Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cat de competitiva este afacerea ta?

de Octavian Dinu 17 Dec. 2014 3765
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Te-ai intrebat vreodata cat de solida este afacerea ta? Daca da, ai descoperit care sunt elementele care ii confera aceasta stare?

Stii cum sa iei deciziile pentru a deveni mai competitiv sau pentru a mentine un contex favorabil?

Raspunsurile la aceste intrebari le poti afla prin aplicarea modelului celor cinci forte competitive al lui M. Porter care cuprinde cei mai importanti factori ce determina forta unei afaceri.

Modelul este un instrument util pentru a intelege de unde vine forta unei afaceri. Cu alte cuvinte, te poate ajuta sa intelegi care sunt avantajele pe care le detii in prezent si care sunt cele pe care le-ai putea castiga daca iti schimbi afacerea.

De asemenea, modelul este util in luarea deciziilor pentru ca include cateva aspecte esentiale ale afacerilor: concurenta, caracteristicile pietei, forta clientilor si a furnizorilor.

Avand o perspectiva clara a competitivitatii afacerii tale, poti valorifica situatii avantajoase, poti scapa de unele puncte slabe si de asemenea poti evita decizii neinspirate.

In conceptia lui Porter, fortele care determina competitivitatea unei afaceri sunt urmatoarele:
 
Intensitatea rivalitatii dintre firmele prezente pe o anumita piata depinde de mai multe elemente, printre care:
- structura sectorului, respectiv numarul de firme, marimea si specificul lor, puterea lor economica;
- absenta diferentierii produselor, situatie care conduce la cresterea concurentei prin preturi;
- rata scazuta a cresterii, fapt ce determina firmele sa isi intensifice eforturile pentru a ocupa un segment cat mai important de piata.



Tags: afaceriafacerecompetitivporter

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cum pornesc o afacere fara experienta

de Bianca Tila
13 Mar 2024
Teama in antreprenoriat este de inteles, insa nu este un lucru din cauza caruia sa nu incepi. Succesul antreprenorilor nu vine din cat de...

In ce domeniu sa incepi o afacere. Ce intrebari sa iti adresezi daca nu stii ce afacere sa deschizi

de Bianca Tila
21 Feb 2024
Ideile, teoria si determinarea sunt la locul potrivit, insa tot nu stii ce fel de afacere ar fi potrivita pentru tine? Aici intervenim noi cu cateva...

De la afaceri mici la afaceri mari si invers

de Idei de afaceri
09 Feb 2023
Antreprenoriatul este actul de a fi antreprenor sau “cineva care profita de inovatie, finante si afaceri, intr-un efort de a transforma ideile si...

Promovarea afacerii pe Amazon. Nume si slogan

de Idei de afaceri
05 Apr 2024
Numele marcii este probabil printre putinele detalii la care e greu sa aduci alte schimbari mai tarziu. De aceea este esential sa alegi bine de la...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]