Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Servicii de sonorizare - comenzi intre 150 si 20.000 de euro

de Cristian Gerea 20 Iun. 2008 9208
3.69 din 8 voturi
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Concerte, lansari de produse, conferinte, petreceri private, expozitii, targuri, simpozioane, manifestari culturale…



V-ati intrebat vreodata cine se ocupa de sonorizare la aceste evenimente? Sau de video-proiectii? Sau de lumini (daca evenimentul necesita iluminari speciale)?

Raspunsul este: o firma specializata. Angajatii acesteia vin din timp la fata locului, studiaza “terenul”, discuta cu organizatorii, propun solutiile optime, apoi aduc si instaleaza echipamentele necesare, asigurand si buna lor functionare pe parcursul desfasurarii evenimentului in cauza.

Serviciul acesta se desfasoara sub denumirea generica de “inchiriere de echipamente audio-video” si presupune tarife foarte variate: de la 150 de euro pentru o petrecere karaoke pana la zeci de mii de euro pentru spectacole complexe (concerte in aer liber) cu jocuri de lumini “inteligente” si sonorizare de 20.000 de wati. O astfel de afacere a demarat, in 2002, Marius Tarcea, patronul firmei Rental Audio-Video System.

“Eu am lucrat in domeniu inca din 1993, la un important distribuitor de echipamente audio-video”, povesteste Marius Tarcea. “Apoi, in 1996, am plecat in S.U.A., unde am stat cativa ani si cand m-am intors am decis sa demarez, impreuna cu varul meu, o afacere tot in zona audio-video, pentru ca la asta ma pricepeam.” Astfel a aparut firma Rental Audio-Video System, cu o investitie sub 10.000 de euro si avand ca dotare patru boxe si doua pupitre de mixaj.

Primul client a fost o cunostinta, pentru o petrecere de aniversare organizata la un restaurant. Serviciile oferite? Sonorizare, deoarece doar asta puteau sa ofere in acel moment. Dar, usor-usor, serviciile s-au diversificat si clientii s-au inmultit, gratie catorva canale eficiente de reclama: agentiile organizatoare de evenimente, pagina de web a firmei si parteneriatele cu reviste gen “7 seri”, care promovau concerte, spectacole si diverse alte manifestari.

Dezvoltarea n-ar fi fost insa posibila fara credite: “Practic, am mers din credit in credit”, explica Marius Tarcea, “altfel nu aveam cum sa crestem. Ganditi-va ca echipamentele sunt foarte scumpe, cea mai ieftina boxa costa 1.000 de euro. Acum avem instalatii de sunet de pana la 20 kW, lumini, mixere, proiectoare, ecrane si ne incadram, pe aceasta piata, ca o firma medie. Nu avem inca amploarea unei firme care poate sa sustina un concert de Revelion in Piata Revolutiei, dar ceea ce avem este de calitate si tine pasul cu toate cerintele.”

Cum se onoreaza o comanda
Marius Tarcea: “Clientul ne contacteaza, ne spune tipul evenimentului (conferinta, prezentare, concert in interior, seminar, petrecere privata etc.), precum si data si locul.

Apoi vizitam locul respectiv, asta daca nu-l cunoastem deja, pentru ca in Bucuresti le cam stim pe toate, de patru ani de cand facem treaba asta. Vorbim apoi cu clientul sau cu organizatorul si stabilim exact detaliile, deoarece fiecare vrea in alt fel, practic nu exista doua evenimente similare.

Foarte importante sunt detaliile tehnice: de exemplu, cineva care are o sala probabil nu s-a gandit ca in sala lui o sa fie vreodata un consum de 50 kW si-atunci trebuie sa venim cu generator extern. Plus alte detalii legate de pozitii, de amplasarea echipamentelor – depinde de ce vrea fiecare.

Urmeaza negocierea pretului. Preturile fixe sunt pentru evenimentele mici, gen petrecere, conferinta, lansare de produs; pentru evenimentele mai complexe, intotdeauna se negociaza.”

Pentru deplasarea si instalarea echipamentelor in locatia necesara, firma Rental Audio-Video System foloseste doua dubite si o echipa formata din 2-4 sau mai multi oameni, in functie de volumul de munca. “Ca durata, cel mai putin ar dura o ora, ca sa montezi o dotare minima (doua boxe si doua microfoane) pentru un eveniment simplu. Ajungi acolo, descarci echipamentele, le instalezi, verifici curentul, faci o proba-doua – cam o ora dureaza.

La ultimul eveniment insa, petrecerea Jack Daniels, am montat trei zile. Era un spatiu atipic si erau foarte multe de suspendat, proiectii care trebuiau aranjate, o gramada de lucruri, mai ales ca de organizarea evenimentului se ocupa o firma din Germania, cu cerinte foarte mari.”

Dificultatile afacerii
“As spune ca cea mai mare problema vine din partea organizatorilor”, spune Marius Tarcea. “Acestia ori nu stiu ce vor ori, daca stiu, vor chestii care depasesc posibilitatile tehnice. Sunt foarte putini cei care iti spun: «Vreau lucrul asta, fa-l cum stii tu, dar sa iasa bine!» Nu, multi cred ca le stiu pe toate si de-aceea apar uneori conflicte.

Un exemplu clasic este la sonorizarile live: inginerul de sunet trebuie sa stea in fata echipamentelor, sa auda, sa vada, sa poata sa comunice cu cei de pe scena, dar in 90% din cazuri nu este lasat de organizatori si de-aceea sta in spate, in lateral sau chiar ascuns undeva in alta camera. Mai sunt si alte probleme, dar minore, se mai intampla sa mai bubuie cate un bec…

Din pacate, partea de sonorizare este cam ultimul lucru care se ia in considerare atunci cand se stabileste un buget pentru un eveniment. Oamenii se gandesc: «Ne trebuie locatie – ne costa atat, ne trebuie catering – ne costa atat», iar sonorizarea e lasata la urma de tot, desi ea asigura in proportie de 50% succesul evenimentului.”

Karaoke la discretie
Inchirierea de aparatura pentru karaoke este o directie interesanta a afacerii. La inceputurile serviciului in Romania, prin ‘95-’96, clientul avea la dispozitie doar un monitor pe care rula un CD si canta, fara instalatie de sonorizare, uitandu-se pe monitor.

Astazi lucrurile s-au schimbat: cantecele sunt pe DVD-uri cu 200-300 de titluri, imaginile si textul sunt proiectate pe un ecran de 2 x 2 metri, se folosesc microfoane, sunetul se aude perfect. “Sunt aceleasi echipamente de sonorizare pe care le montam si la un concert, nu avem unele speciale pentru karaoke, de o calitate mai mica”, spune Marius Tarcea. “De obicei, acest serviciu intra intr-un pachet, cu sonorizare, DJ, lumini, tot. Dar el poate fi oferit si separat, si chiar am avut astfel de comenzi – la petreceri pentru copii, de exemplu.

Ca sa demarezi strict acest serviciu iti trebuie un vieo-proiector (2.000 de euro), ecran de doi pe doi (200 de euro), DVD player, instalatie de sonorizare (inca 2.000 de euro), microfoane (500-600 de euro). Una peste alta, cu 5.000 de euro se poate lua startul.”

Firma Rental Audio-Video System are cam doua-trei evenimente pe saptamana. Cel mai mic tarif este pentru sonorizarea la o nunta obisnuita – 150 de euro – aici intrand DJ, pupitru si doua boxe, in timp ce o sonorizare live costa minimum 500 de euro. Cel mai scump serviciu oferit de firma a fost pentru un spectacol mai amplu (sonorizare si lumini) care i-a adus in cont 7.000 de euro.

www.ravs.ro



Tags: euroafacereevenimentesonorizare

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 3.69 din 5 - 8 voturi.

Articole conexe

Afacere romaneasca premiata cu 50.000 de euro

de Florin Amariei
13 Nov 2018
Un om de afaceri roman aflat la inceput in cariera de antreprenor a fost premiat cu 50.000 de euro pentru afacerea sa din Cluj si Bucuresti....

Afacere cu incaltaminte de lux: povestea antreprenorului care rescrie istoria confectionarii pantofilor

de Alina Constantinescu
31 Iul 2017
Dupa ce a terminat scoala profesionala, Andrei Tintoc din localitate Somesani a practicat meseria de pantofar in atelierul familiei sale. A crescut...

Interviu cu Leonard Radutz, Manager VivaNatura: De la argila terapeutica la afacere cu cosmetice naturale

de Alina Constantinescu
09 Mai 2017
Continuam seria interviurilor marca Idei de Afaceri cu o noua poveste de succes. Cand pasiunea se impleteste cu munca si perseverenta rezultatele nu...

Afacere de nisa: un antreprenor a descoperit succesul cu o tipografie

de Nita Alina
10 Apr 2017
Principala teama a antreprenorilor este de a nu pierde bani. Din pricina acestei frici, stam deoparte, nu pasim cu incredere in lumea...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]