Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce cred directorii generali din Romania despre digitalizare

de Idei de afaceri 03 Nov. 2017 3969
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Romania are sansa sa-si consolideze cresterea performantei economice daca la nivelul fiecarei companii este integrata tehnologia si solutiile digitale. Numai ca investitiile in tehnologie si implementarea solutiilor digitale sunt decise de managementul fiecarei companii.

Asa ca am intrebat directorii executivi si managerii din companiile din Romania care este opinia lor despre digitalizare. Raspunsurile oferite de catre acestia in cadrul studiului Barometrul digitalizarii in Romania, realizat de compania de consultanta Valoria denota diferente de perceptie care merita cunoscute.

1.Impactul digitalizarii asupra companiei

Daca 53% dintre directorii executivi spun ca afacerea pe care o gestioneaza a fost influentata de digitalizare in mare masura, doar 39% dintre manageri au aceasta perceptie. La polul opus, 13% dintre directorii de top considera ca afacerea pe care o conduc a fost influentata intr-o mica masura de digitalizare, comparativ cu 19% dintre manageri.

Cand vine vorba de relatia companiei pe care o conduc cu digitalizarea, 48% dintre liderii de business din Romania sunt increzatori ca au cunostintele necesare si numai 23% spun ca nu au cunostintele despre digitalizare,cu toate ca procentul firmelor din Romania care nu au macar website sau cont de social media este de 58%.

2.Impactul modelelor digitale de afaceri

In opinia a 59% dintre decidentii de business modelele de business digital au schimbat industria in care activeaza in foarte mare si mare masura; raspunsul acesta a fost dat de numai 35% dintre manageri. Pe de alta parte, chiar daca 70% dintre directorii executivi se asteapta ca in urmatorii 1-3 ani modelele digitale de business sa schimbe radical industria in care isi desfasoara activitatea, pentru 52% dintre acestia instrumentele, canalele si/sau modelele de business digitale nu sunt componenta centrala a strategiei lor de business. Mai mult, 89% dintre directorii generali si 80% dintre manageri nu considera modelele de business digital o amenintare pentru compania lor.

3.Alocarea responsabilitatii digitalizarii

La nivelul companiilor din Romania, 66% nu au dat responsabilitatea unui lider din top management pentru dezvoltarea digitala a afacerii, iar 35% dintre directorii generali spun ca nu exista suficienta expertiza la nivelul top managementului ca sa evalueze si sa dezvolte un model digital de afacere. Intrebati daca se asteapta ca digitalizarea sa schimbe semnificativ compania lor in urmatorii 3-5 ani, 44% dintre directorii executivi si 53% dintre manageri spun da.

In acest context, care sunt masurile concrete pe care le iau directorii la nivel de companie ca sa gestioneze transformarea digitala? Raspunsul directorilor generali referitor la ce produse sau servicii digitale planuiesc sa adopte ca sa genereze cu 10% mai multe venituri in urmatorii 5 ani sunt: sisteme inteligente de management operational (77%), big data si data analytics (67%) si dispozitive conectate la Internet (57%).

4. Beneficiile si provocarile digitalizarii

Respondentii din top managementul companiilor din Romania vad urmatoarele trei beneficii principale ale digitalizarii: simplificarea proceselor (63%), imbunatatirea procesului decizional cu ajutorul data analytics (36%) si o mai mai buna eficienta operationala a companiei (35%). Managerii insa au o perspectiva diferita si bifeaza alte trei beneficii principale: masurarea mai buna a performantelor companiei (55%), reducerea costurilor (48%) si cresterea eficientei operationale a companiei (35%).

La nivelul provocarilor, cele mai importante pentru directorii executivi sunt urmatoarele: rezistenta la schimbare (59%), perceptia ca nu au consumatori “digitali” (58%) si lipsa competentelor digitale in randul angajatilor (31%). Topul facut de manageri in ceea ce priveste obstacolele din calea transformarii digitale sunt: convingerea ca nu au consumatori “digitali” (48%), potentialul scazut de digitalizare din industria lor (27%) si rezistenta la schimbare (21%).



In concluzie

Asadar tabloul oferit de raspunsurile decidentilor de top din companiile din Romania indica o perceptie vag conturata despre digitalizare. Tabloul este complicat si de neintelegerea beneficiilor concrete ale digitalizarii, de comunicarea neclara a relatiei cauza-efect. Pentru multi decidenti inca e greu sa inteleaga noul tip de consumator, contextul concurential complicat de tehnologie, modelele de business care valorifica digitalizarea, piata fortei de munca si noul tip de economie.

Explicatiile se intind pe un spectru mai larg, specific fiecarei industrii. In unele cazuri este vorba de o inconsecventa periculoasa intre ceea ce spun si ceea ce fac executivii de top. In alte cazuri orientarea pe rezultate imediate ii obliga la masuri punctuale. In fata uraganului digitalizarii care scoate tot mai multe afaceri din piata multi dintre directorii generali din Romania fie il minimalizeaza fie isi ascund capul in nisip. Un lucru este sigur, succesul nu va fi al celor mari, ci al celor agili, care itereaza rapid, inteleg repede si implementeaza accelerat.

 


 Autor: Constantin Magdalina, Expert, Tendinte si Tehnologii Emergente




Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: afaceri onlinedigitalizaretop managementeconomieafaceri de top

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Afaceri online: cum sa incepi si sa cresti o afacere online de succes

de Bianca Tila
20 Feb 2024
Spiritul antreprenorial a inceput sa prinda la romani, avand in vedere ca tot mai multi tineri viseaza la o afacere. De cele mai multe ori, produsele...

Afaceri online care chiar fac bani

de Florin Amariei
18 Sep 2019
Sa pornesti o afacere n-a fost niciodata mai usor, avand in vedere oportunitatile pe care ni le aduce chiar in confortul casei noastre internetul....

5 Idei de afaceri online pentru inceputul anului 2019

de Camelia Diaconu
31 Dec 2018
Platformele online ofera o gama variata de oportunitati de afaceri. Poti foarte usor sa pui bazele unei afaceri care sa reziste in timp si care sa...

Afaceri online - idei pentru o afacere profitabila pe internet

de Camelia Diaconu
02 Aug 2019
Mediul online avanseaza pe zi ce trece. Tehnologia ne uimeste si ne arata dispozitive care sunt create cu scopul de a ne usura munca, dar si de a ne...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]