Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Instalarea de centrale telefonice

de Bogdan Guta, Mihai Balescu 20 Iun. 2007 3935
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Telefonul este un instrument indispensabil in societatea contemporana si mai ales in lumea afacerilor: asigura legatura cu exteriorul, inseamna coordonata principala prin care cunosti si te poti face cunoscut.



Bineinteles, asa cum se intampla de obicei, ajungi sa-l pretuiesti cu adevarat de-abia atunci cand ii simti lipsa, dintr-un motiv sau altul: lipsa de ton, centrala defecta, linie cazuta.

Iata de ce un serviciu de instalare si asistenta tehnica pentru centrale telefonice este o foarte buna oportunitate de afaceri. Pentru ca nu presupune un efort financiar mare, dimpotriva, cheltuielile necesare demararii ei sunt accesibile; nu este nevoie de un sediu - domiciliul personal este ideal pentru birou; nu trebuie investitii suplimentare in aparatura, tehnologie sofisticata, amenajarea spatiului etc.

Se poate incepe cu un calculator, o centrala telefonica si bineinteles... un telefon. Nu este insa de neglijat rolul experientei in domeniu, bagajul de cunostiinte tehnice fiind determinant pentru reusita afacerii. Cat despre clienti, este de ajuns sa deschizi o carte de telefon sau un ghid de servicii si realizezi ca acolo sunt toti cei carora li se adreseaza afacerea. Mai trebuie doar sa te prezinti si sa-i convingi ca esti un bun profesionist!

[demo]

O nisa neexploatata
Dupa absolvirea facultatii, Valentin Ivascu s-a angajat intr-o firma specializata in instalari de centrale telefonice si in cablare structurata, unde a pornit de la zero. Asa cum ii place sa-si aminteasca, le-a zis celor de acolo: „Nu stiu nimic, dar invat orice".

Experienta acumulata si o buna cunoastere a pietei pe care si-a desfasurat activitatea l-au determinat sa-si infiinteze propria firma in anul 2002. Asa s-a nascut Altel Telecomunicatii, a carei activitate acopera tot ce tine de centralele telefonice de tip Alcatel, de la montaj si programare pana la  asistenta tehnica de specialitate si consultanta. 

Cat timp a fost angajat  a observat un lucru interesant si de foarte mare importanta atunci cand s-a decis sa porneasca propria afacere: clientii pentru care lucra acolo puteau fi impartiti in doua  mari categorii - firmele mari si cele mai mici. Daca la cele mari, interventia pentru depanarea unei probleme la centrala telefonica se facea in cateva ore, la firmele mici  interventia se putea amana cu o zi sau chiar doua. Exact aceste firme mici sunt cele pe care mizeaza acum intreprinzatorul. Este o nisa de piata pe care a identificat-o, o cunoaste si vrea sa o cucereasca.

Se poate spune, asadar, ca la demararea afacerii a beneficiat de doua atuuri importante: experienta in domeniu si o buna cunoastere a segmentului caruia urma sa i se adreseze.

De la bun inceput a vrut sa aiba cat mai putine cheltuieli si, in cele din urma,  investitia initiala s-a ridicat la 1.500-2.000 euro, suma necesara pentru actele firmei, un calculator, un laptop, o centrala telefonica cu ajutorul careia se realizeaza programarea de la distanta a centralei ce urmeaza sa fie depanata.  La acestea se adauga doua rafturi cu documentatie de specialitate, care, spune el, este foarte importanta, pentru ca acest domeniu, al centralelor telefonice, este comparabil cu cel al computerelor: noutatile apar peste noapte si este necesara o permanenta informare si documentare.

[pagina_noua]

11 milioane de lei profit in prima luna de activitate
Prima firma contactata a devenit si primul client cu care a semnat un contract de asistenta. Au urmat apoi alti doi clienti la care s-a deplasat, la cererea acestora, pentru rezolvarea unor probleme.

