Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum se prezinta piata serviciilor de curatenie in Germania

de
3277 0 25 Feb. 2009
Afaceri de pretutindeni


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

In Germania, sunt inregistrati cca 32.000 de astfel de agenti economici. Dintre acestia, aproximativ 8.000 sunt firme sau cooperative, iar restul – persoane fizice autorizate.

Aproape 270.000 de persoane lucreaza in acest domeniu, multe dintre ele in regim part-time. Domeniul permite integrarea profesionala a celor care nu au o diploma de studii sau o competenta profesionala aparte.

De asemenea, serviciile de curatenie reprezinta o sansa de integrare profesionala si sociala a imigrantilor – sunt deja cunoscute astfel de firme specializate infiintate de originari marocani, egipteni, asiatici.

Pe de alta parte, este greu de apreciat cifra reala de afaceri a sectorului, deoarece o buna parte a acestor activitati se desfasoara „la negru”. Se estimeaza ca numarul celor care presteaza servicii de curatenie fara a fi inregistrati fiscal il ajunge sau chiar il depaseste pe cel al prestatorilor legali.

Acest fenomen ii inglobeaza pe cei care doresc sa-si rotunjeasca veniturile – portarul sau portareasa care fac curatenie in cateva incaperi, diverse cunostinte care vin dupa programul de munca si fac curatenie, proprii angajati ai firmelor care efectueaza aceste servicii dupa program – toti acestia fiind platiti cash, „din mana”, fara varsarea unor contributii la asigurarile sociale. De multe ori este vorba de ilegalitati clare, de exemplu atunci cand propriul angajat, salariat pentru o activitate de productie, este platit sa faca si curatenie, dar depaseste astfel numarul legal de ore de munca pe saptamana.

In situatii asemanatoare se afla si firmele mici, de familie, care presteaza astfel de servicii fara a cere factura si care nu inregistreaza veniturile, sau firmele-fantoma, care angajeaza imigranti platiti mult sub pretul muncii lor si care fac concurenta firmelor specializate prin preturile lor mici. Aceste firme nu au insa puterea competitiva a firmelor serioase, care detin aparatura tehnica, utilajele si disciplina necesare pentru a face afaceri profitabile pe termen lung.
     
Infiintarea unei firme de servicii de curatenie
Cine doreste sa-si deschida o astfel de firma trebuie sa fie constient de faptul ca, daca la inceputurile serviciilor de curatenie, mentalitatea sectorului era asemanatoare cu cea din Far West, in prezent exista o reglementare foarte stricta a domeniului. Inregistrarea activitatii la Registrul Comertului si obligativitatea inregistrarii veniturilor pe baza de facturi fiscale sunt doar cateva dintre regulile de la care nu se poate face rabat.


Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii




O intreprindere mica este considerata in acest sector cea care are 10-15 angajati part-time, medie este cea care are aproximativ 70 de angajati, dintre care o parte poate lucra in sistem part-time, in timp ce o intreprindere mare este cea care are cateva sute de salariati.

Cea mai mare societate de servicii de curatenie din Germania are 4.000 de angajati. Cooperativa, indiferent de dimensiuni, este cea mai utilizata forma de societate comerciala in sectorul serviciilor de curatenie, datorita facilitatilor fiscale. Cooperativele obtin contracte in antrepriza si contribuie nu numai cu forta proprie de munca, ci si cu propriile utilaje.

Nivelul investitiilor in acest tip de firma depinde de dimensiunile ei si de piata pe care actioneaza. La primul nivel, firma de curatenie are grija de birouri, unde nu exista pretentii speciale. Odata cu cresterea firmei, in sarcina ei intra apartamente si vile. Apoi urmeaza marile sedii de firme sau marile spatii comerciale. Aici este nevoie de utilaje speciale, de o inzestrare tehnica deosebita. La toate acestea se adauga serviciile speciale de curatenie, pentru clientii pretentiosi sau pentru cei ale caror produse sau servicii solicita servicii speciale de curatenie.
     
Oportunitati si capcane
Sectorul particular (firmele din industria chimica, bucatariile cantinelor comunitare, show-room-urile sau magazinele de moda) pare a fi o nisa pentru firmele de curatenie care vor sa castige clienti constanti si siguri.

Clientul este usor de satisfacut, iar daca preturile sunt aliniate la media pietei, el nu are nici un interes sa caute alt furnizor de servicii. Un alt avantaj este reprezentat de dezvoltarea companiei-client, caz in care firma de curatenie poate conta pe contacte de lunga durata, poate face investitii si, in consecinta, isi poate asigura propria crestere.

Sectorul public este si el plin de oportunitati: cladirile aflate in administrarea primariilor, statiile de metrou, teatrele si muzeele. Aici conteaza pretul serviciilor, care fac practic diferenta intre firmele de curatenie. Cea care cere pretul cel mai mic castiga contractul, fapt care face insa ca multe firme de curatenie sa nu participe la licitatii. Avantajate de acest sistem de plata sunt doar cooperativele, care, dupa cum spuneam mai devreme, au diverse facilitati fiscale.

 



Tags: servicii curateniecurateniaafaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum se prezinta piata serviciilor de curatenie in Germania
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Afaceri globale: aproape 90% dintre antreprenori sunt increzatori in perspectivele lor de crestere

de Idei De Afaceri
12 Iun 2017
Potrivit raportului EY Growth Barometer realizat pe baza unui sondaj derulat in randul a 2.340 executivi din companii de dimensiuni medii din 30 de...

Fabrica de preparate din carne: povestea unei afaceri de familie

de Alina Constantinescu
16 Dec 2016
In 1999, Adrian, Gabriel, Iosif si Letitia au pus pe picioare una dintre cele mai moderne fabrici de preparate din carne: AGIL. Este o afacere de...

Top 3 idei de afaceri care aduc milioane de dolari

de Alina Constantinescu
07 Oct 2016
Multi antreprenori pornesc la drum cu idei simple pe care ajung sa le transforme in afaceri de succes. Daca vrei intri in lumea afacerilor, iata 3...

3 idei de afaceri care aduc milioane de dolari

de Alina Constantinescu
03 Oct 2016
Fiecare dintre noi aveam in gand o afacere pe care vrem sa o demaram. Nu este teama, nu aveam curaj sa investim, ne ferim de esec. Ideile simple, cu...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut partener-investitor mobilier pictat

Intrebare: Caut o persoana interesata de a investi sau a deveni partener pentru mobilier pictat si reconditionat, un partener care sa detina un spatiu de lucru, pot contribui cu o parte de ordin financiar si la executia picturii pe mobilier, reconditionare, sau design pentru mobilier.Preferabil din judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Turda, Campia-Turzii.

Raspuns: Özel yatırımcılar Grup özel yatırımcılar karlı iş...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton