Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

4 principii pentru un magazin online performant

de
1618 0 23 Aug. 2017
Afaceri online


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4.36
din 22 voturi
RATING UTILIZATORI

Aproximativ 3 sferturi din magazinele online din Romania prelucreaza informatia manual, pe primul loc fiind procesarea comenzilor pentru a fi transformate in facturi, iar pe locul secund se regaseste actualizarea manuala a preturilor si a stocurilor in magazine, afirma specialistul in e-commerce, Florin Macau. Fara doar si poate, aceste procedee manuale sunt utile in orice magazin online, deoarece nu exclud total factorul uman din sistem, insa existe unele trucuri de care nu toti profita atunci cand ajung coplesiti de volumul mare de munca.

Florin Macau, in varsta de 25 ani, a terminat Facultatea de Matematica si Informatica, sectia Informatica la Universitatea din Bucuresti. Lucreaza in automatizari inca din perioada studentiei si s-a oprit la ecommerce-ul din Romania intrucat crede ca domeniul mai are multe aspecte de imbunatatit si vrea sa ia parte la acest proces. Nu doreste sa renunte la programare, intrucat e prima lui pasiune, urmata de gatit. A trecut prin toate tipurile de aplicatii mobile, desktop si web cu compania proprie.

In opinia tanarului IT-st, un magazin online are 3 faze: faza in care incercam sa vindem, faza in care vindem ca sa traim si faza in care traim ca sa vindem. Mai mult decat atat, fondatorul afacerii FamDev Software considera ca romanii au invatat mai repede decat multi europeni sa vanda in mediul online, insa succesul lor s-a bazat in mare parte pe intuitie si mai putin pe stiinta, iar daca nu exista o imbinare intre cele doua valori, afacerea online are de suferit.

“Atunci cand ne bazam intreaga noastra afacere doar pe intuitie, exista o rata destul de mare de a esua. Da, intuitia in afaceri, mai ales in cele online in care nu exista o matrice foarte clara a succesului, este importanta, dar pana la urma se bazeaza tot pe principiile marketingului traditional, adica pe stiinta. Realitatea a aratat ca magazinele online sunt mult mai predispuse la eventuale crize, iar preventia si tratarea momentelor critice trebuie sa faca parte din ghidul de baza al oricarui antreprenor online”, declara Florin Macau.

Foto: pixabay.com
 
Astfel, specialistul in dezvoltarea afacerilor online este de parere ca magazinele virtuale din Romania, care au performat cel mai mult, au respectat cele 4 principii de baza ale e-commerce-ului:

1. Automatizarea intre cele 3 faze.

“Atunci cand se face tranzitia intre fazele intermediare ale magazinului, este imperios necesar sa implementam un sistem automatizat. Multi fac greseala de a nu automatiza procesele intre cele 3 faze atunci cand pornesc la drum, deoarece pleaca de la premiza ca doar “nu o sa vand din prima luna atat de bine”. In online, surprizele placute pot aparea – si de cele mai multe ori apar – inca din prima ora de cand ai deschis si ai promovat produsele sau serviciile. Primul pas este sa avem sincronizare cu sistemul de gestiune. Daca avem peste 100 de produse, este extrem de dificil sa depunem efort dublu pentru modificarea de preturi si stocuri. Un alt aspect primordial este generarea automata de facturi. De ce? Pentru ca indiferent de faza in care te afli, scopul nostru este sa ne ocupam de vanzarea propriu-zisa, marketing, PR, nicidecum de stat in fata unui laptop sa verificam linii de facturi, daca aceastea au fost introduse corect in programul de facturare. La fel, trebuie sa avem automatizare cu echipa de curieri si, optional, cu stocurile furnizorilor. Astfel, castigam timp pretios micsorand timpii de procesare si de livrare”, afirma specialistul in e-commerce.
   
2. Dezvoltarea unei comunitati fidele in jurul magazinului.

“De cele mai multe ori, oamenii nu cumpara dintr-un loc doar pentru produsul in sine, ci pentru relatia sentimentala care s-a creat intre cumparator si vanzator. Un magazin online care se respecta si isi respecta cumparatorii fideli, ii va tine la curent non-stop cu privire la reduceri, oferte, va personaliza newsletter-ul conform dorintelor si nevoilor cumparatorului, va crea tombole, ii va face sa se simta speciali si parte dintr-o familie mai mare”, mai explica Florin.

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii




   
3. Investitie in relatia online cu clientii.

“Cand un om isi doreste neaparat sa cumpere ceva din online, el va face tot posibilul sa cumpere, indiferent de magazin. Castig de cauza au intotdeauna magazinele online care raspund imediat la mesaje, nelamuriri, intrebari etc. Exista suficient de multe astfel de magazine virtuale care dispun de un plugin de livechat, insa nu exista intotdeauna persoane disponibile care sa raspunda in maxim 2 minute la mesaje. Mai nou, se folosesc asa-zisii robotei inteligenti care au mesaje predefinite in functie de anumite cuvinte-cheie. Sunt utile, chiar foarte utili, insa orice lucru automatizat trebuie urmarit indeaproape de factorul uman”, afirma antreprenorul.
   
4. Simplitatea vinde mai bine si mai mult.

“Indiferent ca vrei un magazin B2B cu functionalitati particulare sau un marketplace, alege o cale de rezolvare simpla. Nu lua decizii pripite, aloca-ti timp pentru orice decizie majora. Simplitatea pleaca si de la design-ul magazinului sau de la butoanele de cumparare, review sau share-uire. Marile magazine online sunt lite, nicidecum nu isi incarca pagina inutil, astfel incat site-ul sa devina tot mai greoi si mai dificil de parcurs”, conchide Florin Macau.


Tags: afacere onlinemagazin onlineafacere de succesafacere profitabilaecommerce

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

4 principii pentru un magazin online performant
Rating:
Nota: 4.36 din 22 voturi

Articole conexe

A pornit o afacere online de la zero iar acum are venituri de aproape 2,5 milioane de euro

de Idei De Afaceri
18 Iul 2017
La doar 20 de ani, cand multi tineri de varsta lui inca se gandeau pe ce drum o sa o apuce in viata, Daniel Henegariu punea bazele unei afaceri in...

7 metode pentru cresterea ratei de conversie in eCommerce

de Redactia Ideideaafaceri.ro
29 Iun 2017
Cresterea ratei de conversie pentru magazinul online reprezinta pulsul unei afaceri de succes. Mai multe elemente sunt esentiale cand vorbim de...

De ce magazinul online este o afacere profitabila si de viitor

de Alina Constantinescu
08 Iun 2017
Afacerile online sunt printre cele mai profitabile atunci cand punem in balanta potentialul de profit si investitia initiala, te scutesc de...

4 metode de analiza a concurentei inainte de a deschide un magazin online

de Alina Constantinescu
04 Mai 2017
Una dintre cele mai mari provocari pentru antreprenorii asipiranti la un bussines in eCommerce este alegerea produsului si a nisei aferente acestuia....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

unde gasesc finantare privata?

Intrebare: Buna seara,

Detin o afacere in domeniul agricol dar nu gasesc capital pentru dezvoltare acesteaia.
Tin sa va aduc la cunostinta ca nu doresc imprumuturi sau finantari din partea bancilor, cu dobanda exagerata si garantii imobiliare (insuficiente din punctul acetora de vedere chiar daca valoreaza dublu fata de capitalul dorit)
Doresc o finantare din partea unor oameni de afaceri, investitori privati sau grupuri de investitori etc. dar nu stiu unde sau cum as putea sa gasesc aceste persoane pentru a le propune ideea mea de dezvoltare.

Orice informatie este utila.

Multumesc !

Raspuns: Am aceeasi intrebare. As putea primi si eu raspuns? De ce detalii aveti nevoie?  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton