Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Afaceri cu ambalaje metalice

de Ana Tabirca, Mirela Rosu 24 Mar. 2009 7388
4.83 din 3 voturi
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Cutii de bauturi rotunde si inalte, cutii de bomboane, tot rotunde dar mai degraba late decat inalte, cutii patratoase de ciocolata, cutii pentru tigari de foi si multe altele, intr-o betie de forme si culori.



Toate acestea reprezinta un tip de ambalaj foarte vechi si extrem de apreciat de consumatori, deoarece chiar si dupa ce produsul din interior a fost terminat, cutia ramane si poate fi intrebuintata pentru depozitarea altor lucruri.

Ambalajele metalice pot fi personalizate cu numele firmei si imagini ale produsului, pot fi emboissate (imprimate in relief) si pot avea forme diferite in functie de scopul in care sunt utilizate – de la evenimente speciale la diferite promotii.

Avantajele unui ambalaj metalic sunt evidente: dincolo de aspectul deosebit si de posibilitatile de personalizare, ofera produsului o protectie sporita si presupune o utilizare indelungata (deci numele de pe cutie ramane permanent in atentia celui care a cumparat produsul).

In Romania nu se produc astfel de ambalaje si pana acum cativa ani nici macar nu se importau. Observand acest lucru si stiind totodata impactul la public al cutiilor metalice, Tiberiu Stan s-a decis sa infiinteze o firma prin intermediul careia sa importe aceste produse.

Asa a luat nastere Connect Promotion care se ocupa de importul de ambalaje metalice personalizate, activitate care i-a deschis tanarului intreprinzator poarta spre lumea afacerilor de succes.

Studiul pietei este sfant

Ideea unei astfel de afaceri nu i-a venit intamplator lui Tiberiu Stan. Lucra de cativa ani in departamentul de marketing al unei mari firme internationale si stia care sunt utilizarile cutiilor metalice si cat de mult si-ar fi dorit firmele romanesti sa poata beneficia de astfel de ambalaje personalizate. In plus, Tiberiu s-a bucurat si de ajutorul si indrumarile unui prieten al sau din Ungaria, care desfasura aceasta activitate de mai multa vreme, avea contactele necesare cu diversi producatori si detinea foarte multe informatii despre derularea afacerii.

Tiberiu Stan a inceput prin a strange informatii despre piata din Romania, ca orice om de marketing respectabil, desi are studii de drept. S-a informat cu privire la tipurile de ambalaje utilizate la noi in tara si la clientii pe care ii putea gasi. A ajuns la concluzia ca mai multe firme mari, cu posibilitati financiare deosebite si-ar fi dorit ca actiunile lor de promovare sa fie sustinute cu un astfel de ambalaj. Pe de alta parte, a simtit oportunitatea unei afaceri de succes si din faptul ca la noi in tara cutiile metalice erau o noutate absoluta si era practic singur pe piata.

Capitalul de start: calculatorul propriu si o garsoniera inchiriata

Tiberiu Stan si-a infiintat firma cand avea numai 26 de ani, dispunand la inceput doar de propriul calculator si de o garsoniera inchiriata. Pentru ca avea nevoie de un sediu social si nu detinea nici o proprietate imobiliara, a cooptat-o ca asociata si pe mama sa, care nu s-a implicat insa cu nimic in activitatea firmei.

Timp de trei luni de zile a facut prezentari in continuu in cautare de clienti. A avut si momente in care se demoraliza pentru ca, atunci cand tragea linie si scadea toate cheltuielile, taxele si impozitele, ii ramanea un profit infim. Ceea ce l-a ajutat sa depaseasca aceste momente, afirma el, a fost doar satisfactia ca a reusit sa faca ceva concret.

Intreprinzatorul considera ca aceasta afacere ii merge foarte bine tocmai pentru ca este singur pe piata, care aici in Romania nici nu este foarte mare si crede ca mai multi intreprinzatori s-ar sufoca pana la urma.

„Am facut munca de pionierat!“

Prima cutie realizata si importata special pentru piata din Romania a fost pentru produsele Dove. Era vorba despre o promotie cu ocazia zilei de 1 Martie, oferta speciala fiind prezentata intr-o cutie rotunda, mare, care continea mai multe produse la un pret avantajos.

„Am facut munca de pionierat“, afirma Tiberiu Stan, pentru ca pana la aceasta actiune Dove nimeni nu mai incercase aceast ambalaj promotional in Romania. Cutiile aduse de Connect Promotion pe piata romaneasca pana acum includ produse ca vodka Cardinal, Dove, Lux, Denim.

Producatorul marcii Cardinal este clientul cel mai important al firmei pentru ca aceste cutii pleaca prin Connect Promotion in Olanda (unde este produsa bautura) si de acolo in toata Europa. Producatorii de cutii nu lucreaza niciodata direct cu cei care comercializeaza produsul ce urmeaza a fi ambalat, ci numai cu intermediari.

Astfel ca firma olandeza care detine brandul Cardinal nu poate trata direct cu producatorul de cutii din Olanda si, pentru ca au fost multumiti de colaborarea cu Connect Promotion pentru piata din Romania, au decis sa nu mai schimbe intermediarul. Situatia est oarecum paradoxala, dar olandezii prefera sa lucreze cu o firma cunoscuta si care le satisface toate cererile cum nu se poate mai bine.

Un ambalaj scump

Felul in care Tiberiu Stan gaseste clienti pentru aceste produse este clasic. Merge si le face acestora prezetari ale produsului, le lasa mostre si prezentari scrise si le starneste curiozitatea. In firmele mari, care sunt principalii clienti vizati, lucrurile se misca destul de incet pana sa fie lansata o comanda, dar Tiberiu Stan intelege acest lucru si nu il deranjeaza cata vreme reuseste sa castige acel client.

In plus, firma participa in fiecare an la targul de ambalaje organizat de Romexpo, un bun prilej de a realiza noi contacte si de a face produsele cunoscute de cat mai multi producatori din Romania.

La noi in tara, principalii clienti ai firmei sunt cei care comercializeaza bauturi si cosmetice. Pretul unei astfel de cutii metalice este mai mare decat al unui ambalaj obisnuit, deci implicit creste si pretul de vanzare al produsului. Din acest motiv, ambalajele acestea sunt utilizate la produse care au deja un pret de vanzare mai mare, diferenta data de ambalaj fiind nesemnificativa ca procent din pretul total.

In Occident insa, tendinta este sa se foloseasca aceste cutii metalice si pentru dulciuri, ceaiuri, mirodenii sau alte produse nu foarte pretentioase, pentru ca puterea de cumparare este mult mai mare decat la noi.
 
Numarul producatorilor este limitat

In Europa exista opt mari producatori de cutii metalice pentru ambalaj, dintre care patru sunt in Italia. Fabricile in care se produc cutiile sunt separate de centrele unde acestea sunt inscriptionate.

Primul producator cu care a lucrat Connect Promotion a fost o fima italiana cu care lucra si prietenul lui Tiberiu Stan din Ungaria. Lucrurile au decurs destul de usor. Pentru a nu fi nevoit sa depuna garantii, pentru ca nici n-ar fi avut de unde, Tiberiu a facut importul prin firma prietenului din Ungaria. Italienii s-au convins astfel ca este bun platnic si au continuat sa lucreze cu el si pentru alte proiecte. In prezent, Connect Promotion lucreaza cu producatori din Italia, Franta, Germania si Ungaria, unde s-a deschis recent o astfel de fabrica.

Occidentalii sunt foarte multumiti sa faca afaceri cu firme care platesc la timp, care fac comenzi ferme si nu au cereri absurde. Firma franceza cu care colaboreaza Tiberiu Stan i-a trimis chiar o cutie metalica foarte veche, de colectie, in semn de apreciere pentru felul in care stie sa-si trateze partenerii de afaceri.

