Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cele mai bune 3 carti la care antreprenorii pot apela de nenumarate ori

de
2232 0 24 Nov. 2014
Coaching


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

Cand am terminat facultatea eram aproape obsedat (unii ar putea spune chiar posedat) cu dezvoltarea unei afaceri de succes. Foarte multa vreme am fost innebunit de idee, avand deja experienta unor mici intreprinderi „door-to-door” (din-usa-in-usa) rulate in timpul scolii generale si liceului.


M-am simtit si mai motivat sa-mi deschid propriul business dupa terminarea studiilor si o perioada scurta in care am lucrat la o banca. Pornind de la acel moment, am facut din antreprenoriat tema dominanta a carierei mele profesionale. Ca rezultat, am citit intre 200 si 300 de carti despre (sau legate de) relatii antreprenoriale, carti ce au acoperit un numar mare de topicuri scrise in principal de experti in domeniu, dar si cativa academicieni.

Iata cartile care s-au dovedit un ajutor nepretuit in succesul afacerii mele.

1. Growing a business (Dezvoltarea unei afaceri de succes) de Paul Hawken.

Ce imi place in mod special la aceasta carte, este felul diferit in care autorul abordeaza idea dezvoltarii unei afaceri. Paul aseamana evolutia unei afaceri cu devolutia unui organism, facand astfel principiile de baza in rularea unei afaceri (serviciul clienti, cresterea veniturilor, etc.) foarte usor de inteles. De exemplu, desi nu se opune neaparat procesului de hiper-crestere, el noteaza ca, asemenea unei plante, daca o afacere creste prea repede, ii va fi foarte greu sa se autointretina. Acest concept mi-a ramas intiparit in minte de-a lungul anilor.

O alta lectie pe care am invatat-o de la Paul iese in mod specific in evidenta: Nu este neaparat un sustinator al imprumutului de capital. in presa de succes (si chiar in unele cercuri politice) se presupune ca pentru a dezvolta un business, ai nevoie de acces la capital.

Paul a fost primul autor la care am descoperit indicat faptul ca problema legata de ascensiunea unei afaceri nu este un rezultat al lipsei de fonduri, ci mai degraba a detinerii si imprumutului de capital, inainte ca afacerea sa prezinte o crestere sau inainte de a avea un model concret a-l activitatii. Profunzimea acestei idei nu m-a lovit pana mai tarziu in cariera mea, si chiar si astazi sunt de parere ca Paul are perfecta dreptate.

Momentul la care am descoperit aceasta carte a fost foarte oportun. Chiar si astazi, este cea mai importanta carte despre dezvoltarea unei afaceri, pe care am citit-o.

2. Secretele succesului – Cum sa va faceti prieteni si sa deveniti influent, de Dale Carnegie.

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii




Aceasta nu este neaparat o carte despre antreprenoriat, dar prezinta filozofiile ce stau la baza interactiunii si lucrului cu oameni. Daca nu cumva dispuneti de o tehnologie atat de inovatoare si eficienta incat sa va garanteze succesul, indiferent de aptitudinile dumneavoastra de lider, majoritatea afacerilor profitabile sunt generate de persoane care se pricep foarte bine la creare de parteneriate.

Carnegie subliniaza cu grija, si studii de caz, importanta detinerii unei orientari in afara propriului sine, in toate aspectele legate de comunicare. Dupa mai mult de 70 de ani in tipare, principiile lui Carnegie sunt la fel de relevante si influente astazi, ca si in ziua in care au fost publicate prima data.

3. De la Idee la Bani (Think and grow rich) de Napoleon Hill.
Scrisa in 1937 de Napoleon Hill, „De la Idee la Bani” este o versiune mai restransa a cartii „The Law of Success” (Legea succesului) scrisa de acelasi autor. Acesta a intervievat sute de oameni de succes, incercand sa gaseasca un numitor comun in comportamentele si competentele lor.

Personal, mi-am dedicat o mare parte din viata afacerilor, si am dezvoltat astfel un tip de filozofie generala in ce priveste imbinarea lor. in prezent, mi-ar fi greu sa trag o linie intre aceste carti si experientele mele personale. Adevarul este ca suntem cu totii o compilatie a ceea ce gandim si ceea ce invatam.


Sursa: www.entrepreneur.com



Tags: afaceriafacerecarti pentru afaceriafaceri de succes

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cele mai bune 3 carti la care antreprenorii pot apela de nenumarate ori
Rating:
Nota: 5 din 2 voturi

Articole conexe

Despre succes, asa cum il vad cei mai renumiti oameni de afaceri

de Idei De Afaceri
09 Iun 2016
Iti oferim 5 citate motivationale despre succes, asa cum il vad unii dintre cei mai renumiti oameni de afaceri din lume, si nu numai. 1. Ori de cate...

Cum sa te exprimi corect si eficient ca om de afaceri

de Silviu-marian Banila
02 Iun 2016
Ca antreprenor sunteti responsabil pentru fiecare cuvant sau virgula ce pot influenta mersul afacerii, in bine sau in rau. Iata cateva sfaturi care...

7 sfaturi de la cei mai de succes oameni de afaceri

de Idei De Afaceri
30 Mai 2016
Experienta lor este de folos oricui are o afacere, asa ca ghideaza-te si, NU UITA, sa le recitesti din cand in cand. 1.  Nu exista un lift care...

Ce folosesti in scrisorile de afaceri: litere rotunjite sau drepte?

de Teo Manole
26 Apr 2016
Forma rotunda a literelor transmite o stare de calm si relaxare. De aceea, daca produceti produse si servicii ce promit placere si bunastare, este...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

pet-shop

Intrebare: Buna ziua , vreau sa deschid un magazin pet-shop , eventual cu extensie pe cabinet veterinar . Se pot accesa fonduri europene pentru aceasta ramura sau prin programul start-up ? Multumesc anticipat pentru informatii

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt în căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton