Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Afaceri de pretutindeni - 25 milioane din elemente decorative din lemn

de Silvia Bucsan 06 Oct. 2008 6894
5 din 5 voturi
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Afaceri de pretutindeni - 25 milioane $ din elemente decorative din lemn

Acum douazeci de ani, tot ceea ce isi dorea George Crane era sa castige suficienti bani pentru a se putea muta din rulota in care locuia pe atunci intr-o casa decenta. Nu avea nici un plan de afaceri, nici o relatie la vreo banca, nici studii economice sau financiare.

Astazi, compania sa - The Millworks Inc. - inregistreaza venituri de zeci de milioane de dolari anual. Firma produce o varietate larga de elemente decorative din lemn, cornise, lambriuri, ornamente pentru fotolii etc., pe care le comercializeaza in peste 350 de magazine, inclusiv in marile retele comerciale din domeniu.

Lectiile pe care le-a invatat Crane in drumul sau, de pe vremea cand era doar tamplar nomad pana cand a ajuns in fruntea unei companii de succes, le pot fi de ajutor tuturor intreprinzatorilor.

Afaceri de pretutindeni - 25 milioane $ din elemente decorative din lemn

Cum a inceput?
Cariera lui Crane a urmat un drum de tipul „invata din mers". Dupa liceu, el a inceput prin a lucra intr-un atelier de tamplarie, apoi si-a deschis propria afacere. A pornit vanzandu-si marfa direct consumatorilor, dupa care s-a lansat in comertul prin posta si, in fine, a ajuns sa trateze direct cu marile retele de distributie.

„In conditiile pietei actuale, daca esti producator si vrei sa dai lovitura, tinta ce trebuie atinsa o reprezinta marii angrosisti, indiferent de marfa pe care o vinzi", spune el. In cazul sau, obiectivul vizat l-au constituit marile centre comerciale de tip „do-it-yourself" (magazine de unde clientul poate cumpara articole casnice si elemente prefabricate pe care apoi le asambleaza singur pentru a obtine mici piese de mobilier, ornamente sau diverse amenajari casnice).

„M-am orientat spre marile centre comerciale pentru ca era evident ca nu as fi putut construi o afacere de 25 milioane de dolari doar prin comertul prin posta", explica Crane. "Am initiat asadar tranzitia catre vanzarea unui volum mare de marfa, cu adaos comercial redus." Nu a fost insa deloc usor. Ca mic intreprinzator, George Crane dispunea de fonduri de marketing relativ limitate.

De aceea, in loc sa foloseasca metodele traditionale de impunere a imaginii produselor sale, prin reclame si participari la targuri si expozitii, el a optat pentru stabilirea de intalniri directe cu acele persoane care iau decizii de achizitie in marile retele de distributie.

STOP!
Totul despre afaceri cu mobila! Cum sa faci mobilier de dimensiuni mai mici sau mai mari, de interior sau de exterior? Cum sa demarezi, sa obtii fonduri si profit substantial. Plan de afaceri si piata de desfacere, totul in: Atelier pentru mic mobilier .

Afaceri de pretutindeni - 25 milioane $ din elemente decorative din lemn

Fiecare cumparator are „o cheie" care trebuie gasita
„Clientii importanti nu citesc reclamele din reviste, deci ei nu vor raspunde nicicum la acest tip de publicitate. Poate ca participa la targuri, dar nu vor semna aici contracte. Pentru a le vinde marfa, trebuie sa te duci la sediul firmei si sa inchei afacerea".

Ca sa obtina o intalnire, George munceste adesea chiar si o luna, apoi cheltuieste 1.000-2.000 $ pentru a zbura in diverse orase, uneori pentru o intalnire de doar 15 minute cu o persoana care nici nu asculta ce i se spune. In orice caz, el nu se supara daca face 10 prezentari fara nici un rezultat, caci „daca ai reusit sa castigi un client, este mult mai usor sa obtii si altii. Oamenii se tem sa ia o decizie proasta, astfel ca prefera sa astepte pana ce competitia scoate in fata un produs similar cu al tau. Si, odata ce produsul tau reuseste sa intre in aceasta cursa, poti avea surpriza ca vanzarile sa-ti creasca peste noapte de patru ori".

Crane a invatat in decursul timpului sa stabileasca contacte cu cat mai multi oameni deoarece, adesea, persoanele desemnate sa faca achizitii nu au de fapt putere de decizie. „In domeniul meu de activitate, in mod normal exista trei persoane implicate intr-o achizitie: seful (cel care da comanda), achizitorul (cel care gestioneaza intregul proces) si asistentul acestuia din urma. Cel mai bine este sa ii identifici si sa ii contactezi pe toti. Lucru destul de greu de realizat, plus ca fiecare vrea sa te convinga ca puterea este in mainile lui."

