Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Buturuga mica rastoarna carul mare daca stie cum

de Cosmin Enescu 17 Sep. 2014 3060
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Dintre cele sapte virtutii pe care trebuie sa le aiba o afacere mica in fata concurentei unor firme mult mai mari, primele sase sunt "servicii", iar a saptea este "si mai multe servicii".

Chiar daca pe piata intra o mare firma, trebuie gasite modalitati de a-i determina pe oameni sa apeleze la serviciile firmei dvs de ale carei oferte s-au bucurat si inainte.
 
Warren Cassell este proprietarul unei mici afaceri dintr-un orasel american. Este greu sa gasesti o afacere mai mica: libraria lui ocupa 200 de metri patrati si are un angajat si jumatate. Cu toate acestea intreprinzatorul iese nesifonat din competitia cu marii antreprenori din domeniu care detin megalibrarii cu sali de lectrura de peste 650 de metri patrati. Secretul lui este unul singur: traieste si moare, cu serviciile de gat.
 
A concura cu succes liderii unui domeniu este un lucru care se invata. De aceea va prezentam mai jos lucrurile de care trebuie sa tina seama managerul unei mici intreprinderi pentru ca aceasta sa nu fie strivita de concurenta.
 
Si nu uitati, chiar daca va decideti sa va extindeti este recomandabil sa pastrati atitudinea de firma mica, apropiata clientilor.
 
Regele Client trebuie servit
 
Serviciile sunt o axioma in afaceri. Cine nu este convins de acest lucru inseamna ca nu este pregatit sa porneasca o activitate pe cont propriu. Si orice intreprinzator se convinge zilnic de acest mare adevar, asta desigur in cazul in care nu doreste cu orice pret sa dea faliment.
 
Dar ce inseamna, concret, „servicii”?
Pentru micul librar american, serviciile inseamna ca de fiecare data cand apare un titlu nou sa isi sune clientii care ar putea fi interesati de cartea respectiva. Acest lucru presupune ca el sa se intereseze de preferintele si nevoile tuturor clientilor librariei. In plus, impachetarea pentru cadouri este gratuita si comenzile speciale la fel. De asemenea, intreprinzatorul a inchiriat si un numar de telverde, are cinci linii telefonice, un newsletter, servicii de cautare a cartilor epuizate si expeditii internationale. 
 
Toate aceste servicii oferite de antreprenorul american pot fi adaptate la orice afacere mica: asamblati, montati, mutati, ajustati, explicati – sunt lucruri foarte apreciate de clienti. Mijloacele de comunicare cu clientii trebuie sa permita preluarea mesajelor 24 de ore din 24. Incercati sa deveniti expert in domeniul in care activati astfel incat clientii sa doreasca mai degraba sa vina la dumneavoastra, decat sa intre intr-un mare magazin unde dupa tejghea este un tinerel total lipsit de experienta. Nu in ultimul rand implicati-va in viata comunitatii si astfel clientii vor vedea ca nu sunteti un afacerist interesat doar sa le ia banii, ci si un cetatean exemplar.
 
Prin aceste metode Warren Cassel a reusit ca in doar cativa ani de la deschiderea magazinului sa stranga o lista cu 6.000 de adrese ale unor clienti permanenti. De asemenea, are relatii cu principalele edituri din Statele Unite, care in prezent ii trimit la lansari autori de talia lui Kissinger si Thatcher. In felul acesta intreprinzatorul poate oferi un serviciu in plus: carti cu autograf pentru clientii care doresc acest lucru. El chiar reuseste sa distribuie fragmente din carti foarte asteptate inaintea publicarii, astfel incat clientii fac comenzi in avans.
 
In plus, fata de marii vanzatori de carte, o mica librarie poate sa lucreze fara discount-uri pentru ca adauga fiecarei carti vandute o valoare pe care nici o mare librarie nu o ofera: un set de servicii special concepute pentru nevoile clientului.
Folosindu-se de acest management al serviciilor, intreprinzatorul american reuseste sa obtina in medie 900.000 $ pe an.
 


Tags: serviciiafacereafaceriafaceri miciclienti

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Salina artificiala. Afacerea perfecta din mediul urban

de Bianca Tila
18 Apr 2024
Salinele artificiale au un raport considerabil la sanatatea oamenilor din mediul urban. In conditiile in care nu locuiti pe langa Prahova, Sibiu sau...

Restaurantele vor fi obligate sa ofere gratuit apa clientilor

de Bianca Tila
21 Mar 2024
Restaurantele, barurile, cantinele si firmele de catering vor fi obligate, prin lege, sa le ofere apa potabila clientilor care vor cere acest lucru....

Cifra de afaceri din serviciile de piata prestate intrepriderilor a crescut cu 13,1%

de Bianca Tila
22 Ian 2024
Cifra de afaceri din serviciile de piata prestate in principal intreprinderilor a crescut in primele 11 luni ale anului trecut, in termeni nominali,...

INS: Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 1,3% in primele zece luni

de Bianca Tila
14 Dec 2023
In perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2023, cifra de afaceri din industrie pe total (piata interna si piata externa) a inregistrat cresteri in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]