uri (44%). Ambele provocari detin impact puternic asupra profitabilitatii sectorului ocupat de ferme, ni se arata intr-un comunicat de presa.

Studiul „Nevoi si Atitudini ale Fermierilor – AgroManager 2011” a fost efectuat de compania de cercetare de piata MRI Research & Consulting. Studiul a avut in vedere doua mari obiective. Primul a fost ce de a identifica nevoile de consiliere si suport ale fermierilor.

De asemenea, studiul si-a propus sa identifice si atitudinile si preferintele fermierilor romani cu trei directii principale: intelegera modului de organizare si planificare a prinicpalelor activitati agricole, identificarea principalelor sarcini si provocari cu care se confrunta fermierii in activitatile lor zilnice si intelegerea atitudinilor si a valorilor generale ale acestora.

“Acest studiu reprezintă pentru proiectul AgroManager una din principalele surse de informaÅ£ii care pot indica nevoile de consultanţă, asistenţă sau ajutor comunicate de fermieri. Rezultatele acestui studiu oferă proiectului o indicaÅ£ie statistică, extinsă, care completează în mod profesionist discuÅ£iile individuale ce au loc între consultant ÅŸi fermier”, arată Gabriel Ionescu, Coordonator Consultanţă, AgroManager.

 “Este necesar ca în mod sistematic ÅŸi continuu să se colecteze aceste nevoi, pentru ca furnizorul de servicii de consultanţă să poată dezvolta materiale ÅŸi instrumente ajutătoare pentru fermieri. Scopul acestora este să le susÅ£ină cât mai bine activitatea, în sensul creÅŸterii continue a performanÅ£ei fermei în condiÅ£iile curente de piaţă (curs valutar, evoluÅ£ia pieÅ£elor de mărfuri, altele), pedo-climatice (evoluÅ£ia structurii agro-chimice a solului, evoluÅ£ia vremii – umiditate, temperatură) sau situaÅ£ii economice locale ori internaÅ£ionale (factori economici, politici, sociali)”, adaugă Gabriel Ionescu.

Studiul a scos la iveala ca principale provocari cele legate de preturile la cereale (53%) si cele legate de preturile la achizitii/input-uri (44%). De asemenea, din studiu reiese si faptul ca planificarea activitatilor in ferme are loc in majoritatea cazurilor pe hartie (53%), chiar daca in mare parte fermele intervievate detin si calculatoare.

Mai mult, studiul a dovedit faptul ca doar 3% dintre fermierii intervievati folosesc un soft special pentru planificarea culturilor si 11% beneficiaza de servicii de asistenta din partea unui specialist. Majoritatea fermierilor intervievati au afirmat ca doresc asistenta din partea unui specialist extern, 77% dintre acestia mentionand ca au nevoie de consultanta.

Printre cele mai populare domenii in care acestia isi doresc asistenta se numara cel al tehnologiilor agricole – in special pentru fermele mici (sub 500 ha), asistenta economico-financiara – in special pentru fermele medii (intre 500 si 999 ha) si accesarea fondurilor europene si a subventiilor.
Aflati mai multe detalii pe www.comunicatedepresa.ro




Tags: fermefermafermieragromanagernevoi si atitudini ale fermierilor 2011

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Ferma de struti. Estimarea veniturilor

de Idei de afaceri
02 Feb 2024
Pentru a afla cat se castiga ar trebui sa cunoastem ce sume sunt necesare pentru punerea pe picioare a afacerii. Si pentru a da raspuns la aceasta...

Ferma de raci. Comertul si desfacerea produselor

de Idei de afaceri
21 Feb 2023
Explicati detaliat cum veti utiliza internetul in afacerea dumneavoastra. Faceti o defalcare a costurilor ce le veti avea pentru desfacerea...

Vanzarea produselor provenite de la ferma de struti

de Idei de afaceri
02 Feb 2023
Afacerea cu struti ofera o gama larga de produse ce pot fi oferite spre vanzare. In acest sens, produsele provenite de la ferma de struti...

Ferma ecologica de gaini Brahma. Detaliile investitiei

de Idei de afaceri
08 Ian 2024
Pentru constituirea fermei de gaini Brahma este necesar un teren de 500 m, aflat in posesia intreprinzatorului. Activitatea se poate desfasura in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Anunturi agricole gratuite
Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]