Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cursuri de zbor cu parapanta

de Bogdan Pitaru, Silvia Bucsan 12 Sep. 2007 10074
3.8 din 5 voturi
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Aviatia nu se rezuma doar la a calatori cu avionul, ea poate insemna si un mijloc atractiv de relaxare si agrement. De la zborul cu parasuta pana la zborul cu deltaplanele, exista astazi o arie foarte vasta de astfel de mijloace si, din toata aceasta gama variata, parapantismul este cel mai accesibil si mai ieftin sport aviatic.



Ceea ce se stie mai putin la noi este ca zborul cu parapanta poate fi, pe langa un mijloc placut de a-ti petrece timpul liber, si o afacere profitabila.

Informatii pe scurt
Capital initial...10.000-30.000 euro (in functie de echipamentul folosit)
Profit brut............cca 10.000 euro/an
Situatia pietei...excelenta (practic nu exista concurenta)
Factori de risc...riscurile specifice oricarui sport aviatic

Ce este parapanta?
Parapanta este un fel de parasuta, dar care se deosebeste de o parasuta clasica datorita modului de lansare. In cazul parasutismului obisnuit, prima etapa a evolutiei este caderea libera din avion, elicopter sau, mai nou, din varful unei cladiri foarte inalte ori de pe marginea unei prapastii adanci.

In cazul parapantei insa, principiul de zbor este diferit: lansarea incepe printr-o coborare (alergare) in viteza pe panta unui deal in contracurentul pantei, pana cand voalura - care initial este intinsa in spatele pilotului pe sol - se umfla deasupra capului si se desprinde de sol. Apoi, curentii de aer inalta parapanta, iar pilotul poate efectua, in functie de inaltimea de zbor, de conditiile meteo si de relief, diferite evolutii care dau savoare plutirii.

Denumirea acestui sport vine de la cuvantul francez "para" - contra si "pante" - panta, termeni care fac aluzie la relieful pe langa care se zboara in cea mai mare parte a timpului.

Parapanta este alcatuita din mai multe elemente distincte. Principalul element este voalura: aceasta este formata din doua mari suprafete - extradosul si intradosul - unite intre ele printr-o serie de membrane verticale numite nervuri, care au rolul de a da profilului o forma aerodinamica, bine definita de proiectanti. Celulele care se formeaza intre intrados si extrados sunt deschise in partea din fata (bordul de atac) pentru a permite intrarea aerului si sunt inchise in partea din spate (bordul de fuga). Nervurile sunt de asemenea gaurite pentru a permite repartizarea cat mai uniforma a presiunii in toate celulele din interiorul aripii, acest fapt marind rigiditatea si stabilitatea in timpul zborului.

Voalura se confectioneaza din tesatura de polyester sau nylon foarte usoara (35-40 g/mp), impermeabila, cu coeficienti de rezistenta si stabilitate ridicati. Uneori, pentru o rigiditate mai mare a bordului de atac, pe nervuri se coase o intaritura din dacron - un material mai rigid si similar cu cel folosit pe aripa deltaplanelor.

Un alt element al parapantei este suspanta, un fel de ham, care face legatura intre voalura si pilot, cu ajutorul unor chingi prinse prin inele de inox.

Tot acest ansamblu nu cantareste mai mult de 6-8 kg si se ataseaza la sistemul de suspensie al pilotului, numit harnasament. Harnasamentul este un ansamblu complex care asigura confortul in timpul zborului si totodata il protejeaza pe pilot de consecintele unei aterizari mai dure. Pe harnasament se monteaza intr-o capota speciala o mica parasuta de rezerva, indispensabila in cazul zborurilor de mare altitudine, in zone muntoase si instabile atmosferic.

De asemenea, echipamentul unui zburator se completeaza cu un combinezon pentru a contracara consecintele zborului de durata si de inaltime, precum si o pereche de manusi pentru usurinta pilotarii. Este de asemenea obligatorie folosirea unei casti usoare pentru a protectia impotriva loviturilor la cap in eventualitatea unui accident sau a unei aterizari mai dure. Cel mai obisnuit accident in zborul cu parapanta este ranirea gleznei la o aterizare dura. Pentru a preveni acest lucru, trebuie ca practicantul sa poarte bocanci, care impiedica rasucirea gleznei.

Alta latura a acestui sport este zborul in tandem, in care un client (turist) amator de senzatii tari zboara insotit de un pilot parapantist. In tara exista doar 20 de parapante pentru doua persoane, dar acest tip de zbor se bucura de un real interes. Se pot efectua 3-8 zboruri/zi, cu conditia sa fie o zi cu vant puternic.

Parapantismul ca afacere
In Romania, zborul cu parapanta are deja foarte mare cautare, desi mediatizarea acestui sport este slaba. Totodata, desi exista destule scoli de profil, nu exista inca o firma privata care sa-ti ofere, contra cost, placerea unui astfel de zbor.

Practic, afacerea ar presupune asigurarea atat a ofertei de zbor propriu-zis, unde este absolut necesara colaborarea cu un instructor profesionist, cat si a conditiilor de transport, cazare si masa pentru clienti, prin colaborarea cu o agentie de turism. Astfel, o vacanta poate fi pigmentata de ineditul unui zbor cu parapanta.

Infiintarea unei scoli private de zbor, care sa aiba drept scop obtinerea de profit din valorificarea  potentialului acestui sport, este asadar o idee oportuna, cu atat mai mult cu cat la noi zborul de agrement nu este practicat oficial. Singurele zboruri accesibile amatorilor sunt cele "la negru". De aceea si riscul este mare, pentru ca nu poti sa ai intotdeauna garantia ca zbori cu un instructor calificat.

Investitia initiala este destul de accesibila, pentru ca nu este necesar sa achizitionati de la inceput multe parapante, iar profitul, cu siguranta, nu va intarzia sa apara. In strainatate, acest fapt este de mult un lucru dovedit.

Intr-o scoala de profil, incepatorii iau contact cu posibilitatile de zbor pe pante mici, apoi se trece la etapa urmatoare: familiarizarea cu zborurile mai inalte. Cu ajutorul instructorilor profesionisti, gesturile corecte se automatizeaza precis si eficient. Odata intelese si stapanite decolarea si aterizarea, urmeaza marile zboruri si, evident, marile emotii.

Cu ajutorul unui echipament radio, toate manevrele sunt executate in securitate: virajele, lansarea comenzilor etc. Apoi experienta se acumuleaza, comenzile prin radio dispar treptat. Unele scoli propun ulterior cursuri de perfectionare, pentru invatarea zborurilor mai tehnice, in locuri mai dificile, sau pentru invatarea metodelor de a ramane cat mai mult in aer.

Zborul cu parapanta impune niste conditii ce trebuie indeplinite pentru a se asigura siguranta atat a participantilor, cat si a celor aflati in zona. Fiind vorba de o activitate de masa, unde practic oricine ar putea efectua aceste zboruri, este necesar sa se acorde o mare atentie acestor conditii, din cauza gradului de periculozitate al acestui sport aflat acum la inceput de drum.

Conditiile absolut indispensabile unui zbor sunt:
• practicantii trebuie sa fie pregatiti, prin participarea la cursurile de pregatire teoretica si practica;
• sa fie apti din punct de vedere medical;
• sa fie odihniti inainte de zbor;
• sa cunoasca echipamentul de zbor, in ceea ce priveste controlul inainte de zbor si utilizarea in timpul zborului;
• sa foloseasca echipament de protectie (casca, bocanci, haine adecvate activitatii, precum si manusi);
• sa nu se angajeze in zboruri pentru care nu au inca pregatirea teoretica si practica;
• sa nu participe solitar la zbor, ci cu minimum inca doua persoane care cunosc locul decolarii si zona de zbor, pentru a avea asigurata recuperarea de pe teren in caz de accident.

Parapantismul in lume
Parapantismul a avut o dezvoltare rapida, gasind priza la public prin simplitatea lui si prin frumusetea rezultatelor. Franta este tara cu numarul cel mai mare de practicanti, urmata de Germania, Austria, Elvetia, Italia si Cehia.

In aceste tari exista o industrie bine dezvoltata care sta la baza practicarii parapantismului: fabrici de parapante, selete (hamuri), parasute de rezerva, combinezoane, aparatura de masura si orientare (varioaltimetre, busole, gps-uri), casti, carti si casete video in domeniu, toate reprezentand o adevarata industrie turistica (in care intra, bineinteles, si hoteluri, restaurante, transport pe cablu etc.). O industrie aproape la fel de dezvoltata ca si cea a schiului.

Parapantismul in Romania
La noi, asociatiile care au ca activitate zborul cu parapanta au aparut foarte rapid in zonele montane, acolo unde existau zburatori cu deltaplanul. Deltaplanistii (in majoritate) au renuntat la zmeele de peste 30 de kg in favoarea "avionului de sifon" (parapanta) de numai 6-8 kg. Pregatirea unei parapante pentru zbor dureaza numai 5-10 minute, pe cand a unui deltaplan 20-40 de minute. Zborul cu parapanta este sigur, ieftin si mai repede de invatat decat cel cu deltaplanul.

Astazi, in Romania, numarul parapantistilor practicanti este de peste 300, pe cand numarul deltaplanistilor este sub 75. Persoane care au zburat macar o data cu parapanta sunt 700-800, iar cu deltaplanul aproximativ 150.

Soli de parapante exista in Alba Iulia, Arad, Bacau, Baia Mare, Braila, Brasov, Bucuresti, Campeni, Cluj, Comanesti, Constanta, Deva, Iasi, M.Ciuc, Petrosani, Piatra Neamt, Sf.Gheorghe, Sibiu, Sighisoara, Suceava, Targoviste, Targu Mures si Timisoara. Zona cel mai des folosita pentru zborul cu parapanta este Valea Prahovei, dar la fel de bine se poate zbura si in zonele Arad, Petrosani (Parangul Mic), Bucegi, Brasov, Sibiu, Cluj, Targu Mures. 

Specificul acestui sport permite zborul indiferent de anotimp. Practic, se poate zbura si pe ploaie si pe zapada. Ce conteaza insa foarte mult este puterea vantului, care nu trebuie sa depaseasca in nici un caz 7,8 m/s, si vizibilitatea, care trebuie sa fie cat mai buna.

Orice activitate de zbor trebuie sa se desfasoare cu acordul Aeroclubului Roman, respectiv a Autoritatii Aeronautice. Tot ce zboara trebuie certificat si omologat. In Romania sunt doar 40 de instructori profesionisti si maximum 5 scoli performante de zbor (de avut in vedere scolile din Bucuresti, Sibiu si Targu Mures), aceste scoli avand instructori calificati, parapante pe nivelul si greutatea elevului, precum si echipamentul de protectie adecvat.

Dotarile necesare unei scoli private de zbor cu parapanta
Pentru a deschide o scoala de zbor sunt necesare:
- minimum un instructor autorizat, cu experienta si cu asigurare in caz de accidente;
- minimum 3 parapante (pentru 40-60 kg, 60-80 kg si 80-100 kg);
- selete (hamuri);
- casti;
- parasute de rezerva;
- echipament de informare (varioaltimetru, anemometru, gps etc.);
- sala de cursuri si magazie;
- materiale didactice (carti, casete video, soft etc);
- computer, aparate video (proiector si video+tv, camera video);
- mijloc de transport la locul de zbor;
- statii radio;

In Romania nu se produc parapante omologate dupa standardele internationale. Astfel ca echipamentul necesar se poate procura doar de la magazinele specializate din strainatate. Pentru a fi sigur ca o sa cumparati un lucru de calitate, cel mai bine este sa apelati la un instructor profesionist care va poate indruma.

Din cauza faptului ca echipamentul este foarte scump, se pot achizitiona si parapante second-hand. Asta nu inseamna ca ele sunt mai putin performante - diferenta consta in numarul de zboruri la care mai pot fi utilizate. Acest gen de echipament este foarte bun, deoarece se pot folosi ca material didactic.

In momentul de fata, certificarea calitatii parapantelor este oferita de trei programe importante:
1) DHV - Programul Federatiei Germane de zbor cu parapanta;
2) ACPUL - program administrat de Asociatia Constructorilor de Planoare Ultra Lejere, cu sediul in Franta;
3) SHV - Programul Federatiei Elvetiene de zbor cu parapanta.

In Romania nu exista inca un program autorizat in acest sens, asta si din cauza ca la noi nu se executa inca parapante performante. Scopul certificarii unei parapante este dublu. Pe de o parte se determina daca aceasta indeplineste criteriile minime de rezistenta, caracteristicile de zbor si performantele specifice, iar pe de alta parte se cauta sa se determine pentru fiecare parapanta, care este considerata aeronavigabila, comportamentul sau specific in diferite situatii.

La cat se ridica investitia initiala?
Pretul echipamentului necesar, la mana a doua sau nou:
Parapanta................500-2.500 euro;
Seleta........................250-500 euro;
Casca...........................15-60 euro;
Combinezon.................50-150 euro;
Incaltaminte....................30-80 euro;
Parasuta de rezerva.....100-250 euro;
Varioaltimetru..............100-300 euro;
Gps............................200-400 euro;
Statie radio..................100-250 euro;
                Total      1.345 - 4.490 euro

Acesta este echipamentul necesar unei singure persoane, dar trebuie tinut cont ca desfasurarea afacerii mai presupune si alte investitii:
Microbuz..........................4.000-16.000 euro;
Computer.............................700-1.500 euro;
Echipament video................2.000-6.000 euro;
Chirie sala de curs + magazie.....300-400 euro;
Fond de salarii.........................500-600 euro;

Rezulta asadar, o investitie minima situata in jurul sumei de 10.000 euro, o investitie care poate fi recuperata chiar si intr-o jumatate de an. La un tarif mediu de 200 euro sedinta, ar fi nevoie de cca 100 de clienti pentru a se amortiza investitia (tinand cont si de cheltuielile care apar cu acesti 100 de clienti), ceea ce nu este deloc o cifra exagerata. Intr-o varianta pesimista, care ar lua in calcul si uzarea prematura a echipamentului, investitia s-ar amortiza totusi intr-un an de zile.

Tipuri de zbor

1. Zbor de initiere
Acest tip de zbor are scopul de a deprinde elevul atat cu comenzile necesare decolarii si aterizarii corecte, cat si cu zborul in linie dreapta. Activitatea se realizeaza pe o panta cu o inaltime de 60-100 m si cu o inclinare suficienta pentru a asigura un zbor la o inaltime constanta de minimum 5 m fata de panta.

Zborul se executa in conditii bune, cand intensitatea vantului este de 1-4 m/s, iar directia vantului perpendiculara pe panta. Terenul de decolare si aterizare trebuie sa fie cat mai neted posibil, iar panta survolata sa fie lipsita de obstacole (pomi, tufe, stanci proeminente etc.). Numarul maxim de zboruri care se pot efectua intr-o zi este de 4, la un interval de minimum o ora intre ele.

2. Zborul planat
Constituie etapa imediat urmatoare celei de initiere. Zborul planat se executa de sportivii avansati, dar care exerseaza decolarea si aterizarea. Intr-o scoala de zbor, elevii executa pentru aceasta etapa de pregatire minimum 20 de zboruri corecte. Numarul de zboruri pe zi este de cel mult 4. Inaintea decolarii se recomanda o odihna de 15 minute dupa urcarea pantei. Inaltimea de decolare este cuprinsa intre 100 si 200 de metri. Terenul de decolare si aterizare trebuie sa fie neted, iar pe directia vantului sa nu fie obstacole ce ar putea deranja stabilitatea parapantei la decolare.

3. Zbor dinamic la panta
Acest tip de zbor este efectuat atat de sportivii care au trecut de primele doua etape de pregatire cat si de cei de performanta, in scopul perfectionarii prin antrenament. Pentru trecerea acestei etape de pregatire, elevii-piloti efectueaza minimum 10 zboruri corecte de cel putin 10 minute fiecare, de la o panta de 200 de metri. Sunt admise maximum 6 decolari pe zi. Trecerea acestui barem conduce la obtinerea calificarii de pilot parapantist desavarsit care poate continua pregatirea pentru zborul de performanta. Calificarea se va consemna in carnetul de zbor, de catre instructorul personal.

4. Zbor termodinamic
Se executa pe un vant de panta de 3-5 m/s si consta intr-un castig de inaltime folosind dinamica pantei in zonele cu ascendente mari, alimentate si de existenta aerului cald. Acest zbor se efectueaza de catre pilotii trecuti prin cele trei etape precedente de zbor si are ca scop castigul de experienta prin ocolirea zonelor turbulente si studierea de la inaltime a reliefului, in functie de directia si intensitatea vantului. Acest tip de zbor trebuie sa fie de cel putin 60 de minute si la o inaltime de minimum 200 de metri de la locul decolarii.

5. Zbor termic
Zborul termic se efectueaza de catre pilotii de performanta care au minimum doua ore de zbor termodinamic. Se considera un zbor termic desavarsit atunci cand zborul are loc intr-un careu de minimum 2 kmp si un castig de inaltime de cel putin 2,5 ori inaltimea pantei de decolare. Durata de zbor este de cel putin 60 de minute. Se va acorda o atentie deosebita conditiilor meteorologice, datorita faptului ca pot aparea schimbari bruste ale vremii.

6. Zbor de durata
Acest zbor este destinat doar pilotilor de performanta. Sportivul trebuie sa aiba la bord apa de baut si imbracaminte adecvata zborului sub nori. Datorita faptului ca acest zbor dureaza in medie 5 ore, se va urmari atent evolutia situatiei meteo.

7. Zbor in dubla comanda - instruire si agrement
La acest zbor, parapanta folosita va trebui sa fie de doua persoane, respectandu-se greutatea maxima admisa de fabricant. Se recomanda ca zborul de agrement sa aiba loc doar in conditii meteo ideale, pentru asigurarea unui zbor placut si reconfortant insotitorului.

Tandemul poate sa aiba si un rol pedagogic. Astfel se poate castiga un viitor cursant. Alegerea locului exclude orice plecare expusa riscului. Manusile sunt obligatorii, deoarece sarcina de manevrat este mai grea ca de obicei. In timpul zborului nu trebuie ca pilotii sa se apropie prea mult de relief, iar virajele efectuate vor trebui executate cat mai usor cu putinta (se evita orice manevra brusca).

"Potentialul zborurilor de agrement nu este inca valorificat in Romania!"

Interviu cu Adrian Buzan, instructor profesionist de zbor cu parapanta si presedintele Asociatiei sportive de zbor Phoenix - Club '89

Idei de Afaceri:  D-le Buzan, de cand functioneaza scoala dvs. de zbor?
Adrian Buzan: Oficial am infiintat-o in 1994. Dar ideea deschiderii unei astfel de scoli, cu un caracter relativ privat, a aparut imediat dupa 1989 (de aici vine si numele asociatiei). Fiind pasionat de zbor de mult timp (practic, zbor din anii '80), am inteles repede ca acest sport are priza rapida la publicul larg. M-am orientat spre zborul cu aparate ultrausoare, deoarece ele iti ofera adevarata placere a zborului. Doar atunci simti cu adevarat ca ai cucerit aerul.

Idei de Afaceri: In ce masura, aceasta scoala a devenit o afacere?
Adrian Buzan: Cinstit vorbind, pana acum nu am scos prea multi bani. Dar asta si pentru ca eu nici nu ma pricep la afaceri. Eu pot doar sa-mi ofer cunostintele mele de zbor. Nici bani prea multi de investit nu am avut. M-a preocupat doar strangerea unui material aviatic cat mai vast.

Pentru o afacere rentabila as avea nevoie de colaborarea cu un potential investitor in domeniu. Eu am fost destul de des afara si am vazut ca sporturile aviatice sunt efectiv profitabile. Din pacate, la noi nu exista pana in prezent vreo afacere serioasa in domeniu. Poate si pentru ca nu exista o mediatizare suficienta.

Idei de Afaceri: De ce v-ati orientat in ultimul timp spre zborul cu parapanta?
Adrian Buzan: Pentru ca eu consider ca, in momentul actual, acesta este cel mai spectaculos, mai simplu si mai ieftin sport aviatic. Parapanta a inlocuit cu succes in ultimul timp deltaplanul si acest lucru se simte chiar si in Romania. Marea majoritate a deltaplanistilor s-au convertit rapid la acest nou sport. Inca o dovada ca a avut priza la publicul interesat.

Idei de Afaceri: Parapantismul este riscant?
Adrian Buzan: Ca orice sport aviatic, si parapantismul isi are doza sa de risc, aproape imposibil de apreciat insa in procente. Pentru a fi in siguranta in timpul zborului, un pilot trebuie sa fie foarte disciplinat, sa dea atentie tuturor detaliilor care tin de pregatirea zborului si sa-si cunoasca limitele echipamentului sau ale nivelului sau de pregatire. Sigur, aviatia ramane periculoasa prin ea insasi, dar sa stiti ca pilotii cu experienta cad aproape la fel de des ca si pilotii mai putin experimentati.

In ultimul timp, riscul accidentelor a inceput sa scada si datorita aparitiei unui echipament mai performant. Dar, in continuare, siguranta zborului este o consecinta a atitudinii pilotului. Poate si de aceea, in parapantism spre exemplu, nu exista limita de varsta. Chiar in Romania, stiu persoane de 2 ani (evident, cu insotitor) si de 80 de  ani care s-au incumetat sa zboare si nu au patit nimic. Tocmai datorita faptului ca a devenit un sport de masa, parapantismul nu mai este considerat de mult un sport extrem.

Idei de Afaceri: In ce masura acest sport este astazi accesibil publicului romanesc?
Adrian Buzan: Cererea este destul de mare, dar nu exista organizare. Partea proasta este ca aproape tot echipamentul, exceptand echipamentul pilotului, se gaseste doar afara. Dar si cel existent momentan la instructorii din tara nu este folosit la toata capacitatea, pentru ca nimeni nu s-a gandit sa investeasca bani in asa ceva.

Si e bine de stiut ca sporturile aviatice pot strange multi turisti, dornici de a imbina petrecerea unei vacante cu senzatiile unice oferite de zborul cu aparate usoare. As spune ca potentialul de agrement al sporturilor aviatice nu este aproape deloc valorificat la noi. Iar eu cred ca tocmai acest lucru reprezinta o oportunitate de afaceri extraordinara!

"- Am clasificarea de instructor sportiv din 1994 si pe cea de instructor profesionist din 2000;
- Detin 16 parapante de diferite talii si nivele, 7 hamuri, 2 casti, 1 varioaltimetru si o biblioteca apreciabila in domeniu;
- Activitatea de zbor personala inseamna planorism (din 1984), parasutism  (din 1986) si parapantism (din 1990);
- Am un singur instructor;
- Ofer ABC-ul zborului cu parapanta;
- Cursurile se desfasoara pe parcursul a 6-8 weekend-uri, cu sau fara intrerupere. Timpul de desfasurare se modifica in functie de gradul de intelegere al elevului;
- Pretul este de aproximativ 200 euro de persoana (poate fi platit in rate);
- Cursul incepe cu o intalnire si cu un zbor de agrement in tandem."

Asociatia Phoenix - Club '89
Tel.: 021/667.21.12; 021/255.01.15

Alte adrese utile:
www.parapanta.ro
www.motoparapanta.ro
www.caa.ro (Autoritatea Aeronautica Civila Romana)



Tags: parapantaafaceriafacerebani

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 3.8 din 5 - 5 voturi.

Articole conexe

Cifra de afaceri din serviciile de piata prestate intrepriderilor a crescut cu 13,1%

de Bianca Tila
22 Ian 2024
Cifra de afaceri din serviciile de piata prestate in principal intreprinderilor a crescut in primele 11 luni ale anului trecut, in termeni nominali,...

INS: Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 1,3% in primele zece luni

de Bianca Tila
14 Dec 2023
In perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2023, cifra de afaceri din industrie pe total (piata interna si piata externa) a inregistrat cresteri in...

INS: Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul a crescut cu 2% in primele 10 luni

de Bianca Tila
06 Dec 2023
Volumul cifrei de afaceri din comerul cu amanuntul a crescut in primele 10 luni din acest an comparativ cu perioada similara a anului trecut atat ca...

Ce ar trebui sa incluzi intr-un plan de afaceri pentru un restaurant

de Bianca Tila
08 Nov 2023
Gandul de a lucra pentru tine suna destul de tentant, mai ales daca esti un pasionat al gusturilor fine. Ideea de a castiga bani reprezinta o...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]