Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Magazin cu obiecte ale celebritatilor

de Silvia Bucsan 19 Iun. 2007 4266
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

In Los Angeles, Las Vegas, Miami, New York si Washington functioneaza galerii-magazine care, in loc de arta, vand american memorabilia.



Sub aceasta denumire se reunesc obiecte de colectie, de origine americana, care in ultimii ani au devenit o moda internationala. In interiorul acestor magazine puteti gasi, de exemplu, jacheta de piele purtata de Schwarzenegger in "Terminator", pistolul folosit de Sean Connery in filmele din seria "007" sau fotografii cu autografele lui John Wayne, Barbra Streisand...

Cele mai multe dintre aceste obiecte sunt vandute la licitatie. Se platesc 60.000 $ pentru costumul original purtat de Michael Keaton in "Batman" si 30.000 $ pentru o jacheta de scena a lui Elvis Presley, purtata in timpul unui celebru concert la Madison Square Garden, in 1972.

Aceste articole rare sunt cumparate direct de la studiourile cinematografice (Time Warner, MGM, Disney) sau vandute de actorii care le-au pastrat si dupa filmari.

Valoarea obiectelor
Orice obiect de colectie este cu atat mai valoros cu cat este mai rar. De asemenea, valoarea lui creste daca celebritatea careia i-a apartinut inregistreaza un succes neasteptat sau se retrage din cariera. Exemplul cel mai rasunator il reprezinta, cu siguranta,  chitara Fender Stratocaster la care Jimmy Hendrix a cantat in toate concertele sale (inclusiv la cel din Woodstock) pana in 1970. In acei ani, valoarea chitarei era estimata la 12.000 $, dar acelasi Fender Stratocaster s-a vandut apoi, la o licitatie ce a avut loc in 1990, pentru aproape 150.000 $!

Dar nu trebuie sa pandesti moartea celebritatilor pentru a creste valoarea obiectelor detinute de acestia. Fotografiile semnate de Michael Jordan (celebrul baschetbalist din NBA) au crescut, in urma retragerii sale din activitatea sportiva, de la 150 $ la 750 $.

Farmecul unui magazin de memorabilia atrage un public de curiosi, carora li se vand obiecte de larg consum, mai accesibile din punct de vedere economic si care constituie adevarata sursa de venit a acestor puncte de vanzare.

Astfel, alaturi de ochelarii de soare ai lui Tom Cruise din filmul "Top Gun" (400 $),  se gasesc imitatii ale armelor din "Razboiul stelelor" (200 $), dar si numerele de inmatriculare uzate ale automobilelor americane casate (12 $), firmele de metal ale benzinariilor Shell sau Amoco (25 $) sau indicatoarele rutiere ale unor drumuri celebre care traverseaza Statele Unite de la o coasta la alta (20 $).

Tehnici de vanzare
Pentru obiectele mai ieftine (fotografii, afise, insigne) este fundamentala o pozitie centrala a magazinului, cu un mare aflux de public. Un punct de vanzare de memorabilia poate avea astfel o cifra de afaceri anuala de peste un 200.000 $, vanzand produse la care se poate aplica un adaos comercial de 100% fata de pretul initial de achizitie.

Piata obiectelor de colectie de top urmeaza, in schimb, o logica comerciala complet opusa. Cumparatorul este cu atat mai fascinat de o piesa cu cat aceasta este mai necunoscuta. Nu trebuie ca ea sa fie fotografiata, nici folosita in scopuri publicitare, doar cativa privilegiati trebuie sa stie ca ea este de vanzare. Marja de profit este ridicata. Spre deosebire de un magazin traditional, vanzarea de memorabilia nu isi are punctul de forta in competitivitatea pretului. Dimpotriva, cu cat acesta este mai ridicat, cu atat reprezinta o garantie in plus a autenticitatii obiectului.

Toate magazinele de memorabilia au un site pe internet. Reteaua este o parte integranta  a marketing-ului si a strategiei de vanzare din acest sector. Principala dificultate este reprezentata de aprovizionarea cu marfa. Este indispensabila frecventarea licitatiilor (chiar si pe internet), stabilirea de contacte cu colectionari particulari (daca aveti un magazin, va vor cauta ei) sau cu alti comercianti.

In Statele Unite, comerciantii de memorabilia au contacte cu casele cinematografice si discografice, precum si cu agentii starurilor. Revistele specializate dau informatii despre datele si locurile unde se desfasoara licitatiile sau targurile.

Numarul 1 in Los Angeles
Starworld este cel mai celebru magazin de memorabilia din Statele Unite. Situat in inima orasului Los Angeles, pe faimosul Hollywood Boulevard, el intra in posesia celor mai interesante obiecte inaintea concurentilor.

Starworld nu se limiteaza la obiectele scumpe. Dimpotriva, grosul cifrei sale de afaceri provine din articole evaluate la preturi intre 25 si 200 $, cum ar fi fotografiile semnate de actori si cantareti celebri (40 $ pentru Cindy Crawford, 75 $ pentru Celine Dion, 100 $ pentru Harrison Ford sau John Travolta, 250 $ pentru Barbra Streisand, 750 $ pentru Frank Sinatra sau pentru cele patru semnaturi de pe o fotografie cu Rolling Stones) si afisele filmelor (15-25 $ pentru cele care ruleaza si 100-200 $ pentru cele mai celebre si care nu mai ruleaza in salile de cinema). David Elkouby, proprietarul, este un fost fotograf profesionist al starurilor.

[pagina_noua]

Obiectele vandute in magazin apartin urmatoarelor sase categorii:

1) Props, adica obiecte utilizate in timpul turnarii unor filme celebre. Este vorba de unicate, realizate de casele cinematografice exclusiv pentru exigentele filmului respectiv. Sunt achizitionate atat de colectionari particulari, cat si de restaurante, baruri, hoteluri si discoteci, care le pot inchiria pentru decorarea si imbunatatirea imaginii localului.

2) Fotografii cu autograf ale unor staruri, prevazute cu autentificarea semnaturii: 40 $ pentru Jenny McCarthy (star MTV), 175 $ pentru Robert de Niro in "Taxi driver".

3) Afise ale unor filme celebre - intre 15 si 250 $.

4) Backstage Pass: este vorba de permise care permit accesul in culise in timpul unor concerte faimoase. Sunt obiecte de colectie pentru adolescentii din toata lumea si se vand la preturi cuprinse intre 10 si 30 $.

5) Dosare de presa ale filmelor: contin, de obicei, scenariul in limba originala, alaturi de biografiile actorilor protagonisti precum si texte promotionale cu  caracter strict jurnalistic. Pretul este, de obicei, cuprins intre 20 si 150 $.

6) Testamente, acte de divort, contracte de vanzare-cumparare, diferite anunturi (intre 10 si 100 $). Este vorba de acte ce dezvaluie viata superstarurilor.
Suprafata punctului de vanzare este de circa 80 m2, plina de obiecte pe care clientul le poate studia.

O galerie a sportului pe internet
Principalul avantaj al unui magazin specializat in memorabilia sportive este ca vinde articole comerciale (sepci, tricouri, abtibilduri) carora li se pot aplica adaosurile comerciale de 50-100% ale unui magazin traditional, fara a astepta cresterile sau scaderile de preturi ce caracterizeaza piata obiectelor de colectie.

Vittorio Joseph Moreno si sotia sa Kieta au avut, timp de douazeci de ani, un magazin specializat in „sports memorabilia" (numit American memorabilia) la Los Angeles si, ca orice comercianti normali, se duceau la lucru in fiecare dimineata, respectau orarele de functionare, plateau chiria.

Odata cu dezvoltarea internetului, au hotarat sa se mute in Las Vegas unde, dintr-o casa de 350 mp transformata in galerie sportiva, administreaza unul dintre cele mai importante site-uri Internet de memorabilia sportive din SUA. Toate acestea presupun folosirea unor servere puternice, angajarea unui programator responsabil de grafica si de intretinerea site-ului (si de platile cu carte de credit) si a unei secretare ale carei responsabilitati implica relatia telefonica sau prin e-mail cu clientii.

