Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Mii de euro din productia de materiale publicitare gonflabile

de
3262 0 27 Nov. 2008
Cum am reusit in afaceri


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Idei de afaceri: Mii de euro din productia de materiale publicitare gonflabile

Pana la revolutie, Marian Ceausu a lucrat ca inginer chimist (specialitatea mase plastice) la un combinat chimic. Dupa orele de program isi petrecea timpul liber in fata masinii de cusut, croind diferite articole de imbracaminte pe care apoi, cu ajutorul unui prieten, le vindea prin Fondul Plastic. Era si un hobby, dar si o sursa suplimentara de venit!

Dupa 1989, si-a incercat norocul in afaceri cumparand “o epava de tractor”, dupa cum spune el. L-a reparat singur si a incercat sa faca agricultura, dar, nefiind sustinut  asa cum s-ar fi asteptat, a vandut tractorul si a cumparat doua masini de cusut.

De aici incepe aventura in domeniul productiei de materiale publicitare gonflabile. Ideea acestui gen de afacere i-a venit in timp ce privea un catalog de baloane cu aer cald. Si-a zis: “Asa ceva pot face si eu!”.

Primul client abordat a fost Coca-Cola pentru care a produs doua cutii gonflabile, replici la o scara mare a cunoscutelor recipiente de 330 ml. Sigur pe el, Marian Ceausu i-a abordat pe cei de la Coca-Cola si le-a spus ce dorea sa faca pentru ei. A cumparat un material textil peliculizat de la un producator autohton si s-a pus pe treaba la cele doua masini de cusut, in garaj, ajutat de sotie. A facut cutiile si le-a vandut, onorand astfel prima comanda pentru care a primit 50 de lei. Partea interesanta este ca atunci nici nu-si deschisese propria firma, fiind nevoit sa incaseze banii pe firma unui prieten.

Intuind foarte bine potentialul de dezvoltare al afacerii, Marian Ceausu si-a deschis in 1994 firma S.C. Wind 94 Prod S.R.L. si a inceput sa produca reclame gonflabile. Pasiunea pentru croitorie si pregatirea profesionala in domeniul maselor plastice au fost esentiale pentru reusita. Dl Ceausu spune ca trebuie sa cunosti ceva chimie pentru a sti ce vopsele sunt cele mai bune sau pe ce materiale prinde vopseaua.

Idei de afaceri: Mii de dolari din productia de materiale publicitare gonflabile

Din garaj in topul firmelor din Bucuresti 
Pentru a face fata cerintelor venite din partea clientilor, Marian Ceausu trebuia sa-si diversifice productia, pe langa obiectele gonflabile incepand sa produca si alte materiale publicitare: banere in policromie, standuri expozitionale, utilizand tehnici de injectie mase plastice,  de serigrafie,  termoformare si, bineinteles, croitorie. A produs reclame publicitare utilizand  diverse materiale: mase plastice, lemn, metal, rigips, textil.

Pentru onorarea comenzilor avea nevoie de utilaje si tehnologii noi si de un spatiu mai mare pentru firma. Problema spatiului a rezolvat-o prin achizitionarea unui teren in Bucuresti (600 mp, evaluat la 100.000 de euro) si a inceput sa ridice un sediu nou. Lucrarile au durat trei ani si au fost realizate de dl Ceausu impreuna cu angajatii sai.


Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii





Dotarea tehnica a firmei cuprinde strunguri, freze, masini de injectie, masina de termoformare, printer digital, 6 computere si 30 de masini de cusut. In 2001, firma sa a inregistrat o cifra de afaceri de 250.000 de euro, situandu-se pe locul 9 in topul I.M.M.-urilor din Bucuresti.

Idei de afaceri: Mii de dolari din productia de materiale publicitare gonflabile

Un Mos Craciun de zece metri!
Marian Ceausu spune ca principalii clienti sunt agentiile de publicitate care ii solicita realizarea unor comenzi pentru clientii proprii. Astfel, la Wind '94 au fost produse materiale publicitare pentru cele mai mari companii din tara producatoare de bauturi racoritoare, bere, tigari, dulciuri, pentru operatori de telefonie mobila, pentru posturi de televiziune.

Multe dintre materialele produse au putut fi admirate la mari evenimente, precum Gala Hagi (uriasele steaguri cu dimensiunile de 12 metri latime si 6 metri lungime, panourile publicitare rotitoare de pe marginea terenului de fotbal).

Cateva din materialele produse de dl Ceausu si echipa sa reprezinta  adevarate recorduri, ca dimensiuni si ca timp de realizare: primul balon gonflabil produs de firma sa a fost realizat in 32 de ore; o halba de bere  inalta de 10 metri; un Mos Craciun tot de 10 metri; un BMW Z3 gonflabil care reproduce originalul, realizat in doar 4 zile!

La acestea se adauga un ecran gonflabil de 6 pe 8 metri pentru proiectii cinematografice, realizat pentru o companie producatoare de tigari si decorurile pentru emisiunea “Careul de Aur” de la TVR.  Marian Ceausu spune ca, practic, ar putea onora aproape orice comanda venita din partea clientilor daca nu ar intampina probleme cu furnizorii de materii prime din tara, in sensul ca acestia nu prea mai exista. Si sa faca import din Turcia nu prea este o solutie profitabila.

Pentru a-si promova afacerea, dl Ceausu a apelat la un ghid de servicii si la un saptamanal de afaceri, unde au aparut mici anunturi publicitare. Nu a fost multumit de rezultatele obtinute si a renuntat sa-si mai faca reclama in acest mod. El spune ca cea mai buna reclama vine din partea clientilor pentru care a lucrat. Acestia sunt multumiti de calitatea materialului produs si il recomanda si altora.

Despre piata pe care activeaza considera ca este inca in formare. Au aparut mai multe firme care se ocupa de productia de materiale publicitare, conduse de oameni care au lucrat in acest domeniu si care acum si-au deschis propria afacere. Problema este ca nivelul calitatii produselor pe care le executa lasa de dorit, principala cauza fiind amatorismul.

Trebuie spus ca  productia de materiale publicitare este doar o veriga din ceea ce se numeste industria publicitara. Este un lant care incepe cu firma care vrea sa-si promoveze pe piata un serviciu sau un produs. Pentru aceasta angajeaza o agentie de publicitate cu scopul realizarii unei strategii de promovare si de comunicare.

Apoi urmeaza firma de productie de materiale publicitare, care incearca sa transpuna in realitate comenzile venite din partea agentiei de publicitate. Toata aceasta industrie depinde de nivelul de trai al oamenilor, de gradul de dezvoltare a societatii, pentru ca daca nu sunt bani pentru a achizitiona bunuri sau servicii, nu are rost sa faci publicitate.  

Idei de afaceri: Mii de dolari din productia de materiale publicitare gonflabile

Extinderea afacerii
Lui Marian Ceausu nu-i place inactivitatea. Si atunci cand nu are comenzi, cauta sa faca altceva. A observat astfel ce afaceri bune se pot face in domeniul confectiilor.

Asa a inceput sa se gandeasca din ce in ce mai mult la croitorie (prima dragoste nu se uita!) ca o posibilitate de afacere pe scara larga. Cele 30 de masini de cusut pe care la are reprezinta un bun inceput pentru a intra in industria de confectii, producand articole de imbracaminte. Va face creatie si productie proprie.

Singura problema este ca nu mai gaseste adevarati meseriasi, croitori care sa stie sa lucreze dupa un tipar, sa fie inventivi, nu doar simpli roboti executanti. A mai ridicat un nivel la sediul  firmei, unde va fi atelierul de croitorie, si spera ca foarte curand va da drumul la productie. Este optimist pentru ca stie ca reusita in afaceri depinde de munca si de pasiunea pentru ceea ce face. 



Tags: materiale promotionaleidei de afaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Mii de euro din productia de materiale publicitare gonflabile
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

investitii

Intrebare: suntem o firma de investitii finaciare BITCOIN TRADING platim clienti cu 12% pe luna daca depune bani la firma noastra cu contract legal si fara clauze bani depusi se pot returna in termen de 5 zile daca clientul decide sa inchida contractul minim de investii este de 10.000 euro care noi oferim 12%

Raspuns: bitcoinbaniiviitorului@gmail.com scrietimi pe mail  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton