Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Raport privind obiceiurile de consum pe Internet

de
1060 0 23 Apr. 2014
Afaceri online


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI
Raport privind obiceiurile de consum pe Internet

Conform unui sondaj intre cumparatorii pe internet, derulat in 2011 de consultantul in politici de consum - Civic Consulting, "cea mai mare ingrijorare a respondentilor este ca returnarea unui produs si primirea inapoi a banilor nu sunt usor de realizat".


Pentru a solutiona aceasta problema, institutiile UE au decis sa extinda la 14 zile calendaristice perioada in care consumatorii se pot retrage dintr-un contract de vanzare. 
Perioada existenta este de sapte zile, incepand din ziua vanzarii. Noua perioada pentru o posibila retragere incepe, in schimb, in momentul in care bunurile sunt livrate. 
Aceste masuri au fost aprobate in ciuda ingrijorarilor ridicate de posibile abuzuri din partea clientilor. Va fi chiar mai usor pentru o adolescenta sa comande o rochie online, sa o poarte in weekend la o petrecere si sa o returneze apoi, gratis, magazinului, explica un expert in comert online.
Unii retaileri online se plang ca jumatate din produsele vandute sunt returnate de clienti. Mai mult, costul pentru returnarea bunurilor poate ajunge si la 13 euro per articol, au aratat anumite studii in domeniu.
Totusi, in avantul de a impulsiona comertul online, noile reguli tin cont in mica masura de ingrijorarile comerciantilor si, de asemenea, impun un termen de doua saptamani pentru rambursarea fondurilor catre clientii nemultumiti. 

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii




 
Conform noilor prevederi, comerciantii sunt obligati sa dezvaluie costul total al produsului sau serviciului, precum si orice alte taxe suplimentare. Prea des, consumatorii si-au gasit facturile mai ridicate decat preturile vazute online. 
Acest efort de a imbunatati transparenta implica, de asemenea, taxele suplimentare implicate prin platile cu cartile de credit, care nu vor mai fi permise de acum incolo. 
In plus, noua directiva interzice casutele preselectate, cand este vorba despre servicii suplimentare, care au obligat, pana acum, cumparatorii sa le deselecteze sau, altfel, sa riste cumpararea de produse si servicii nesolicitate. 
In general, "noile reguli sunt bazate pe principiul potrivit caruia cumparatorii online nu vor trebui sa plateasca taxe sau costuri daca nu au fost informati corespunzator inainte sa plaseze o comanda", asa cum arata comunicatul Comisiei Europene legat de directiva privind drepturile consumatorilor. 
 
Actiunea UE in favoarea impulsionarii comertului online este determinata de ispita unui business care este, in principiu, mai putin afectat de granitele nationale, si, de asemenea, pe faptul ca clientii magazinelor online ar trebui sa aiba acces la "o gama mai variata de produse la preturi mai competitive". 


Tags: e-commerceobiceiuri de consumcumparatori pe internetreglementari europene

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Raport privind obiceiurile de consum pe Internet
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Magazin haine copii

Intrebare: Buna ziua as dori sa deschid o mica afacere si m-am gindit la un magazin cu haine pentru copii 0-10 ani.as vrea sa stiu daca ar putea fi profitabila si ce pasi ar trebui sa urmez pentru a o deschide.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton