Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Un roman face afaceri in Amsterdam

de Bogdan Guta 12 Feb. 2008 9356
5 din 4 voturi
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

La mijlocul anilor ‘90, Adrian Georgescu era student al Facultatii de Electrotehnica din  Bucuresti, locuia in Complexul studentesc Regie si, probabil, ca mai toti colegii sai avea cam acelasi ritm de viata: cursuri, proiecte peste proiecte in sesiuni, cate o petrecere la sfarsit de saptamana si grija de a strange bani pentru un computer performant.



Acum locuieste in Amsterdam, are propria afacere, participa la sesiuni si conferinte internationale, calatoreste foarte mult si este increzator in viitorul sau.

Idei de AFACERI: Din Regie, in Olanda, in plina economie de piata, cu firma proprie, intr-un domeniu nou (telecomunicatii prin Internet), care se misca rapid. Cum ai reusit?
Adrian Georgescu:
Dupa absolvirea Facultatii de Electrotehnica din cadrul Universitatii Politehnice din Bucuresti, promotia 1996, am lucrat doi ani la o firma de comunicatii din Constanta. Rolul meu era sa construiesc infrastructura internet cu scopul de a deveni furnizor de servicii pe piata locala.

Imi amintesc, pe atunci existau zece furnizori de servicii internet la o piata estimata de 3.000 de utilizatori. Eu conduceam departamentul internet si atinsesem cifra de 250 de utilizatori, ceea ce reprezenta un procent multumitor din piata locala care, insa, nu putea sa furnizeze suficiente venituri pentru dezvoltari ulterioare. In concluzie, din cauza lipsei in Constanta a unui mediu de afaceri in care puteam sa ma dezvolt profesional si financiar, in 1998 am decis sa plec sa lucrez in strainatate.

Timp de sase luni am scris si am expediat cam 2.000 de scrisori de intentie, am primit raspunsuri la aproximativ 10%, fara o confirmare sigura, si numai patru invitatii la un interviu. Cu acele invitatii am plecat in Olanda si in Anglia.

Am reusit la primul interviu si m-am angajat ca inginer de sistem in Amsterdam, la Esprit Telecom, o firma de telecomunicatii din Marea Britanie cu activitate in toata Europa. In anii urmatori am lucrat pe rand la aceasta companie, apoi la Global Telesystems, Ebone si KPNQwest. Gratie experientei in domeniul Internetului si in cel al comunicatiilor de voce, am dobandit pozitii in departamentele “Operations” si “Management”, raportand direct vicepresedintelui.

Idei de AFACERI: Cum ai ajuns sa ai afacerea ta?
Adrian Georgescu:
Conjunctura a fost destul de nefavorabila. Firma pentru care lucram, KPNQwest, a dat faliment in iunie 2002. La vremea aceea ziarele aveau zilnic pe prima pagina articole despre falimentul companiilor care activau in industria de telecomunicatii, falimente cauzate de investitiile prea mari pentru ceea ce s-a dovedit ulterior o piata prea mica.

Am incercat fara succes sa gasesc de munca si asa am luat decizia sa demarez propria mea afacere. Firma pe care o conduc acum, AG Projects (www.ag-projects.com), se ocupa cu producerea de software care permite utilizarea Internetului pentru convorbiri telefonice (Voice over IP). Mai precis, software care ofera utilizatorilor posibilitatea sa isi aleaga propria adresa de comunicatie prin voce, video sau text, sub forma unei adrese de e-mail.

Idei de AFACERI: Experienta dobandita in firmele unde ai lucrat, atat in tara, cat si in Olanda, a fost utila cand ai inceput activitatea pe cont propriu?
Adrian Georgescu:
Cu siguranta a fost folositoare, pentru ca aceasta experienta m-a ajutat la definirea unui business-plan care are la baza integrarea tehnologiilor de telecomunicatii si internet in ceea ce se va numi “Next Generation Networks”.

Idei de AFACERI: Care inseamna....
Adrian Georgescu:
... urmatorul pas de la reteaua internet actuala catre o retea unica, prin care comunicatia Internet/telefonie mobila/telefonie fixa se realizeaza cu acelasi mod unic de adresare. Practic, diferite protocoale de comunicatie se transforma intr-unul singur, numit SIP (protocol de initializare a sesiunilor).

Acest protocol SIP, folosit de tehnologia Voice over IP si urmatoarea generatie de telefonie mobila UMTS, permite utilizatorilor sa isi aleaga propria adresa de comunicare sub forma unei adrese de e-mail si sa fie astfel accesibili oriunde in lume, la aceeasi adresa. Schimbarea furnizorului de acces la retea nu conduce la pierderea adresei, asa cum se intampla acum cand schimbam furnizorul de telefonie mobila sau fixa.

Idei de AFACERI: In ce a constat investitia necesara demararii activitatii, cine sunt beneficiarii serviciului pe care il ofera firma ta si ce metode de promovare ai folosit pentru a te face cunoscut?
Adrian Georgescu:
Pentru a porni o afacere de acest tip este necesar un colectiv de programatori cu experienta in telecomunicatii si internet. Investitia s-a concretizat in timpul alocat implementarii solutiilor, timp care s-a intins pe durata mai multor ani.

Veniturile obtinute depind, firesc, de numarul de clienti, numar care a fost in continua crestere incepand cu anul 2003, cu promisiuni frumoase pentru 2004. Beneficiarii serviciilor si produselor sunt furnizorii de servicii de telefonie Voice over IP si UMTS.

Cat despre promovare, am ales o metoda simpla, dar eficienta: particip ca speaker la congrese internationale de telecomunicatii. De asemenea, sunt implicat in dezvoltarea de software Open Source pentru Voice over IP si sunt membru in cadrul comitetului de conducere al grupului ENUM (Institutul European de Standarde in Telecomunicatii). Prezenta in aceste proiecte si foruri internationale reprezinta un mijloc de marketing eficient, cum spuneam.

Idei de AFACERI: Ai avut nevoie de o finantare externa pentru a porni afacerea?
Adrian Georgescu:
Planul initial presupunea gasirea unui finantator pentru acoperirea costurilor de dezvoltare a solutiilor pe care astazi le avem operationale. Din nefericire, la acea data (dar din fericire, daca privesc acum retrospectiv), nu am reusit sa gasesc finantare externa. Asa ca am mers mai departe cu putinele venituri de la cei cativa clienti pe care ii aveam. Cucerindu-le increderea, ei au continuat sa apeleze la serviciile noastre, pentru ordine din ce in ce mai variate, si astfel am putut sa duc la sfarsit etapa initiala de dezvoltare a firmei fara sprijin din exterior.

Idei de AFACERI: Care sunt etapele pe care trebuie sa le parcurgi pentru a infiinta o firma in Olanda?
Adrian Georgescu:
Probabil raspunsul va dezamagi cititorii din Romania, dar acesta este adevarul. Deschiderea unei firme in Olanda presupune deplasarea la Camera de Comert cu un act de identitate si plata unei taxe de 20 de euro (atat era necesar cand am infiintat eu AG Projects). Timpul necesar infiintarii propriu-zise a companiei a fost de doua ore!

Birocratie exista si in Olanda, dar nu in locurile unde ea ar impiedica dezvoltarea unei afaceri. Si aceasta pentru ca statul olandez are incredere in micul intreprinzator. Bineinteles, fiecare om de afaceri este raspunzator pentru declararea veniturilor si plata taxelor aferente, relatia cu autoritatile concretizandu-se in completarea anuala a unui formular si expedierea lui prin posta.

Idei de AFACERI: Cum se prezinta mediul de afaceri din Olanda, bineinteles raportat la segmentul de piata pe care activezi tu?
Adrian Georgescu:
Mediul de afaceri este favorabil oamenilor cu idei noi. Cu conditia ca, evident, sa fie si un climat economic pozitiv, cum este de remarcat in aceasta perioada. Trebuie tinut cont si de un alt aspect, anume ca limitele geografice dispar rapid.

Spre exemplu, anul trecut am gasit mai multi clienti in afara Olandei. Este un lucru imbucurator. Si in acest sens pot spune ca pentru dezvoltarea firmei am deja planuri sa fac outsourcing in Romania pentru anumite tipuri de activitati. Piata din Romania este intr-o expansiune foarte putin diferita de cea din vest. Oportunitatile de afaceri sunt similare si Romania este, in concluzie, o piata interesanta pentru afacerea pe care o conduc.



Tags: piataafaceriafacereidei de afaceri

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 4 voturi.

Articole conexe

Cele mai puternice femei de afaceri si cum au ajuns acolo!

de Idei de afaceri
09 Iul 2019
In lumea afacerilor nu este tocmai usor sa urci in cele mai puternice topuri. Insa in top Forbes si-au facut loc de-a lungul anilor diferite...

4 pasi esentiali pentru a avea succes in afaceri

de Florin Amariei
30 Apr 2021
Nimeni nu iti va garanta vreodata ca vei avea succes in afaceri. Dimpotriva, sansele sunt mai mari sa gasesti multe bete-n roate. Noi iti propunem sa...

6 idei de afaceri profitabile in Romania anului 2019

de Florin Amariei
29 Ian 2019
In acest articol vei gasi 6 idei de afaceri profitabile pe care le poti pune in practica pentru a obtine un profit decent, dar care nu iti vor ocupa...

Afacere romaneasca premiata cu 50.000 de euro

de Florin Amariei
13 Nov 2018
Un om de afaceri roman aflat la inceput in cariera de antreprenor a fost premiat cu 50.000 de euro pentru afacerea sa din Cluj si Bucuresti....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]