Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Nu stiti ce cadou sa oferiti?

de Luiza Rosu 01 Oct. 2009 5336
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Se intampla adesea sa se apropie ziua de nastere a unui cunoscut si sa intrati in panica gandindu-va ca nu i-ati pregatit niciun cadou. Partea proasta e ca nici macar nu stiti cam ce cadou sa cautati.

Si aceasta panica se accentueaza, de exemplu, in perioada Sarbatorilor de iarna, o perioada cu traditie in “felicitarea” tuturor rudelor, prietenilor sau persoanelor fata de care aveti obligatii (medicul de familie, invatatoarea copilului, colegul de birou).

Daca ati trait asemenea momente, atunci cu siguranta intelegeti cat de oportuna este demararea unei mici afaceri specializate in livrarea de cadouri de-a gata. Este vorba de cadouri gandite special pentru cele mai frecvente ocazii – Craciun, Paste, 8 Martie, botez, mutare in casa noua etc. – gata ambalate, pe care clientul nu mai trebuie decat sa le ia si sa le ofere.

Un astfel de cadou este de fapt un cos umplut cu tot felul de produse, nici iesite din comun, nici foarte scumpe (cosmetice, carti, jucarii, fructe, dulciuri), dar ambalate atat de atragator incat destinatarul aproape ca nici nu va mai acorda atentie continutului cadoului in sine.

Prima impresie conteaza. Si ce impresie mai placuta poate fi decat cea creata de primirea unui cos incarcat cu tot felul de nimicuri, impachetat insa intr-un celofan de lux si legat cu o funda cocheta, totul dovedind atentie si mult bun-gust?

Oferta trebuie sa cuprinda cat mai multe variante de cosuri-cadou, de diferite marimi si preturi, astfel incat clientul sa aiba de unde sa aleaga. Se recomanda chiar ca oferta sa fie grupata pe diverse teme (sport, divertisment, frumusete, vacanta) sau, mai general, pe cele trei categorii principale de destinatari: femei, barbati, copii.

Un mare avantaj consta in faptul ca “vitrina” afacerii poate fi Internetul. Un site specializat constituie un magazin de prezentare amplu, flexibil, usor de amenajat si foarte ieftin. Un pic de efort in faza de lansare a afacerii pentru optimizarea gasirii lui dupa anumite expresii care contin cuvantul-cheie “cadouri” si gata! - e de asteptat sa apara comenzile. Munca in sine, adica realizarea efectiva a cosurilor, se poate desfasura intr-un spatiu fara pretentii, poate chiar la domiciliul intreprinzatorului, iar pentru expedierea comenzilor se poate apela la un serviciu de curierat rapid.

Indemanare, simt artistic, gasirea unor furnizori seriosi, promptitudine – iata factorii de succes ai acestei afaceri.

Scurt istoric al afacerii

Ati putea crede ca afacerea aceasta – gift basket, in engleza – este relativ noua. Dar, in realitate, ideea in sine are cam 100 de ani. In 1913, revista americana Woman’s Home Companion publica un articol intitulat “Cadoul pentru bebelus”, ilustrat cu o fotografie sugestiva, care propunea reunirea intr-un singur cos a mai multor articole pentru nou-nascuti: biberoane, perii, sapun fin, flacoane cu pudra etc. Nu se spunea nimic despre o eventuala ambalare artistica, dar esenta afacerii fusese atinsa.
 
Dezvoltarea a fost apoi constanta, bazandu-se pe o observatie simpla: daca oferiti cuiva in dar o rama pentru fotografii, de exemplu, va puteti astepta la un “Multumesc” politicos si atat. Dar daca puneti aceeasi rama intr-un cos cochet, alaturi de cateva lumanari parfumate, un CD cu muzica relaxanta, sticlute cu saruri de baie, un ursulet de plus si o ciocolata – totul invelit in celofan legat cu o funda bogata - cu siguranta veti primi un “Oooo” prelung si doua pupaturi pe obraji. Si sa nu va mirati daca destinatarul va pastra cateva zile cosul nedesfacut, neindurandu-se sa-i strice impachetarea deosebita. 

Se construieste greu un astfel de cos? Raspunsul inclina sa fie afirmativ, cel putin pana capatati o oarecare experienta. Intreprinzatorii in domeniu iau in calcul o jumatate de ora pentru realizarea unui cos, cu toate materialele si produsele la indemana, dar sunt si profesionisti de top, cum ar fi Shirley Frazier, carora le trebuie doar 5-7 minute (Shirley Frazier este autoarea cartii “Cum sa pornesti la domiciliu o afacere cu cosuri-cadou”, vanduta in peste 35.000 de exemplare).


Iata pe scurt ce aveti de facut:

1. Cumparati un cos, impletit din nuiele sau fasii lemnoase, suficient de incapator si cu fundul drept. Daca il asezati pe podea, el trebuie sa fie stabil;

2. Achizitionati din diverse magazine produsele care vor intra in cos. Evident, cautati produse de calitate buna si la preturi OK.

3. Acoperiti fundul cosului cu hartie de impachetat, apoi formati un asternut din fasii de hartie creponata, asemanatoare ca forma cu resturile care ies din masina de distrus documente;

4. Puneti produsele in cos, astfel incat sa nu ramana spatii goale deranjante;

5. Decorati cu flori, frunze, conuri de brad – orice ornamente care vi se par potrivite. (Nu uitati, afacerea se bazeaza enorm pe bun-gust si simt estetic!);

6. Priviti cosul din toate partile, asigurati-va ca este cea mai buna aranjare pe care o puteati face;

7. Luati cosul de toarta, asezati-l in mijlocul unei foi mari de celofan, apoi ridicati si prindeti colturile celofanului cu o funda mare si panglici lungi;

8. Verificati daca produsele stau bine si nu isi schimba pozitia in timpul transportului.

Pretul depinde in mare masura de ceea ce puneti in cos. Luati in calcul un adaos de 250-300% pentru produsele mai ieftine (o lumanare aromata achizitionata cu 2 euro o treceti in contul pretului ca fiind 5-6 euro), iar pentru produsele mai scumpe un adaos de 15-20% ar putea fi suficient. Pretul final al unui cos mediu ar trebui sa fie in jurul a 30 de euro, dar exista si variante de 350 de euro, care contin piese de imbracaminte (un halat de baie, de exemplu), bauturi si dulciuri rafinate sau chiar mici bijuterii.


Cum se prezinta afacerea in S.U.A.?

In S.U.A., afacerea este pe val. Se estimeaza ca exista 23.000 de firme cu acest obiect de activitate, fiecare cu propriile ei variante de cosuri-cadou. Clientela este formata din oameni obisnuiti, care prefera sa cumpere un astfel de cos gata pregatit decat sa bata magazinele, dar si din intreprinzatori, care daruiesc partenerilor de afaceri sau clientilor fideli astfel de cosuri, la diferite ocazii.

Serviciul oferit este complet: intreprinzatorii ii consiliaza pe clienti la alegerea cosului potrivit, iau in considerare indicatiile/preferintele acestora si au grija ca respectiva comanda sa ajunga la momentul potrivit, in locul stabilit si intr-o stare ireprosabila. Clientul nu mai trebuie sa se ocupe de nimic. Interesul pentru a proceda asa este si unul de marketing: este de ajuns ca la o petrecere sa fie livrat pentru sarbatorit un cos care sa lase pe toata lumea cu gura cascata si numele firmei va circula pe buzele tuturor celor prezenti.
 
Cifra de afaceri medie pentru intreprinzatorii proaspat lansati este de 50.000 de dolari anual, mare parte din aceasta suma fiind obtinuta in perioada Craciunului. Cele mai multe cosuri costa intre 30 si 100 de dolari, dar exista si oferte scumpe, care contin aparate foto sau MP3 playere.

Exemple de femei-intreprinzator care au reusit in aceasta afacere

1. Povestea Dianei Bromberg ilustreaza la perfectie implinirea visului american. In urma cu 10 ani divorta de sotul ei si, la aproape 40 de ani, se trezea in postura de a-si cauta de lucru. Nu muncise in viata ei, nu stia nici macar cum sa porneasca un computer. Singurul lucru la care se pricepea cat de cat era… sa impacheteze cadouri, ea ocupandu-se cu placere de-a lungul anilor de pregatirea cadourilor de Craciun pentru rudele ei si ale sotului. Putea oare sa transforme acest talent intr-o sursa de venit?

Diana nu a stat prea mult pe ganduri (nici nu prea avea alternative) si a conceput cateva modele de cosuri-cadou: mai intai un model pentru mutare in casa noua, apoi unul pentru aniversarea casatoriei si incet-incet a strans vreo duzina de idei. A luat in calcul si oferta existenta pe piata si a calculat ca un cos pe care alti comercianti il vindeau cu 75 $ ea il putea realiza si vinde cu doar 35 $. Singurul ei capital disponibil era suma de 5.000 $, in realitate fiind vorba de limita unui card de credit.

Cu o parte din acesti bani, Diana Bromberg a achizitionat produsele si materialele necesare, a creat primele cosuri-cadou si le-a fotografiat pentru a pune la punct o mapa de prezentare. Cu mapa aceasta s-a prezentat apoi la cativa comercianti locali, le-a spus ca le poate aduce asemenea cosuri pentru le comercializa in magazinele lor si a obtinut din partea lor… 20 de comenzi!

Acum, Diana conduce firma International Basket Boutique care realizeaza si vinde 3.000 de cosuri-cadou in fiecare an.

2. Un alt exemplu de succes este al Cynthiei McKay, fondatoarea companiei Le Gourmet Gift Basket. In 1992 ea era un avocat bine cotat si nu simtea nevoia unei afaceri pe cont propriu. Dar intr-o zi sotul ei a cumparat un cos-cadou cu tema sportiva pentru un coleg si Cynthia a fost foarte dezamagita. “Cosul acela a costat 65 $ si era facut cu picioarele”, isi aminteste ea.

Asa ca a doua zi, cu un curaj aproape inconstient, si-a dat demisia de la firma de avocatura la care lucra, si si-a lansat propria afacere de realizat cosuri-cadou. La inceput a fost refuzata de toti: comercianti, firme de curierat, agentii de publicitate etc. care nu priveau cu ochi buni o firma abia infiintata, cu sediul in casa patronului. Dar Cynthia McKay era avocat si a stiut cum sa puna problema si cum sa-i faca sa se razgandeasca. Bineinteles, a ajutat-o enorm faptul ca produsele ei erau perfecte, ea avand grija de absolut orice detaliu estetic sau calitativ. Dupa cca 1 an se putea mandri cu o afacere prospera.

Apoi, insa McKay a remarcat ca foarte multi dintre clientii ei o trageau de limba, discret, pentru a afla cum pot sa puna si ei pe picioare o astfel de afacere. Ca urmare, intreprinzatoarea a inceput sa studieze posibilitatea oferirii de francize, dar a renuntat, gandindu-se ca nu va avea timp pentru o relatie stransa cu toti francizatii ei. Ceea ce a facut insa a fost sa puna la punct un pachet de start care includea liste de furnizori, tehnici de lucru, variante de cosuri-cadou, marketing, taxe, legislatie, management – totul la pretul de 3.500 $.

Ideea ei s-a dovedit viabila. Cynthia Mc Kay este recunoscuta astazi ca fiind unul dintre cei mai buni furnizori de know-how in domeniu, pachetul ei de start aflandu-se la baza a 410 afaceri profitabile de peste ocean. In numai cativa ani, intreprinzatorii sprijiniti de Cynthia au atins o cifra de afaceri de 180.000 $ pe an.
 
3. Cand s-a lansat in aceasta afacere, Sonia Clemens a investit cateva mii de dolari doar in materialele publicitare: pliante si cataloage realizate in conditii grafice de exceptie. Motivul? A vizat inca de la inceput grupul-tinta de clienti format din firme, a caror incredere nu se castiga decat oferind o imagine super-profesionista

Primii doi ani au fost destul de dificili, pentru ca Sonia a decis sa lucreze mai mult singura, lucru care s-a dovedit extrem de obositor. Dar a meritat. In 2000, firma sa inregistra vanzari de 250.000 $, cu un profit brut de 85.000 $. Astazi ea se ocupa strict de obtinerea comenzilor, iar cei 5 angajati ai sai rezolva restul: achizitionarea produselor, impachetare, livrare, formularistica. Intreprinzatoarea ofera 10 modele de cosuri de baza, diferite, pe care clientii le pot combina dupa dorinta. Pretul mediu al unui cos este de 50 $. Livrarile pe o raza de 50 km se fac prin serviciul propriu de livrare, iar pentru distante mai mare apeleaza la UPS. Comenzile care vin in ultima clipa sunt trimise prin Fedex.


O varianta inedita a afacerii

Intreprinzatoarea elvetiana Claudia Marti propune un “cos” diferit, dar care pastreaza nealterata ideea de baza a acestui produs. Practic, nu este vorba de un cos, ci de o cutie in care se pun aceleasi obiecte, grupate pe teme, ca in cazul unui cos clasic. Avantajul – expedierea este mult mai sigura si mai usoara, dezavantajul – cadoul nu mai creeaza acea prima impresie deosebita, pentru ca marfa in sine nu se mai vede.

