Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Rezultatele studiului de piata ?Nevoi si Atitudini ale Fermierilor - 2011? de la AgroManager

de
5321 0 03 Oct. 2011
Afaceri agricole


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

In cadrul proiectului AgroManager „Dezvoltare si performanta in afaceri”, s-a realizat un studiu pe piata „Nevoi si Atitudini ale Fermierilor – 2011”. Rezultatele acestuia au scos la iveala faptul ca cele mai mari provocari ale fermierilor romani raman cele legate de preturile la cereale (53%) si de preturile la achizitii/input-uri (44%). Ambele provocari detin impact puternic asupra profitabilitatii sectorului ocupat de ferme, ni se arata intr-un comunicat de presa.

Studiul „Nevoi si Atitudini ale Fermierilor – AgroManager 2011” a fost efectuat de compania de cercetare de piata MRI Research & Consulting. Studiul a avut in vedere doua mari obiective. Primul a fost ce de a identifica nevoile de consiliere si suport ale fermierilor.

De asemenea, studiul si-a propus sa identifice si atitudinile si preferintele fermierilor romani cu trei directii principale: intelegera modului de organizare si planificare a prinicpalelor activitati agricole, identificarea principalelor sarcini si provocari cu care se confrunta fermierii in activitatile lor zilnice si intelegerea atitudinilor si a valorilor generale ale acestora.

“Acest studiu reprezintă pentru proiectul AgroManager una din principalele surse de informaţii care pot indica nevoile de consultanţă, asistenţă sau ajutor comunicate de fermieri. Rezultatele acestui studiu oferă proiectului o indicaţie statistică, extinsă, care completează în mod profesionist discuţiile individuale ce au loc între consultant şi fermier”, arată Gabriel Ionescu, Coordonator Consultanţă, AgroManager.

 “Este necesar ca în mod sistematic şi continuu să se colecteze aceste nevoi, pentru ca furnizorul de servicii de consultanţă să poată dezvolta materiale şi instrumente ajutătoare pentru fermieri. Scopul acestora este să le susţină cât mai bine activitatea, în sensul creşterii continue a performanţei fermei în condiţiile curente de piaţă (curs valutar, evoluţia pieţelor de mărfuri, altele), pedo-climatice (evoluţia structurii agro-chimice a solului, evoluţia vremii – umiditate, temperatură) sau situaţii economice locale ori internaţionale (factori economici, politici, sociali)”, adaugă Gabriel Ionescu.

Studiul a scos la iveala ca principale provocari cele legate de preturile la cereale (53%) si cele legate de preturile la achizitii/input-uri (44%). De asemenea, din studiu reiese si faptul ca planificarea activitatilor in ferme are loc in majoritatea cazurilor pe hartie (53%), chiar daca in mare parte fermele intervievate detin si calculatoare.

Mai mult, studiul a dovedit faptul ca doar 3% dintre fermierii intervievati folosesc un soft special pentru planificarea culturilor si 11% beneficiaza de servicii de asistenta din partea unui specialist. Majoritatea fermierilor intervievati au afirmat ca doresc asistenta din partea unui specialist extern, 77% dintre acestia mentionand ca au nevoie de consultanta.

Printre cele mai populare domenii in care acestia isi doresc asistenta se numara cel al tehnologiilor agricole – in special pentru fermele mici (sub 500 ha), asistenta economico-financiara – in special pentru fermele medii (intre 500 si 999 ha) si accesarea fondurilor europene si a subventiilor.
Aflati mai multe detalii pe www.comunicatedepresa.ro

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii







Tags: fermefermafermieragromanagernevoi si atitudini ale fermierilor 2011

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Rezultatele studiului de piata ?Nevoi si Atitudini ale Fermierilor - 2011? de la AgroManager
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

O tanara a accesat fonduri de 40.000 de euro pentru a infiinta propria ferma de legume

de Alina Constantinescu
25 Iul 2017
Dunose Aurelia, o tanara din localitatea Jirlau, judetul Braila, a accesat fonduri de 40.000 de euro pentru a infiinta propria ferma de legume....

Afacere la tara: fonduri de 40.000 euro pentru dezvoltarea si modernizarea unei ferme zootehnice

de Alina Constantinescu
11 Iul 2017
Romania este o tara cu conditii favorabile pentru agricultura si zootehnie, domenii pentru care avem o veche si valoroasa traditie. In anul 2011...

S-au epuizat fondurile disponibile pentru dezvoltarea fermelor zootehnice

de Alina Constantinescu
28 Iun 2017
AFIR anunta ca fondurile alocate in sesiunea de primire a proiectelor pentru sectorul zootehnic, prin submasura (sM) 4.1 "Investitii in exploatatii...

Un fermier a accesat fonduri europene de 20.000 de euro pentru propria afacere in agricultura

de Idei De Afaceri
03 Mai 2017
Romania are inclinare spre traditie si agricultura ecologica, si cum in ultimii ani consumatorii se indreapta catre alimentatia bio, eco,...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Magazin haine copii

Intrebare: Buna ziua as dori sa deschid o mica afacere si m-am gindit la un magazin cu haine pentru copii 0-10 ani.as vrea sa stiu daca ar putea fi profitabila si ce pasi ar trebui sa urmez pentru a o deschide.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt n căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Anunturi agricole gratuite
Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton