Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

6,5 milioane de consumatori de Internet in Romania

de
1023 0 28 Mar. 2014
Afaceri online


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Numarul consumatorilor de Internet din Romania a ajuns, in 2013, la aproape 6,5 milioane, dintre care circa 4,7 milioane, cu varste cuprinse in 14 si 64 de ani, apelau zilnic la acest mijloc de comunicare, arata rezultatele unui studiu de specialitate, realizat de Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT) si prezentat de Arina Ureche, director general BRAT, in cadrul conferintei "Ziua Cercetarii Media".

In ceea ce priveste consumul de Internet, numarul utilizatorilor romani a crescut continuu in ultimii 10 ani, de la 1,77 milioane in 2002, la aproape 6,5 milioane, in 2013 (+265%).

De asemenea, 54% dintre cei chestionati (4,74 milioane) au declarat ca apeleaza in fiecare zi la Internet pentru a se informa sau comunica, cea mai mare parte a utilizatorilor fiind femei (52% din total), in comparatie cu anul 2002, cand raportul era in favoarea barbatilor (55%).

Potrivit studiului, in 2013, cei care au accesat cel mai mult Internetul au fost persoanele cu varste cuprinse intre 25 si 44 de ani (52%), urmate de categoriile 14-24 de ani (26%), 45-54 de ani (14% din total) si persoanele intre 55 si 64 de ani (8%).

Dupa nivelul de educatie (cel mai inalt nivel de studii absolvit), utilizatorii de Internet sunt, in medie, persoane cu studii liceale (44%), persoane cu studii superioare (32%) si persoane cu studii de scoala generala sau mai putin (25%).
Estimarile BRAT releva faptul ca 81% dintre romani (7,14 milioane) au la domiciliu conexiune la Internet, in timp ce 62% dintre acestia utilizeaza Internetul de acasa.

Pe de alta parte, 35% dintre utilizatorii de Internet acceseaza mediul online de pe telefonul mobil, iar in medie o persoana utilizeaza Internetul prin mai mult de un dispozitiv.
Anul trecut, consumul media zilnic al romanului s-a focusat pe TV (78%), urmat de radio (35%), ziare (14%) si reviste (7%). La modul general, consumul media a crescut in ultimii zece ani, de la 8%, in 2002, la 54%, anul trecut.

Cercetarea BRAT arata, de asemenea, ca 58% dintre romani considera ca Internetul este "indispensabil la serviciu/scoala", iar 58% il utilizeaza pentru ca au incredere in informatiile gasite pe Internet.
Peste o treime dintre utilizatorii de Internet din Romania (35%) apeleaza la online pentru a-si cumpara un produs, pe motivul ca le face viata mai usoara.

Scopul utilizarii Internetului pentru 61% dintre cei care il acceseaza este cautarea de informatii cu ajutorul motoarelor de cautare, gen Google sau Bing, in timp ce 57% dintre romani intra pe e-mail.

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii




Totodata, 30% dintre cei care intra pe Internet acceseaza site-uri cu oferte de locuri de munca, 29% site-uri cu informatii despre piata imobiliara si 19% pe site-uri specializate in afaceri/finante/bursa.
Daca ne referim la aparatul prin intermediul caruia se utilizeaza Internetul, se observa ca 72% dintre cei chestionati utilizeaza calculatorul, 6% de pe tableta, iar 25% de pe telefonul mobil. In ceea ce priveste utilizatorii de Internet, 35% dintre acestia intra pe Internet de pe telefonul mobil, 9% de pe tableta si 98% de pe PC.

Studiul BRAT a fost realizat, la nivel de SNA Focus, in perioada 2001-2014, pe un esantion de 14.000 de persoane din populatia urbana cu varste cuprinse intre 14 si 74 de ani.
In plus la nivel SATI, cercetarea BRAT a fost realizata, in perioada 2007-2014, pe un esantion reprezentativ de 50.000 de persoane din randul populatiei urbane cu varsta intre 14 si 74 de ani.

SNA Focus reprezinta studiul realizat de BRAT care masoara audienta si profilele titlurilor din presa scrisa, consumul de produse si servicii (inclusiv marci), informatii utilizate in realizarea si evaluarea planurilor de media.

SATI este studiu intocmit de BRAT care masoara audienta, traficul si profilele socio-demografice ale site-urilor web.
BRAT este o organizatie non-profit a industriei de media si publicitate ce are ca membri edituri de presa scrisa si online, agentii, regii si clienti de publicitate, difuzori de presa, companii ce detin statii radio, companii de outdoor si alti terti interesati.


Tags: internetromaniabiroul roman de audit transmediastudiu

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

6,5 milioane de consumatori de Internet in Romania
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Ce cred directorii generali din Romania despre digitalizare

de Idei De Afaceri
03 Nov 2017
Romania are sansa sa-si consolideze cresterea performantei economice daca la nivelul fiecarei companii este integrata tehnologia si solutiile...

Magazinul online - cum sa pornesti propria afacere pe internet

de Alina Constantinescu
14 Sep 2017
Cand Bill Gates anunta, in urma cu doua decenii, ca viitorul economic al lumii sta in dezvoltarea comertului electronic, multi specialisti au zambit...

Cum sa initiezi si sa dezvolti o afacere de succes pe internet

de Stanciu Ioana
17 Feb 2017
Peste 80% din tranzactiile totale sunt influentate de Internet si acesta este motivul principal pentru care orice afacere trebuie sa fie prezenta...

Invata sa faci bani pe Internet! Top 5 afaceri online pe care le poti incepe in 2017

de Stanciu Ioana
19 Ian 2017
Mediul online a explodat in ultimii zece ani, oferind numeroase oportunitati de afaceri. Dar, la fel ca oricare alt domeniu, nu toate afacerile...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Va prezint un nou fond de investiti!!!

Intrebare:
Compania Laser ne oferă 12% in fiecare zi din suma investită.
Suma minima care se poate investi este 5$ Ex: investiție de 1.000 $ obțineți 12% / zilnic din suma investita 1.440 USD ( R.O.I. 440.00 $) Depozitele mari cresc castiguri mari zilnic. Link inscriere:
https://laser.online/?referrer=Anicuta
Laser Online este un fond de investiții Ón cele mai avansate aplicații ale tehnologiei laser pentru medicină, informatică și alte domenii de activitate.

Raspuns: Buna ziua. Rog mai multe detalii pe valilig@yahoo.co.uk.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton