Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Interviu cu Leonard Radutz, Manager VivaNatura: De la argila terapeutica la afacere cu cosmetice naturale

de Alina Constantinescu 09 Mai. 2017 13385
3.61 din 19 voturi
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Continuam seria interviurilor marca Idei de Afaceri cu o noua poveste de succes. Cand pasiunea se impleteste cu munca si perseverenta rezultatele nu intarzie sa apara, iar VivaNatura reprezinta un exemplu de succes al antreprenoriatului romanesc in zona de beauty. Despre cum a luat nastere afacerea si ce produse au succes pe piata aflam de la Leonard Radutz, managerul VivaNatura, de profesie inginer, intr-un interviu acordat in exclusivitate IdeiDeAfaceri.ro.

Alina Constantinescu: Cum a inceput povestea afacerii VivaNatura? Ce anume v-a determinat sa alegeti acest domeniu si care au fost, in timp, calitatile de antreprenor care v-au sprijinit in cresterea afacerii pe termen lung?

Leonard Radutz: Profesia nu a fost aleasa intamplator, ingineria fiind o stiinta despre viata, o stiinta aplicativa, bazandu-se pe cunostinte despre natura.  

In aceasta directie m-am bazat pe inovatie. Aveam incredere pentru ca inovatia era ceva ce imi placea foarte mult, mai facusem inainte si cateva brevete de inventie si consideram ca voi putea gasi ceva care sa fie o idee originala, capabila sa transforme cu ceva lumea in care traim.

Am ajuns in domeniul cosmeticii naturale pornind de la argila terapeutica, considerata un panaceu universal, si am facut o cercetare ajutat fiind si de anumite informatii de la Agentia Nationala de Resurse Minerale, am studiat mai multe zacaminte de argila din Romania si am gasit argile deosebite. Intr-adevar, tara noastra are un potential exceptional in aceasta directie. Am inceput de la argila folosita pentru terapie si ingrijire si de aici o prima idee a fost sa realizam pasta de dinti cu argila, ceea ce le face unice la nivel mondial. Ele, totodata, au multe efecte benefice in special pentru ameliorarea sau vindecarea infectiilor sau inflamatiilor de la nivelul gurii, pentru ameliorarea parodontozei, parodontopatiilor si desigur, sunt bune pentru a indeparta placa bacteriana.

Deci acesta a fost un pas semnificativ, sa realizam paste de dinti, care acum sunt in numar de 8 si vom continua. Este un aspect benefic, este un produs care face parte din viata noastra.

Dupa care am continuat cu produse cosmetice cat mai naturale si tinzand catre aplicarea in practica a principiului care spune sa nu iti dai pe piele cu ceva ce nu poti sa si mananci.

Concurenta in domeniul cosmeticii este foarte mare, si consumatorul trece cu usurinta de la o marca la alta, nu este foarte fidel si de aceea nu este o sarcina simpla. Tot cautand in aceasta directie, am gasit multe solutii minunate. Si au rezultat niste produse cosmetice bune, perfectibile insa, noi cercetam in continuare pentru a pune in practica in cele din urma acel deziderat de care am vorbit mai inainte care spune ca cineva sa nu isi ingrijeasca pielea cu ceva ce nu este suficient de benefic pentru a fi si consumat.

Recunosc ca acest demers a avut totusi o doza de inconstienta pentru ca nu banuiam ca va fi atat de greu, si in loc sa caut sa ma angajez la o multinationala pe un salariu cat mai bun, am muncit foarte multi ani si nu am dus-o bine din punct de vedere material si al timpului liber.

Experienta industriala (am lucrat o perioada semnificativa in industrie inainte si dupa Revolutie) m-a ajutat si mai ales faptul ca imi bazam speranta de dezvoltare pe inovatie si nu pe niste bani pe care sa ii investesc.

Am pornit de la zero si ne-am facut singuri utilajele. Aceasta a fost cheia. Ne gandeam sa facem produse originale si sa le fabricam cu utilaje construite ori improvizate de noi. A fost greu pentru ca in acea perioada nu se ofereau credite in Romania si aceasta a fost solutia.

Alina Constantinescu: Cum a evoluat firma din primul an de lansare pana in prezent si care a fost investitia necesara pentru dezvoltarea afacerii?