Avantajul fundamental al internetului consta in faptul ca se pot organiza licitatii, fapt ce reprezinta un exceptional instrument de vanzare. In timpul ultimei licitatii, ce s-a desfasurat pe durata a zece zile in luna aprilie, American memorabilia a vandut 200 de piese, cu incasari de peste 50.000 $. Printre obiectele vandute: o minge de baschet cu autograful lui Michael Jordan, fotografii cu autografele lui Muhammad Ali (150 $) si Magic Johnson (500 $), tricoul echipei Chicago Bulls, tricoul 23 al lui Michael Jordan (40 $), care reprezinta, in mod absolut, tricoul sportiv cel mai vandut din lume si cele ale echipei Los Angeles Lakers (25 $).

In categoria celor mai scazute preturi intra figurinele de colectie (4 $ pentru 11 piese), jucariile (20-100 $), cesti si pahare (intre 3 sI 12 $), monede, ceasuri de mana si de perete (10-70 $), insigne (intre 2 si 9 $).

Bineinteles, si in acest domeniu, valoarea bunurilor este influentata de fluctuatii neasteptate, in functie de prestatia sportiva si de popularitatea atletului si a echipei. Exemplul cel mai rasunator al acestui an a fost Mark McGwire, devenit o legenda a baseball-ului, in urma realizarii a 70 de aruncari peste limita terenului intr-un singur sezon. Valoarea oricarui obiect ce purta numele sau a crescut fabulos.

Care sunt sursele de aprovizionare?
Aprovizionarea cu produse urmeaza cai diferite, in functie de marfa. Pentru fotografiile cu autograful jucatorilor, trebuie contactati agentii lor, cu care se stipuleaza tarife forfetare, in schimbul carora atletul pune la dispozitie cateva ore din timpul sau, angajandu-se sa semneze, in general, 750 de autografe. Disponibilitatea jucatorului poate costa intre 10.000 si 30.000 $, in functie de popularitatea sa.

Campionul este invitat la magazin, de obicei sambata, iar la intrarea in magazin se vand 500 de bilete in valoare de 10-20 fiecare, care dau dreptul la obtinerea unei semnaturi a jucatorului pe orice articol. Magazinul recupereaza astfel o parte a tarifului forfetar platit jucatorului si, in acelasi timp, isi face publicitate fata de publicul din zona.

Pentru un magazin de sport memorabilia sunt suficienti 50-60 mp pentru a expune peste 600 de articole diferite. Investitia pentru stocul initial este cuprinsa intre 40.000 si 100.000 $. In Statele Unite, publicitatea se face in reviste de specialitate, precum si in cotidiane si periodice locale. Un magazin traditional trebuie sa produca cel putin doua cataloage pe an.



Tags: magazinobiecte de colectieafaceri

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Romania intalneste un nou lant de magazine. Jimmy Key deschide primul magazin din tara

de Bianca Tila
02 Aug 2023
Compania Jimmy Key din Turcia comercializeaza articole de imbracaminte pentru femei si vrea sa deschida primul magazin din tara in cadrul centrului...

Loteria Romana cauta parteneri de afaceri

de Florin Amariei
06 Ian 2022
Loteria Romana incearca sa intre intr-un nou domeniu si isi cauta parteneri de afaceri. Iata despre ce este vorba! CNLR organizeaza si...

Anul 2020 a insemnat pierderi de 1,7% pentru afaceri

de Florin Amariei
18 Iun 2021
Efectele pandemiei pot fi acum analizate si datele releva ca au fost inregistrate pierderi de numai 1,7% in 2020. Profitul, culmea, a crescut!...

CNCAV: Afacerile sustin campania de vaccinare la nivel national

de Florin Amariei
28 Apr 2021
Vicepresedintele CNCAV spune ca afacerile din Romania sustin campania de vaccinare desfasurata la nivel national prin initiative private menite a...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]