Crane considera ca poti incerca sa abordezi direct din prima faza a afacerii marii angrosisti si distribuitori, dar, daca esuezi, nu vei mai avea o a doua sansa. „De fapt, a face o vanzare de 10 milioane de dolari sau una de 100.000 de dolari este la fel de usor. In unele cazuri am avut succes nu atat datorita preturilor, cat mai ales pentru ca am fost capabil sa privesc in jur, la liderii din domeniu, sa vad cum procedeaza acestia si sa  invat din greselile lor."

"Diferenta dintre ratati si invingatori consta in faptul ca invingatorilor nu le este frica de esec. Cei care esueaza prefera sa creada ca reusita este rezultatul unei formule secrete sau al norocului, dar adevarata diferenta consta in faptul ca oamenii de succes nu clacheaza din punct de vedere emotional in cazul unei nereusite. Ei privesc nereusita ca pe o oportunitate de a invata ceva nou."

Afaceri de pretutindeni - 25 milioane $ din elemente decorative din lemn

Promovarea produselor este o prioritate
"Exista peste 12.000 de magazine cu articole pentru gospodarie in S.U.A. si zece companii detin peste 40% din aceasta piata. A-ti aduce produsul pana la usa unuia dintre acesti colosi reprezinta numai primul pas. In continuare, trebuie sa-ti vinzi produsul, sa reusesti sa te mentii pe piata si sa-ti elimini concurentii", afirma Crane.

„In mod normal, primesti comanda pentru atatia metri patrati de podea sau atatia metri liniari de cornise. Problema consta in faptul ca distribuitorul se asteapta ca tu, furnizorul, sa te implici si in procesul de comercializare propriu-zis. Din acest motiv, a trebuit sa pun la punct un sistem cu panouri care atrag privirea, cu diverse aranjamente si sugestii de amenajari. Constructia acestor panouri m-a costat in jur de 500 $ fiecare. Oferta este completata cu un catalog de prezentare si cu peste 100 de brosuri care se refera la instalarea ornamentelor si propun diverse sugestii de amenajari."

Crane nu subestimeaza importanta calitatii produsului oferit si a design-ului. El a inceput cu modele de inspiratie victoriana, fiind specializat in renovarea caselor din aceasta epoca. Pentru a castiga noi clienti, si-a extins oferta cu elemente specifice arhitecturii din sud-vestul S.U.A., modele country si clasice. „Oricine poate lansa o noua moda si se vor gasi intotdeauna 100 de oameni care sa o urmeze. Dar este mult mai greu sa creezi efectiv si sa le vinzi produsele respective. Exista inca mentalitatea ca, daca ai un produs si iti atarni la poarta o firma, oamenii iti vor bate la usa pentru a-l cumpara". George Crane prefera sa fie el cel care bate la usa clientilor.

Afaceri de pretutindeni - 25 milioane $ din elemente decorative din lemn

Sfaturile lui George Crane
1. Oferiti un produs cat mai necesar si imbunatatiti-l continuu.
2. Studiati-va concurentii, invatati modul cum lucreaza.
3. Tineti cont de faptul ca marketingul reprezinta 90% din succesul afacerii, iar produsul doar 10%.
4. Daca aveti un buget limitat, axati-va pe contactul personal cu clientii, in loc sa cheltuiti bani pe targuri si expozitii.
5. Asteptati-va sa fiti respinsi. Perseverati.
6. Invatati din greseli.
7. Aveti incredere in voi si nu renuntati niciodata.



Tags: afaceriafaceremobilierafaceri lemn

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 5 voturi.

Articole conexe

McDonald's pleaca definitiv din Rusia si vinde afacerea unei companii locale

de Ana Ghiarasim
16 Mai 2022
Dupa mai bine de trei decenii in Rusia, McDonald's - simbol al capitalismului american - a anuntat ca a decis sa paraseasca definitiv aceasta tara si...

Loteria Romana cauta parteneri de afaceri

de Florin Amariei
06 Ian 2022
Loteria Romana incearca sa intre intr-un nou domeniu si isi cauta parteneri de afaceri. Iata despre ce este vorba! CNLR organizeaza si...

Anul 2020 a insemnat pierderi de 1,7% pentru afaceri

de Florin Amariei
18 Iun 2021
Efectele pandemiei pot fi acum analizate si datele releva ca au fost inregistrate pierderi de numai 1,7% in 2020. Profitul, culmea, a crescut!...

CNCAV: Afacerile sustin campania de vaccinare la nivel national

de Florin Amariei
28 Apr 2021
Vicepresedintele CNCAV spune ca afacerile din Romania sustin campania de vaccinare desfasurata la nivel national prin initiative private menite a...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]