Leonard Radutz: Pentru inceperea afacerii, investitia a fost de fapt de energie, timp, creativitate, curaj si de acceptare a anumitor privatiuni. Dupa aceea, cand afacerea a inceput sa mearga, am beneficiat si de credite. Bancile ne-au oferit sprijinul si ne-a mers mult mai bine.

Activam in acest domeniu de aproape 15 ani si lucrurile merg mai bine cam de 7-8 ani.

Obiectivul nostru a fost de la inceput sa facem produse bune, deci efortul nostru de creativitate si de manufactura sa genereze un fel de cadou pentru client si totodata obiectul era sa aplic in mod concret o noua perspectiva de management in care cultura intreprinderii era sa-l faca pe om sa munceasca din constiinta, sa aiba conditii bune de munca, sa isi iubeasca munca, sa inteleaga ca astfel ajuta si societatea, si la un moment dat chiar am aplicat un stil de management in care oamenii puteau sa vina si sa plece de la munca oricand doreau, iar aceasta metoda a functionat in jur de 12 ani. Ne-am adecvat instrumentele organizationale astfel incat sa punem in practica acest principiu, sa fim foarte flexibili sub acest aspect.

Suma investita pentru dezvoltarea afacerii (prin acumulare, nu toata odata) a fost in valoare de 600.000-700.000 de euro.

Alina Constantinescu: Gama de produse este foarte cuprinzatoare: sampoane, balsamuri, paste de dinti, creme de corp,  demachiante, produse pentru copii etc.  Ce ingrediente folositi in prepararea produselor de infrumusetare?

Leonard Radutz: Ingredientele pe care le folosim sunt fie substante naturale (le gasim ca atare sau eventual obtinute prin extragere, prin metode fizice, din natura), fie de origine naturala, care prin transformari chimice minime sunt obtinute de exemplu sapunul, bicarbonatul de sodiu.

Acestea au o structura speciala, diferita de cele de sinteza. Un element important in foarte multe produse cosmetice si chiar alimentare sunt conservantii. Conservantii naturali au actiune mai putin ofensiva asupra noastra.

De asemenea, substantele active care actioneaza asupra pielii le-am ales din randul acelor substante care nu sunt de origine animala si care au o activitate dovedita pentru a avea efecte bune pe piele.



Foto:pixabay.com

Alina Constantinescu: Puteti realiza un top 5 al celor mai vandute produse in anul 2016?

Leonard Radutz: Referitor la un top al celor mai vandute produse in 2016, avem o crema foarte buna pentru problemele articulare, impotriva caderii parului, sampoanele din substante de origine naturala, inclusiv un sampon anti-matreata foarte eficient, cremele de fata cu aur si argint, demachiantul fara lacrimi (are actiune blanda asupra ochilor, ceea ce este important pentru femei).

Alina Constantinescu: Cu siguranta ati intampinat obstacole in dezvoltarea afacerii. Ne puteti povesti o astfel de situatie si modalitatea in care ati reusit sa o depasiti?

Leonard Radutz: Orice intreprinzator recunoaste ca nu este sprijinit de stat, ca modul de interactiune cu organele de control nu este prietenos si este anacronic. Intr-un mod de neinteles, reglementarile nu protejeaza productia autohtona. In Romania, exista si exces de zel, in timp ce in alte tari (Germania, Franta) este relaxare fiscala.

Un alt obstacol a fost finantarea despre care am vorbit mai sus.
Cei care se dezvolta spun de obicei "te rog sa nu ma intrebi cum am facut primul milion". In cazul nostru putem vorbi pe larg despre cum am facut primul milion - dar foarte greu. Inceputul l-am surclasat prin faptul ca ne-am construit singuri utilajele, si aici am intervenit cu anumite inovatii, de aceea produsele au originalitate.

Alina Constantinescu: Care ar fi, in opinia dumneavoastra, regulile pe care un antreprenor trebuie sa le respecte in relatia companie-client si care ar asigura, totodata, succesul de lunga durata al afacerii?

Leonard Radutz: Am cautat sa colaboram cu producatori interni, atat de utilaje, cat si de materii prime si chiar daca uneori erau anumite dificultati am invatat sa lucram cu furnizorii interni, sa ii selectam si sa fie mai adecvati cu obiectivul pe care il urmarim.

Am cultivat relatii cu banci, care au un sistem de management bun, perfomant, care obtin rezultate efective din piata datorita calitatii serviciilor lor.

Alina Constantinescu: Cum isi propune VivaNatura sa castige teren in fata competitorilor si care este strategia sa pentru atragerea de noi clienti?

Leonard Radutz: Am cautat sa facem produse mai bune decat merita pretul de vanzare, am acceptat sa muncim cu margini mai mici pentru ca nu gaseam solutie de a ne vinde produsele la preturile care le-ar merita. Nu stiu daca aceasta este neaparat o regula de succes. Insa noi am aplicat aceasta regula de a oferi produse cat mai bune, cautand pe de alta parte sa ne putem sustine efortul acesta. Daca nu este adecvata, aceasta tehnica poate sa genereze si pierderi.

Alina Constantinescu: Ce noutati pregateste VivaNatura in viitorul apropiat pentru clientii sai?

Leonard Radutz: Avem un mare potential de inovatie, care se bazeaza pe intoarcerea la natura, bazandu-ne pe ideea ca "toate-s vechi si noua toate", produsele sa nu aiba conservanti deloc si ne vom orienta si spre remediile si suplimentele naturale.

Alina Constantinescu: Ce inseamna VivaNatura in cifre, volum de munca, numar de angajati?

Leonard Radutz: Cifra de afaceri din 2016 este in jur de 4.5 milioane lei. Daca in Romania mediul economic nu va fi afectat, este posibil sa ne bucuram de o crestere buna. Realizam aceasta cifra de afaceri cu aproximativ 30 de angajati.

Alina Constantinescu: Ce ati face acum diferit daca ati avea ocazia sa incepeti din nou business-ul VivaNatura? Ati schimba ceva?

Leonard Radutz: Ar trebuie sa fiu mai putin idealist, sa actionez mai pragmatic, urmarind insa cu fermitate idealurile pe care am dorit mereu sa le transpunem in practica. Daca as mai incepe din nou, as cauta sa beneficiez de mai multa instructie in domeniul economic pentru ca mi-a lipsit. O parte din idei erau de fapt utopii, naivitati, si cred ca daca as fi urmat un curs de administrarea afacerilor, un curs bun sustinut de maestri in domeniu poate ar fi fost mult mai bine.

Nu este o idee buna sa faci totul bazat doar pe intuitie si bunul simt economic, ele sunt necesare, dar acestea nu pot tine locul unui curs de administrarea afacerii si viceversa.

Sunt de parere ca viata economica a Romaniei s-ar schimba mult daca nivelul de educatie, instructie ar creste. As spune ca orice sume ar fi investite in domeniul invatamantului si al educatiei s-ar intoarce. Nu neaparat peste foarte mult timp, in 10 ani efectele s-ar face simtite, desi multi vor fi plecati, in Romania vor ramane suficienti pentru a genera o crestere economica.

Alina Constantinescu: Ce sfaturi le puteti oferi tinerilor care doresc sa inceapa o afacere in acest domeniu?

Leonard Radutz: Tinerilor care vor sa inceapa o afacere in acest domeniu le-as spune sa citeasca, sa se instruiasca, sa nu se bazeze doar pe bunul simt si intuitie, sa nu cada intr-o astfel de greseala care este de altfel clasica. Cunoasterea inseamna putere, si mai ales intr-un domeniu specializat cum este productia de cosmetice.

Alina Constantinescu: Ne puteti spune care este citatul care va ghideaza in viata de zi cu zi?

Leonard Radutz: Citatul care imi ghideaza viata zi de zi si intr-adevar ma preocupa si pe care chiar la un moment dat l-am afisat si la firma este urmatorul: "Ceea ce suntem este darul Lui Dumnezeu pentru noi, ceea ce devenim este darul nostru pentru El".

Totodata, pot sa va spun ca in tot ce am facut in aceasta firma am simtit permanent ca vreau sa aplic principiul din "Profetul" de Khalil Gibran care spune ca "Munca este dragostea intrupata sau materializata". In modul cel mai sincer, chiar asa cred si chiar asa actionez. Si daca nu o sa pot sa fac asa, nu o sa fac, am sa ma opresc.




Tags: afacere vivanaturacosmetice naturaleafacere cu cosmetice

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 3.61 din 5 - 19 voturi.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]