A prevazut doua tipuri de contracte: de asistenta si la cerere. Cel de asistenta tehnica este semnat pe o perioada determinata de timp, convenita de comun acord cu clientul, prin care se percepe un tarif stabil, oferind service ori de cate ori este nevoie. Este apoi contractul prin care intervine la cererea clientului, atunci cand acesta il solicita pentru o anume defectiune. Dl. Ivascu crede ca prima varianta de contract, cea de asistenta tehnica, este mult mai avantajoasa, functionand practic ca un fel de asigurare a centralei.

In acest sens, el ofera exemplul primului sau client cu care a semnat un astfel de contract si care dorea o asistenta care sa acopere centrala, aparatele si reteaua de fire. Contractul s-a incheiat pentru o suma de 42 euro pe luna si clientul a achitat pentru o perioada de sase luni in avans. Pentru un alt client, care a solicitat o interventie, suma perceputa a fost de 35 euro, pentru o lucrare de patru ore.  La sfarsitul primei luni de activitate avea in cont 1.100 lei si inregistrase cheltuieli doar pentru plata facturii de telefon.

Cat priveste partea de asistenta pentru computere, tariful practicat este de 10 euro pe luna pentru fiecare calculator, suma acoperind asistenta atat pentru soft, cat si pentru hard. In fiecare contract pe care-l incheie este specificat intervalul de timp prin care se obliga sa intervina, din momentul inregistrarii anuntului defectiunii.

De ce anume depinde succesul afacerii
Valentin Ivascu crede ca reusita acestui tip de afacere depinde de cativa factori si anume: experienta in domeniu, (cei sase ani de activitate pe aceasta piata si permeabilitatea la tot ce inseamna noutate ii dau siguranta in ceea ce priveste viitorul afacerii sale); tarife acceptabile (chiar daca nu este importator de centrale Alcatel, el poate obtine de la importatorii autorizati niste preturi bune, adaosul sau fiind foarte mic, de asemenea si manopera); renumele (stie ca este considerat un bun specialist in domeniu, dar acum trebuie sa munceasca pentru ca aceasta reputatie personala sa se transfere asupra firmei pe care o conduce); relatia cu clientii (avand in vedere ca actioneaza in domeniul serviciilor este constient ca este vital sa aiba o colaborare perfecta cu cei care apeleaza la serviciile firmei sale); concurenta (nu se simte intr-o competitie pentru ca deocamdata el este "buturuga mica", prin preturile pe care le practica).

Este de parere ca, daca iti faci un  nume bun pe aceasta piata, care este una restransa, nu ai cum sa nu reusesti.

Pentru a-si promova afacerea a creat un site pe internet,  intentioneaza sa-si faca si un spot radio, de asemenea vrea sa mentina o legatura continua cu clientii sai permanenti, dar si cu cei potentiali (o modalitate simpla si relativ acceptabila din punct de vedere al costurilor ar fi o campanie de direct mailing). Iar cand va avea un portofoliu de 10-15 clienti isi va angaja si un ajutor.




Tags: centrale telefoniceafaceriafacere

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cele mai puternice femei de afaceri si cum au ajuns acolo!

de Idei de afaceri
09 Iul 2019
In lumea afacerilor nu este tocmai usor sa urci in cele mai puternice topuri. Insa in top Forbes si-au facut loc de-a lungul anilor diferite...

4 pasi esentiali pentru a avea succes in afaceri

de Florin Amariei
30 Apr 2021
Nimeni nu iti va garanta vreodata ca vei avea succes in afaceri. Dimpotriva, sansele sunt mai mari sa gasesti multe bete-n roate. Noi iti propunem sa...

6 idei de afaceri profitabile in Romania anului 2019

de Florin Amariei
29 Ian 2019
In acest articol vei gasi 6 idei de afaceri profitabile pe care le poti pune in practica pentru a obtine un profit decent, dar care nu iti vor ocupa...

Afacere romaneasca premiata cu 50.000 de euro

de Florin Amariei
13 Nov 2018
Un om de afaceri roman aflat la inceput in cariera de antreprenor a fost premiat cu 50.000 de euro pentru afacerea sa din Cluj si Bucuresti....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]