Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce am invatat din incercarea de a-mi vinde afacerea...

de Maria Nicutar 30 Iul. 2013 2328
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Afacerile noastre sunt valoroase mult peste suma de bani pe care este dispus cumparatorul sa ne-o ofere. Nu totul se reduce la bani. In mod real, nu ai cum sa cuantifici intr-o suma baneasca valoarea pe care proiectul tau de suflet o detine.

Cat despre vanzarea unei afaceri, expertii din mediul business ne spun ca este exercitiul prin care ar trebui sa trecem in fiecare an. Nu trebuie sa ajungem la final si chiar sa ne vindem afacerea. Trebuie sa parcurgem drumul care ne va pune fata in fata cu adevarul.

Nu toti suntem gata sa facem fata adevarului, insa daca vrei o afacere care sa faca toti banii si care sa ofere profituri mari timp indelungat, trebuie sa iti faci curaj pentru un astfel de proces.

Nimeni nu va fi mai franc decat un potential cumparator care va incerca sa traga de pret cat mai jos. Iti va arata si ultima urma de praf de pe mobila de la receptie daca acest lucru il va ajuta sa obtina un pret mai mic si cu 10 euro!

La final, dupa o incercare de vanzare, vei avea o lista de lucruri de imbunatatit, de aspecte la care ai de lucrat pana la anul, cand vei incerca din nou sa inchei vanzarea la pretul dorit. Si anul viitor vei reusi sa iti realizezi o lista cu prioritati de care sa te ocupi!

Cat despre vanzarea afacerii mele, am invatat ca pasiunea ta se poate si se va intoarce impotriva ta, mai repede decat ti-ai imaginat si cu mai multa forta decat credeai ca este posibil. Ti-ai iubit afacerea atat de mult incat ti-a fost greu sa renunti la anumite aspecte, la anumite divizii, la anumite proiecte. Poate ca au fost proiecte de suflet si azi nu mai ofera profit. Atunci cand esti in mijlocul afacerii, lucrurile devin subiective. Altfel nu se poate!

Solutia este ca din cand in cand sa primim opiniile celor din jurul nostru. Ei sunt singurii care ne pot aduce cu picioarele pe pamant si gata sa privim lucrurile dintr-o perspectiva cat se poate de obiectiva.

Am mai invatat sa nu ma incred niciodata in nimeni, nici in furnizorii care au promis calitate de top pentru serviciile prestate, nici pentru produsele oferite. Mobilierul nu era de calitatea promisa si am aflat abia cand am primit potentialul cumparator intr-una din locatii. Instalatia sanitara fusese reparata intr-un hal fara de hal, insa nu ai avut timp sa verifici cum a lucrat. Ai mers pe incredere.

Iata doar doua exemple de lucruri pe care le descopera potentialii cumparatori. Desigur, nu te asteptai sa te creada pe cuvant, nu-i asa? Doar tu puteai sa ii crezi pe altii pe cuvant!

Data viitoare, verifica tu, cu mana ta. Nu delega chiar tot ce se poate delega si din cand in cand, verifica personal ca toate lucrurile merg bine.

Nu in ultimul rand, am invatat ca majoritatea lucrurilor pe care le iubesc eu la aceasta afacere, nu inseamna nimic pentru potentialii cumparatori. Ei inca nu iubesc nimic la afacerea mea. Ei o masoara cu ochi de consultant financiar, o cantaresc bine in materie de cifre, analize si statistici si mai au cateva oferte pe care le pot apuca oricand.

La final, probabil ca va castiga oferta cea mai rentabila, nu cea care le va starni pasiunea in cea mai puternica masura.

Asa ca atunci cand imi voi repune afacerea la vanzare, voi intelege ca accentul nu trebuie sa cada pe aspectele pe care le ador eu, cu privire la acest business, ci pe aspectele pe care le poate adora cel din fata mea. Se prea poate sa fie potentialul de profitabilitate, caz in care valoarea afacerii este mult sub cifra pe care ti-ai imaginat-o tu!

Sa aveti succes si afaceri prospere!

sursa foto: www.sxc.hu



Tags: afaceriafacerevanzare afacerivanzarea unei afaceri

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Salina artificiala. Afacerea perfecta din mediul urban

de Bianca Tila
18 Apr 2024
Salinele artificiale au un raport considerabil la sanatatea oamenilor din mediul urban. In conditiile in care nu locuiti pe langa Prahova, Sibiu sau...

Cifra de afaceri din serviciile de piata prestate intrepriderilor a crescut cu 13,1%

de Bianca Tila
22 Ian 2024
Cifra de afaceri din serviciile de piata prestate in principal intreprinderilor a crescut in primele 11 luni ale anului trecut, in termeni nominali,...

INS: Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 1,3% in primele zece luni

de Bianca Tila
14 Dec 2023
In perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2023, cifra de afaceri din industrie pe total (piata interna si piata externa) a inregistrat cresteri in...

INS: Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul a crescut cu 2% in primele 10 luni

de Bianca Tila
06 Dec 2023
Volumul cifrei de afaceri din comerul cu amanuntul a crescut in primele 10 luni din acest an comparativ cu perioada similara a anului trecut atat ca...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]