Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum se pierd clientii in comertul online

de
791 0 06 Mar. 2014
Afaceri online


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI
Cum se pierd clientii in comertul online

Cabinetul franco-american iVentures Consulting, consultant specializat in strategie digitala, a comparat 130 de marci si a analizat bunele practici ale celor mai mari companii de e-comert. Studiul a vizat ansamblul lantului de vanzare: de la pozitia pe motoarele de cautare, trecand prin vanzarea efectiva si pana la receptionarea coletului si eventualul retur. Din toate observatiile ocazionate de studiu, cel mai simplu ar putea fi sa cunoastem ce nu trebuie facut, apreciaza site-ul Widoobiz.

Un prim fapt surprinzator: doar 39 % din companiile studiate propun o aplicatie mobila. Cu toate acestea, studiul arata ca ele pun pe primul plan retelele sociale pentru a-si spori notorietatea: 96 % poseda o pagina Facebook, 84 % un cont Twitter, 81 % o adresa YouTube.

Clientul nu este rege
Alt mijloc de a-si pierde clientii: doar 63 din comercianti propun cumpararea in mai putin de patru clicuri. Si doar 17 % din marci au dezvoltat un serviciu client accesibil 24 de ore din 24, 7 zile din 7. In schimb, modalitatile de plata si optiunile de livrare se adapteaza global nevoilor clientilor.

Lucrurile nu stau mai bine nici in privinta feedback-ului clientilor. O companie din patru nu trimite e-mail de confirmare a expeditiei comenzii. Iar 55 % nu adauga un formular de retur in coletul trimis. Astfel de lipsuri descurajeaza clientii sa mai revina cu comenzi pe site-ul respectiv. Mai rau: daca nu sunteti multumit de produs, returul se face pe cheltuiala clientului in doua cazuri din trei.

Complementaritate intre digital si fizic
In ceea ce priveste performerii, cele mai bune site-uri de e-comert se caracterizeaza prin "parcursuri pentru clienti simple, fluide si oferind siguranta, servicii client reactive, livrari de calitate si retururi gratuite".

La o scara mai larga, retelele de vanzari traditionale sunt ajunse din urma de companiile care se situeaza doar pe Internet. In mod efectiv, ei "au stiut sa asigure o coerenta si o complementaritate intre digital si fizic", explica Aurelia Ammour si Christophe Biget, directori asociati ai companiei iVentures Consulting. "De exemplu, cumparatorii online sunt in asteptarea unor informatii privind prezenta unui produs in magazinul cel mai apropiat, sau vor sa li se trimita produse achizitionate online intr-un punct de vanzare fizic".

Un minimum de clicuri
Site-ul trebuie sa fie usor de accesat de pe mobil, iar clientul sa ajunga la fisele de produs printr-un singur clic.

Este important de asemenea aspectul practic al comenzii insesi: daca clientul se inseala atunci cand noteaza adresa de facturare si trebuie sa reia completarea intregii fise, acest lucru il descurajeaza sa continue.

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii





O alta bila neagra: pe unele site-uri, confirmarea comenzii nu apare decat cinci secunde, dupa care se sterge. Acest lucru nu poate fi decat stresant pentru client.


Tags: e-comertservicii clientibune practicieroristudiu

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum se pierd clientii in comertul online
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Magazin haine copii

Intrebare: Buna ziua as dori sa deschid o mica afacere si m-am gindit la un magazin cu haine pentru copii 0-10 ani.as vrea sa stiu daca ar putea fi profitabila si ce pasi ar trebui sa urmez pentru a o deschide.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton