Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Afaceri de pretutindeni - Valorificarea proiectelor de diploma

de
1694 0 03 Apr. 2007
Afaceri de pretutindeni


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

De ce, odata terminate studiile universitare, proiectele de diploma realizate de studenti trebuie sa zaca intr-un sertar, in loc sa fie exploatate? Aceasta intrebare si-a pus-o Uwe Tribian, proaspat licentiat in stiinte economice. In fond, aceste lucrari de cercetare reprezinta luni intregi de munca.

Ca urmare, Tribian si-a luat propria lucrare de diploma - "Marketingul evenimentelor sportive" - si a contactat o serie de companii susceptibile a fi interesate de informatiile sale, iar in cateva saptamani a reusit sa vanda o duzina de copii. Descoperise o mina de aur!

Acum, la 31 de ani, el lucreaza in domeniul marketingului, iar in timpul liber desfasoara o activitate secundara de comercializare a lucrarilor de diploma si a temelor de cercetare.

Agentia sa are in stoc in jur de 250 de lucrari si vinde cam 300-400 de copii anual, la un pret de aproximativ 250-300 $, plus taxele de expediere prin posta. Autorii lucrarilor primesc cam 60% din pretul de vanzare - drepturi de autor, restul de 40% ramanandu-i tanarului intreprinzator care realizeaza o cifra de afaceri anuala de 50.000 $ (70% reprezinta profitul brut).

Tribian se bazeaza numai pe lucrarile care au obtinut note mari la examene. Clientul care doreste achizitionarea unui material are la dispozitie o lista de titluri din care poate alege si poate primi un scurt rezumat al lucrarii, pentru a-si face o idee despre continutul acesteia. Oferta este vasta, lista de titluri cuprinzand peste 20 de pagini, cu o scurta descriere a subiectelor abordate, din diverse domenii: stiinte economice, sociologie, informatica, drept.

Punctul comun al dosarelor il reprezinta aplicabilitatea practica si limbajul inteligibil (nu foarte specializat). In plus, ele trebuie sa raspunda unui deficit de informatii al pietei. De exemplu, una dintre cele mai stringente nevoi de informatii priveste Internetul. Multe firme viseaza la posibilitatile multiple si nelimitate in domeniul comunicatiilor, marketing-ului si publicitatii, dar pe de alta parte fiind depasite de rapiditatea progresului tehnologiei informatiei. Si in acest caz informatiile oferite de Uwe Tribian sunt foarte utile.

El a clasat lucrarile pe teme, respectand clasificarile utilizate de intreprinderi. Capitolele sunt "Strainatate", "Banci de Finante", "Gestiune financiara si fiscalitate", "Informatica", "Marketing", "Management", "Studii de piata". La rubrica "Diverse" clientul poate gasi un capitol de genul "Inovatii, viziune si viitor", in care unul din subiecte este, de exemplu, "Posibilitatile utilizarii sistemelor electronice de teleconferinte si beneficiile obtinute". Acest titlu poate parea prea academic potentialului client. Dar el primeste o serie de informatii complete, usor de inteles si gata de a fi puse in practica.

[pagina_noua]

Un dosar are, in general, sub 200 de pagini (ceea ce ii bucura pe beneficiarii vesnic in criza de timp). Comanda se face prin posta sau fax, iar livrarea se poate face si prin curier. Agentia de vanzari nu isi asuma responsabilitatea asupra continutului lucrarii, iar clientul se obliga sa nu foloseasca informatiile decat pentru sine, fiindu-i interzisa difuzarea lor mai departe. Aceasta clauza este necesara deoarece unii studenti prefera sa cumpere o lucrare de-a gata, decat sa faca propria munca de cercetare si conceptie.

Conceptul afacerii este extrem de simplu, necesitand investitii minime: un computer, un fax si un copiator, plus plata publicitatii sunt suficiente. Biroul poate fi amplasat la domiciliu, caci nu se intra in contact direct cu clientii. Pentru contactarea acestora sunt suficiente tehnicile marketingului uzual, de exemplu scrisori publicitare adresate firmelor sau cabinetelor de consultanta etc.


Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii



Un fisier de adrese bine pus la punct este esential, ca si prezentarea unei liste de dosare in nota nevoilor actuale ale pietei informatiilor. O metoda eficienta de a face rost de aceste lucrari o constituie publicarea de anunturi in ziarele universitatilor sau fluturasi distribuiti direct in campusuri sau asociatiilor studentesti.



Tags: afaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Afaceri de pretutindeni - Valorificarea proiectelor de diploma
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Afaceri globale: aproape 90% dintre antreprenori sunt increzatori in perspectivele lor de crestere

de Idei De Afaceri
12 Iun 2017
Potrivit raportului EY Growth Barometer realizat pe baza unui sondaj derulat in randul a 2.340 executivi din companii de dimensiuni medii din 30 de...

Fabrica de preparate din carne: povestea unei afaceri de familie

de Alina Constantinescu
16 Dec 2016
In 1999, Adrian, Gabriel, Iosif si Letitia au pus pe picioare una dintre cele mai moderne fabrici de preparate din carne: AGIL. Este o afacere de...

Top 3 idei de afaceri care aduc milioane de dolari

de Alina Constantinescu
07 Oct 2016
Multi antreprenori pornesc la drum cu idei simple pe care ajung sa le transforme in afaceri de succes. Daca vrei intri in lumea afacerilor, iata 3...

3 idei de afaceri care aduc milioane de dolari

de Alina Constantinescu
03 Oct 2016
Fiecare dintre noi aveam in gand o afacere pe care vrem sa o demaram. Nu este teama, nu aveam curaj sa investim, ne ferim de esec. Ideile simple, cu...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

investitii

Intrebare: suntem o firma de investitii finaciare BITCOIN TRADING platim clienti cu 12% pe luna daca depune bani la firma noastra cu contract legal si fara clauze bani depusi se pot returna in termen de 5 zile daca clientul decide sa inchida contractul minim de investii este de 10.000 euro care noi oferim 12%

Raspuns: bitcoinbaniiviitorului@gmail.com scrietimi pe mail  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton