Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

10 secrete ale celor mai inovante intreprinderi

de Marian Curelaru 23 Ian. 2014 3279
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

In lucrarea sa "Group Genius: The Creative Power of Collaboration", profesorul de psihologie Keith Sawyer descrie cum pot cele mai bune echipe creative sa produca idei noi si inovatii cu ajutorul proceselor colaborative. Business Insider a sintetizat sfaturile sale in 10 puncte:

  • Mizati pe mai multi cai. Intreprinderile cele mai inovante desfasoara mai multe mici proiecte deodata. Ele fac experimente si, in loc sa se concentreze asupra unui plan general, gestioneaza aceste mici proiecte zi de zi, in functie de ceea ce apare nou. Societatile care planifica viitorul si petrec luni intregi ca sa elaboreze o strategie si planuri de dezvoltare esueaza adeseori, pentru ca viitorul se deruleaza rareori asa cum ele l-au prevazut.
     
  • Creati un serviciu de "surpriza". Sawyer arata ca unele intreprinderi creeaza servicii autonome in care angajatii sunt insarcinati sa culeaga si sa puna in practica ideile pe care le-au putut aduna la intamplare. Printre aceste idei se pot gasi si cele formulate de ceilalti colaboratori ai societatii. In cadrul grupului Shell, de exemplu, acest serviciu se cheama "GameChangers" si el a permis crearea a mai mult de jumatate din inovatiile companiei.  
     
  • Creati spatii propice conversatiei creative. Spatiile deschise permit libera circulatie a ideilor, schimbul de informatii informale si conversatiile spontane.
     
  • Uitati de termene. Termenele si munca sub presiune permit oamenilor sa se depaseasca in cantitate a muncii, dar nu in creativitate. Cercetatoarea Teresa Amabile, de la Harvard, a demonstrat ca aceasta tehnica manageriala ucide gandirea creativa, chiar daca, paradoxal, angajatii care ii sunt supusi s-ar simti mai creativi.
     
  • Gestionati riscurile de improvizatie. Trebuie asigurat un echilibru intre improvizatie si planificare. Primul risc legat de improvizatie este ca ea ia din timpul alocat proiectelor care au fost bine analizate.
     
  • Inovati la limita haosului. Echilibrul corect pentru inovatie este la limita haosului: aceasta inseamna sa nu ai reguli prea rigide care ar putea impiedica aparitia inovatiilor, dar nici prea suple, pana la punctul de a genera haos. Structurile creative cele mai eficace sunt cele care aplica un concept pe care cercetatoarea in stiinte cognitive Barbara Hayes-Roth l-a numit "planifire oportunista". Acest tip de organizatie prevede instituirea unor linii directoare generale, lasand o flexibilitate suficienta pentru a permite schimbari de program inopinate.
     
  • Gestionati cunostintele. Organizatiile colaborative reusesc sa transfere celorlalte grupuri ideile care emerg din bunele improvizatii. Intreprinderile care reusesc sa inoveze utilizeaza proceduri care reflecta "managementul cunostintelor" pentru a selectiona bunele improvizatii si a le raspandi in intrega societate.
     
  • Uitati ierarhia. O organizatie in care cunostintele sunt partajate prin colaborare si in care adoptarea deciziilor este descentralizata nu mai are nevoie de o structura ierarhica stricta. Responsabilul este aici doar pentru a facilita interactiunile, schimburile intre grupuri si transmiterea cunostintelor.
     
  • Abandonati organigramele. Structurile matriciale, in care toti angajatii depind de un singur manager, nu favorizeaza creativitatea. Flexibilitatea si cooperarea intre servicii trebuie sa fie incurajate.
     
  • Dozati ingredientele bune. Un studiu realizat de Booz Allen Hamilton in 2005 a dezvaluit ca nu exista nicio relatie intre bugetul consacrat cercetarii si dezvoltarii si indicatorii de performanta obisnuiti ai intreprinderilor (cifra de afaceri, profitul, raportul profit brut la cheltuieli operationale, marja de profit net, rata de crestere a vanzarilor etc.). Ceea ce conteaza cel mai mult este calitatea organizatiei colaborative pe care intreprinderea a reusit s-o instituie.



Tags: intreprinderecreativitateinovatiesfaturicolaborareproiect

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Organizarea unui workshop. Sfaturi si trucuri

de Idei de afaceri
31 Oct 2023
Doresti sa organizezi un workshop pentru a construi de la zero capacitatea grupului organizational local si a altor „activisti”? Organizarea unui...

Pasi in business. Ce este o intreprindere individuala?

de Idei de afaceri
07 Oct 2022
Intreprindere individuala este intreprinderea economica, fara personalitate juridica, organizata de un intreprinzator persoana fizica. Accesul la...

7 sfaturi pentru succes in afaceri

de Florin Amariei
16 Iun 2021
Daca iti propui sa intri in afaceri si iti doresti sa ai parte de succes, atunci ar fi bine sa citesti aceste 7 sfaturi. Nu iti va ocupa mult timp,...

5 Sfaturi pentru a avea succes in vanzari

de Camelia Diaconu
18 Mar 2021
Experienta, ca si om de vanzari, poate fi imbunatatita in mod vizibil doar prin cateva tehnici simple. Mai jos iti prezentam cateva trucuri pe care...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]