Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Propriul dvs. film biografic. Va intereseaza?

de
1969 0 27 Nov. 2008
Afaceri de pretutindeni


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Inca din timpul studentiei la Universitatea Tehnica din Berlin, sectiunea Stiinte cinematografice, Joachim Muhleisen si Sascha Quednau aveau pasiunea de a inregistra filme scurte. Si pasiunea lor s-a transformat inca de atunci intr-o mica afacere inedita, inspirata de… bunica lui Joachim.

„Cand bunica mea s-a imbolnavit grav, in octombrie 2001, si stia ca nu mai are mult de trait, m-a rugat sa ii pastrez amintirile de o viata sub forma unui film”, povesteste Joachim Muhleisen. Asa ca a intervievat-o in mai multe sedinte filmate cu o mini-camera DV, apoi a montat artistic interviurile, inserand si fotografii vechi, prim-planuri cu diferite obiecte la care bunica facea referire si adaugand, la fiecare pasaj, o ilustratie muzicala potrivita. „Familia mea a fost incantata, iar bunica a plans de emotie”, isi aminteste Muhleisen.

Sascha Quednau, colegul sau, a apreciat si el ideea si s-a grabit s-o aplice in cazul bunicului sau, realizandu-i acestuia un foarte reusit portret filmat. Noutatea pe care a adus-o a fost ca interviurile din care s-a montat ulterior mini-biografia au fost filmate in locuri diferite, pentru a ilustra mai bine diferitele etape din viata bunicului.

9.500 de euro pentru o afacere
Impactul acestor filme-portret, 100% personale, a fost atat de puternic asupra “subiectilor” incat cei doi studenti s-au gandit sa transforme ideea intr-o afacere: productie de filme cu povesti de viata private. Clientela vizata era formata in primul rand din batrani, dar la fel de bine puteau apela la acest serviciu si persoane relativ tinere, care se simteau onorate sa fie personajul principal al unui film biografic, intocmit dupa toate regulile artei.

De-a lungul mai multor saptamani, cei doi viitori licentiati in cinematografie s-au documentat asiduu pe Internet, cautand alte eventuale firme cu acest obiect de activitate, dar nu au gasit nimic. Nu au avut, asadar, nici un exemplu din care sa se inspire si au pus afacerea pe picioare dupa propria inspiratie. Astfel a aparut, la inceputul lui 2003, firma Vitascope.

Investitia totala a fost de 9.500 de euro: cu 6.000 de euro au achizitionat doua camere de filmat digitale, semiprofesionale, marca Sony Mini Digi DV, inca 2.000 de euro s-au dus pe doua stative, doua microfoane, trei lampi pentru iluminat si un software special pentru montaj, iar restul (1.500) a insemnat chiria pe trei luni pentru un birou de 85 mp.

Cum decurge o comanda tipica
Cei interesati contacteaza firma Vitascope si spun, in cateva cuvinte, ce ar dori: un film biografic avand ca “subiect”, cel mai adesea, o ruda mai in varsta a carei aniversare se apropie si careia clientul vrea sa ii ofere un astfel de cadou inedit. In cadrul acestei prime discutii, Muhleisen si Quednau pun cateva intrebari care ii ajuta sa se edifice asupra volumului de munca si sa stabileasca, totodata, un pret. “Cerem intre 1.000 si 1.400 de euro pentru un film de 45 de minute”, spune Sascha Quednau. “E un pret accesibil, dat fiind ca suma se imparte de obicei intre mai multe rude.

Daca pretul este acceptat, incepem cercetarea: discutam atat cu rudele, cat si cu protagonistul filmului, notam situatiile cele mai importante din viata lui si ce anume l-a emotionat mai mult, apoi dezvoltam un scenariu complet: ce intrebari va contine interviul, ce imagini vor fi inserate (fotografii vechi, diverse obiecte), in ce locatii vom filma – casa parinteasca, biserica unde s-a cununat etc.”


Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii





Dupa ce protagonistul a fost filmat, incepe post-productia care, deseori, cere cel mai mult timp. Trebuie montate intr-un mod unitar si armonios o multime de secvente, insotite de o colana sonora adecvata. Este intr-adevar o munca de profesionist (Muhleisen si Quednau sunt profesionisti) care dureaza, cap-coada, cca cinci zile.

Un serviciu inedit: filmul-hibrid
Muhleisen si Quednau au descoperit rapid ca pot oferi mult mai mult decat filme biografice private. De exemplu, au abordat si filmele de imagine pentru marile companii (turul sediului si al spatiilor de productie, interviuri cu directori, angajati, clienti), documentarele pentru posturi TV si, o idee inedita, filmele-hibrid. Este vorba de secvente celebre din cinematografia universala in care sunt inserate, prin tehnici speciale, secvente filmate separat cu clientul. Astfel, acesta se poate “infiltra” ca figurant intr-o anumita scena sau chiar poate sustine un dialog cu Marlon Brando, in “Nasul”.

Muhleisen isi aminteste foarte bine o comanda de acest gen, foarte complicata, pentru jurnalul de cultura NDR: „Trebuia sa inlocuim intr-o secventa chipul actritei Romy Schneider cu cel al moderatoarei jurnalului cultural. A fost deosebit de greu sa suprapunem replicile originale, rostite de Romy Schneider, cu miscarea buzelor moderatoarei.” In functie de efort, Muhleisen si Quednau calculeaza pentru filmele-hibrid un onorariu de 250 de euro pe zi, pentru fiecare persoana implicata in productie (ei lucreaza adesea si cu colaboratori).

In ceea ce priveste posibilele reclamatii de incalcare a drepturilor de autor, care ar putea fi adresate celor doi intreprinzatori, acestia se simt protejati. „Responsabilitatea revine in intregime clientului. Posturi TV, ca NDR, trebuie sa obtina acordul scris al titularului drepturilor de autor, inainte de a difuza productiile noastre”, explica Muhleisen. “Iar clientii privati se obliga, tot in scris, sa nu utilizeze filmele-hibrid in scopuri comerciale si nici sa le puna la dispozitia publicului larg”.

Clientii: persoane private, case de discuri si posturi TV
„Spectrul clientilor particulari pentru filmele-hibrid este foarte larg, de la casierite de supermarket pana la directori de banca”, povesteste Joachim Muhleisen. Cei mai multi au varste cuprinse intre 25 si 40 ani. Dar comenzile cele mai rentabile vin de la case de discuri si posturi TV.

Muhleisen si Quednau au si colaboratori externi, platiti cu o suma care variaza in functie de dificultatea muncii prestate, dar care coboara foarte rar sub 150 de euro pe zi. Cei doi cineasti au incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de peste 35.000 de euro. „Cheltuielile lunare sunt de 800 de euro pentru chirie, telefon, Internet, dar si pentru reparatii, casete video si noi achizitii tehnice”, spune Quednau. “Profitul afacerii este deocamdata de cca 2.000 de euro pe luna – nu foarte mult, dar asta si pentru ca nici nu am investit in promovarea serviciilor noastre. Suntem inca la inceput.” (www.vitascope.de)

Biograf in film
Ideea: Biografii filmate pentru persoane private si clienti de afaceri.
Investitia totala: 4.000 pana la 8.000 de euro. Cheltuiala cea mai mare este data de camera de filmat digitala, care costa de la 2.000 pana la 3.000 de euro.
Cifra de afaceri: inca din primul an se poate atinge o cifra de afaceri de 35.000 de euro, din care 70% este castig.
Conditii: succesul afacerii se bazeaza pe aspectul profesionist al produsului finit (filmul in sine). Cunostintele si experienta in domeniul productiei de filme sunt elemente obligatorii.



Tags: videofilmari

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Propriul dvs. film biografic. Va intereseaza?
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

investitii

Intrebare: suntem o firma de investitii finaciare BITCOIN TRADING platim clienti cu 12% pe luna daca depune bani la firma noastra cu contract legal si fara clauze bani depusi se pot returna in termen de 5 zile daca clientul decide sa inchida contractul minim de investii este de 10.000 euro care noi oferim 12%

Raspuns: Posibila colaborare, lasati o adresa de mail.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton