Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Materiale de constructii livrate la domiciliu

de Andrei Panait, Cristian Gerea 31 Iul. 2008 6416
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Aveti nevoie de materiale de constructii pentru renovarea locuintei sau ridicarea unei case? Nu aveti timp sa colindati depozitele din Bucuresti pentru a achizitiona toate cele necesare?



Sotii Dana si Victor Marcu, care activeaza pe piata vanzarii de materiale de constructii, au avut o idee originala in acest domeniu: clientii le lasa lista cu materialele dorite, iar ei se ocupa de achizitionarea efectiva si transportul lor la domiciliul beneficiarilor.

Idei de afaceri: Start cu… produse alimentare
In 1999, sotii Dana si Victor Marcu, fizicieni de profesie, au dorit sa lucreze impreuna, intr-o afacere “de familie”. Au inchiriat un spatiu si au incercat sa faca comert cu produse alimentare. Pentru a face si distributie, au cumparat trei autoturisme pentru transport marfa, pentru care au platit 100 de milioane de lei. “Eram nestiutori pe atunci, nu ne-am dat seama in ce ne bagam, aveam nevoie de soferi, in plus produsele alimentare sunt perisabile si au un regim special”, isi amintesc ei.

Dupa 6 luni de activitate in acest domeniu si-au dat seama ca nu pot razbi, asa ca s-au reorienat rapid. Mama Danei avea o casa pe strada Pargari, considerata a fi un vad profitabil pentru comercializarea materialelor si accesoriilor pentru constructii. Aici, asemenea depozite sunt insirate unul dupa altul, si pe-o parte si pe alta a strazii, de-a lungul a cateva zeci de metri. Zona se ]nscrie printre cele mai cunoscute locuri de acest gen din Bucuresti, alaturi de Valea Cascadelor, Chitila sau zona soselei Fundeni. “Un avantaj a fost ca n-a trebuit sa mergem sa cautam furnizori si nici sa ne documentam foarte mult pentru a fi in pas cu ceea ce se misca pe piata”, isi aminteste Victor.

Pentru ca au fost printre ultimii care au intrat in vadul de pe strada Pargari, cei doi au incercat sa atraga clientii prin preturi mai mici cu doua-trei procente, justificate economic de faptul ca nu plateau chirie si aveau, asadar, cheltuieli mai mici. Au renuntat insa la aceasta idee repede, pentru a nu strica piata deja creata in zona.

Idei de afaceri: Relatia cu furnizorii, esentiala pentru succes
Inceputul a fost destul de greu, mai ales in relatia cu furnizorii. Primele contacte cu acestia s-au realizat prin intermediul agentilor de vanzari, care sunt prezenti permanent in zona. “Agentii nu sunt insa interesati de cladirea unei relatii – spune Victor – ei vor doar sa-si vanda marfa si sa-si ia comisionul.”

Prin urmare, cei doi au hotarat sa contacteze personal firmele furnizoare. Prima incercare a fost sa intocmeasca cereri de oferta, “asa cum scrie la carte”, spune Dana, absolventa si a unei facultati de comert la o universitate particulara, cereri pe care apoi le-au trimis, prin fax, diferitelor firme din domeniu.

Nu au primit nici un raspuns edificator, asa ca au hotarat sa incerce o alta abordare, directa. “Trebuie sa mergi la fabrica, sa te vada directorul general, directorul economic, sa existe niste discutii”, explica Victor modul in care au reusit pana la urma sa puna bazele unei relatii stabile cu furnizorii. “Foarte important este sa incerci sa discuti direct cu patronul sau cu directorul  firmei respective, care pot si vor intr-adevar sa te ajute, pentru ca este vorba despre afacerea lor”, adauga el.

Un moment important in dezvoltarea afacerii a fost colaborarea, din 2002, cu o cunoscuta firma austriaca,  care lansa atunci pe piata romaneasca un nou tip de caramida. Au beneficiat atunci de publicitate, inclusiv in cotidianele centrale, in calitate de distribuitori ai produselor firmei respective. Rezultatele nu au intarziat sa apara – au fost clienti care au achitat si 100 de milioane la o singura comanda. 

Idei de afaceri: O serie de greseli
“Omul este supus greselii”, spune un vechi proverb, iar oamenii de afaceri nu fac exceptie. Important este sa reusesti sa te mentii la linia de plutire si, bineinteles, sa inveti din propriile erori.

O prima greseala pe care au facut-o cei doi soti, care proveneau dintr-un cu totul alt domeniu decat cel economic, a fost sa incerce sa vanda aceleasi produse care erau comercializate si de ceilalti din jurul lor. “Ne-am dat insa seama, dupa trei ani de activitate, ca un comerciant, in orice domeniu, nu trebuie sa incerce sa copieze, trebuie sa gaseasca un produs pe care sa stie sa-l vanda. Lumea trebuie sa-l caute, sa stea la coada nu pentru produsul in sine, ci pentru ca el este un specialist in produsul respectiv”, spune Victor.

O alta lectie pe care cei doi soti au invatat-o pe pielea lor este ca nu toate materialele de constructie sunt profitabile. De pilda cimentul, care este foarte cautat de cumparatori, genereaza un profit foarte mic pentru distribuitor. “Firmele de nivelul nostru care vand ciment mult se bucura ca incaseaza sume mari de bani, dar, pana sa plateasca fabricii, ar trebui sa plaseze acei bani in alte materiale care se vand si aduc un profit mai mare.”

Cei care activeaza in domeniul comercializarii de materiale pentru constructii trebuie sa fie foarte atenti in ce priveste gestionarea incasarilor. Platile se fac in general la termen de 30 sau 60 de zile de la preluarea marfurilor, iar drept garantie cumparatorul emite o fila cec. Bineinteles, la data scadenta, vanzatorul incaseaza cecul, care trebuie sa aiba acoperire, adica in contul emitentului sa existe suma respectiva.

De asemenea, o atentie deosebita trebuie acordata furnizorilor. “Am avut situatii in care o firma s-a prezentat drept importator direct al unui produs, ca apoi sa avem surpriza sa aflam, la un targ de specialitate, ca de fapt nu era asa si ca respectiva societate nu facea altceva decat sa revanda materialul respectiv dupa ce-l achizitionase de la adevaratul importator direct, adaugand, evident, propriul adaos comercial”, povesteste Victor.

Idei de afaceri: O restructurare de succes
Anul trecut, dupa patru ani de activitate, sotii Marcu au ajuns la concluzia ca este necesara o restructurare a activitatii, atat la nivel organizatoric si al schemei de personal, cat si din punctul de vedere al serviciilor oferite.

Una dintre schimbari a vizat modul de vanzare a marfurilor: “Ne-am hotarat sa vindem la pachet, adica sa oferim clientului care vrea sa-si renoveze sau sa-si construiasca o casa sau un apartament  tot ce are nevoie. Nu are chef  omul sa se murdareasca prin depozite, vine la noi – am amenajat un spatiu placut si curat in care putem primi clientii la discutii – si lasa liste cu materialele necesare. Noi ne ocupam sa le achizitionam de la diversi furnizori cu care lucram, apoi i le livram la domiciliu”, explica Victor ideea.

Sistemul a avut succes, mai ales in randul tinerilor intre 25 si 30 de ani, cu slujbe care le ocupa cea mai mare parte a zilei si care, prin urmare, nu au timp sa colinde depozitele. Plata se face in doua etape, un avans si restul la livrare. “Avem si clienti mai vechi, care doar ne dau un telefon si ne spun ce doresc, noi le livram marfa si ne dau de-abia atunci toti banii”, spune Dana. Exista chiar si clienti care au lucrari in provincie si care nu au posibilitatea sa ajunga acolo foarte des, asa ca apeleaza la serviciile firmei.

Toate aceste schimbari nu au fost insa deloc usor de infaptuit, spun sotii Marcu. “Aveam o structura stufoasa, consideram ca e nevoie sa fie o vanzatoare, o casiera, vroiam sa facem si instalatii, vroiam sa le facem pe toate, dar tocmai stilul acesta pompieristic din primii patru ani ne-a adus la pragul acesta, ne-a facut sa gandim aceasta restructurare pentru a ne eficientiza activitatea”, explica ei. 

Idei de afaceri: Diversificarea ofertei si a serviciilor, cheia profitabilitatii
Vanzarile unui distribuitor de materiale de constructii trebuie sa se ridice la cel putin 500 de milioane de lei pe luna, pentru ca activitatea sa fie cat de cat rentabila, spun sotii Marcu. Profitul mediu in domeniu este de 5-10% din incasari. Cine vrea sa aiba un profit mare trebuie sa imbine comertul de materiale de constructii cu alte activitati adiacente, precum amenajarile interioare, sau chiar cu comercializarea altor tipuri de produse.

“In constructii, esti legat de sezon, iarna nu prea ai de lucru, cel putin in primii ani”, subliniaza Victor, adaugand ca firma sa si a sotiei sale s-a orientat spre comercializarea de birotica: rechizite, piese de schimb, consumabile. “Am incercat, daca tot avem relatii in domeniul constructiilor, sa oferim firmelor cu care lucram si aceste produse si servicii.”

In domeniul comercializarii materialelor de constructii, platile catre furnizori se fac la minimum 30 de zile de la data achizitiei. Furnizorii care cer plata la 5 sau 7 zile ori ofera produse care se vand foarte bine, ori sunt redistribuitori care trebuie ei insisi sa plateasca la 30 de zile.



Tags: idei de afacerimateriale de constructiiconstructii

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

6 idei de afaceri profitabile in Romania anului 2019

de Florin Amariei
29 Ian 2019
In acest articol vei gasi 6 idei de afaceri profitabile pe care le poti pune in practica pentru a obtine un profit decent, dar care nu iti vor ocupa...

Constructiile - la rascruce de vanturi

de Zenobia Badescu
05 Apr 2011
Anul 2011 va fi in continuare unul dificil pe piata constructiilor. Potrivit estimarilor I.N.S (Institutul National de Statistica) din ianuarie 2011,...

17 idei de afaceri pe care le poti demara acasa

12 Oct 2009
Ce poti sa faci cand nimic nu mai merge? Ce si cum sa incepi? Cu ce bani? Sunt intrebari pe care fiecare om le are in...

Idei de afaceri: Studio de portrete cu aer retro

de Bogdan Guta, Mihai Balescu
20 Iun 2007
Pe vremuri mersul la fotografiat era un eveniment foarte important, aproape o sarbatoare, iar oamenii veneau pregatiti sufleteste pentru a fi...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]