Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Clienti de cosmar - cum ii inlaturati?

de Maria Nicutar 27 Mai. 2011 3544
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Va consuma mult timp, resurse, va deranjeaza angajatii, nu platesc la timp, sunt nemultumiti in mod constant? Poate ca este timpul sa ii "concediati". Inainte de a va inlatura clientii nedoriti luati o pauza de gandire si analizati problema in profunzime. Se poate ca situatia sa stea altfel. Poate clientii au cerinte deloc exagerate din partea dvs. sau a angajatilor. Consultati-va cu un specialist in domeniu si analizati rentabilitatea clientilor. Veti descoperi ca multi nu sunt surse adevarate de profit, ci va provoaca paguba si stres. De aceea trebuie sa luati un loc la birou, si sa incepeti sa faceti calculele.

Estimati incasarile anuale provenite de la clientul in cauza in balanta cu cheltuielile pe care le suportati dvs. cu materialele, timpul pe care i-l acordati, banii returnati cand nu este multumit de produsele comandate s.a.m.d. Clientii care trebuie inlaturati trebuie alesi dintre cei care, deseori, nu isi onoreaza platile sau care cer cu insistenta gratuitati, reduceri si promotii si nu ofera nici un beneficiu in schimb.

In decizia de a renunta la anumiti clienti trebuie sa investiti multa obiectivitate. Nicio afacere nu isi permite sa piarda clienti doar pentru ca nu sunt preferatii nostri. Nu uitati ca o astfel de “concediere” poate avea o reactie negativa in lant si va poate “usura” si de alti clienti. Mai mult, fiti constient de faptul ca procesul de castigare de noi clienti este mai costitistor decat cel de a ii pastra pe cei vechi. In acelasi timp se poate dovedi un pas profitabil sa achizitionati noi consumatori in defavoarea celor prea putin “profitabili”.

O alternativa pentru inlaturarea clientilor nedoriti este propunerea de noi termeni si conditii de colaborare. Daca, spre exemplu, ati observat ca isi fac un obicei din a a va trata angajatii intr-un mod necorespunzator puteti sa incercati sa ajungeti la o rezolutie impunand conditiile necesare. Daca serviciile oferite de dvs. prezinta interes si importanta pentru client, acesta se va conforma. Ganditi-va ca oricat profit ar fi la mijloc nu puteti sa va stricati reputatia si imaginea companiei prin defavorizarea angajatilor si nerespectarea drepturilor lor.

Curajul de a spune “NU” este de mare importanta atunci cand discutati cu un client problemele existente in colaborarea voastra. Impuneti regulile pe care sunteti dispus sa le acceptati daca veti lucra in continuare impreuna si comunicati clar ce ii puteti oferi si ce asteptari aveti in schimb de la el.


Tags: clienti nedoritirentabilitate clientiimaginea companiei

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]