Diferentele de calitate intre producatori sunt foarte mici, iar la consumator, in general, nu este perceptibila decat diferenta de inscriptionare. Practic, ceea ce il determina pe Tiberiu Stan sa aleaga un producator sau altul este tipul de cutie pe care il cere clientul. Fiecare producator are un numar limitat de stante dupa care lucreaza, asa ca modelul dorit de client este cel care determina alegerea fabricii care sa execute comanda.

Ambalaje inedite

Designul ambalajului este de cele mai multe ori decis de client, de echipa de marketing a acestuia sau de firma de publicitate cu care lucreaza. Forma finala este trimisa in format electronic la producator, de unde se intoarce o tabla inscriptionata din care urmeaza sa fie confectionata cutia. Clientul vede aceasta tabla si isi da acordul pentru demararea productiei.

Posibilitatile de inscriptionare ale acestor cutii sunt nelimitate. Exista cutii mici in culori vii, utilizate pentru lumanari parfumate, exista cutii pentru dropsuri, imprimate cu imagini de fructe emboissate si nenumarate alte forme.

De exemplu, pentru un celebru baton de ciocolata a fost produsa o cutie sub forma de masinuta; un mare producator englez de ciocolata a comercializat bomboane intr-o cutie care se putea utiliza ca pusculita si la fiecare moneda introdusa in ea canta o melodie. De asemenea, Ferrarri a avut la lansarea team-ului de Formula 1 un tricou in vid pus intr-o cutie surprinzator de mica pentru un astfel de obiect voluminos.

In interiorul cutiei se poate pune orice fel de suport, de la carton pana la lemn sau plastic. Cutiile de whisky foarte vechi si scump, de pilda, au in interior un suport de plastic care imita plusul si care sustine sticla.

Cantitatea optima pentru o comanda pe care Connect Promotion o recomanda este de 10.000 de bucati, dar au avut si comenzi mai mici. Avantajul unei astfel de comenzi este legat de transport, pentru ca daca tirurile cu care sunt aduse cutiile nu sunt pline, se cheltuieste inutil.

Acest ambalaj are avantaje, dar si dezavantaje cand vine vorba despre transport. Desi face ca transportul sa nu afecteze produsul, ambalajul metalic are un volum mare, ocupa mai mult loc si necesita mijloace de transport de mari dimensiuni. Este insa ceva neglijabil daca privim avantajele pe care le aduce din alte puncte de vedere. Din surse proprii, Tiberiu Stan a aflat ca, dupa ce a adoptat ambalajul metalic, Cardinal a castigat trei procente din piata bauturilor de tip vodka din Romania.




Tags: ambalaje metaliceafaceriambalaje

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.83 din 5 - 3 voturi.

Articole conexe

Cele mai puternice femei de afaceri si cum au ajuns acolo!

de Idei de afaceri
09 Iul 2019
In lumea afacerilor nu este tocmai usor sa urci in cele mai puternice topuri. Insa in top Forbes si-au facut loc de-a lungul anilor diferite...

4 pasi esentiali pentru a avea succes in afaceri

de Florin Amariei
30 Apr 2021
Nimeni nu iti va garanta vreodata ca vei avea succes in afaceri. Dimpotriva, sansele sunt mai mari sa gasesti multe bete-n roate. Noi iti propunem sa...

6 idei de afaceri profitabile in Romania anului 2019

de Florin Amariei
29 Ian 2019
In acest articol vei gasi 6 idei de afaceri profitabile pe care le poti pune in practica pentru a obtine un profit decent, dar care nu iti vor ocupa...

Afaceri de succes in Romania pentru 2019

de Florin Amariei
12 Oct 2018
In Romania poti avea afaceri de succes, dar trebuie sa fii atent sau atenta la mai multe lucruri importante. Privim cu atentie in acest material...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]