Claudia Marti a rezolvat insa problema primei impresii prin decorarea cutiei. Astfel, la varianta pentru nunta cutia este captusita cu plus alb, cutia pentru iubitorii de caini sau pisici (da, exista si cadouri pentru animale!) este ornamentata cu labe din catifea, cutia pentru bucatarii amatori are pe ea mici homari din gips, colorati manual. Un succes deoebit il are cutia pentru soldati care este invelita intr-o bucata de plasa de camuflaj si contine dulciuri si revista Playboy.


Afacerea a prins contur si in Romania

Incepand din 2002 au aparut si in Romania firme specializate pe oferirea de cosuri-cadou, majoritatea lucrand cu companii private, si mai putin cu persoane particulare. Iata in continuare un exemplu de oferta pentru piata romaneasca:

Cos de multumire Gourmet (58 euro)
Contine: vin rosu romanesc de cea mai buna calitate, patru tipuri de branzeturi fine, salam de Sibiu, babic, diverse sortimente de cafea, ceaiuri si ciocolata, fructe confiate

Cos „Pentru Ea" (25 euro)
Contine: colier Millefiori din sticla de Murano, o esarfa, lumanari decorative, delicatese de ciocolata, flori

Cos de casa noua (59 euro)
Contine: fata de masa cu servetele si 4 inele decorative, ustensile de bucatarie, sfesnice si lumanari, cutie metalica pentru alimente, cafea, vin spumant

Cos “Aniversare” (29 euro)
Contine: vas de aromo-terapie, uleiuri aromatice, produse de ingrijire, produse de relaxare, lumanari, sare de baie

Cos “Romantic” (41 euro)
Contine: 2 pahare Tulipe, vin spumant, sfesnic cu lumanare, fata de masa, betisoare parfumate, delicatese de ciocolata belgiana, CD cu muzica la alegere

Cos de Paste (nu exista un pret standard)
Contine: vin romanesc de cea mai buna calitate, pasca, branzeturi fine, condimente, cafea, oua incondeiate

Cos de Inviere (nu exista un pret standard)
Contine: vin de la Cana Galileii, apa din raul Iordan, tamaie, 33 de lumanari, vas de lut

Cos “Vizita la prieteni” (32,5 euro)
Contine: vin nobil romanesc, sosuri si condimente speciale pentru paste, paste, parmezan, fructe confiate, cafea, lumanari, servetele, fata de masa

Cos “Insanatosire grabnica” (30,5 euro)
Contine: produse alimentare dietetice, branzeturi ecologice, ceaiuri, fructe si legume proaspete, miere cu fagure, saruri de baie, uleiuri esentiale si aromatice

Cos “Caritate” (13,5 euro)
Contine: suc de fructe naturale, cana, obiecte de igiena, dulciuri, fructe proaspete de sezon

Cos “Remember Romania” (56 euro)
Contine: vin romanesc reprezentativ, vas de ceramica de Horezu, album foto, CD cu obiective turistice, oua incondeiate, obiecte de artizanat

Cos “Bebe” (57 euro)
Contine
: ursulet din plus anti-alergic, jucarii de baie, rama foto, trusa completa pentru toaleta, produse cosmetice pentru bebelusi

Cos “Sarbatori fericite” (preturi intre 25 si 70 de euro)

Varianta 1
Contine: vin Samburesti Cabernet Sauvignon sec, cafea Lavazza Crema, branzeturi Baby Bell, bomboane de Craciun Van Mell, lumanare decorativa, decoratiuni de Craciun

Varianta 2
Contine: vin Tezaur Jidvei Feteasca Regala, cafea Lavazza, bomboane de Craciun Van Mell, fructe (portocale/lamai - 4 buc), lumanare decorativa, Panetone Baull, pasmanterie, podoabe de Craciun

Varianta 3
Contine: vin spumant Ruttgers, cafea Lavazza Matino, bomboane de Craciun Van Mell, fructe (portocale/lamai - 4 buc), lumanare decorativa, fructe confiate asortate, podoabe de Craciun, pasmanterie

Varianta 4
Contine: vin spumant Nimphemburg, fursecuri cu unt, cutie metalica, cafea Tabiet, fructe (portocale/lamai), lumanare decorativa, bomboane Baci Perugina (6 buc.), fructe confiate, ciocolata Coeur de Suisse, podoabe de Craciun, pasmanterie

Varianta 5
Contine: vin spumant Pol Clement, Panetone Baull, Grana Padano, cafea Lavazza Qualita Oro, sirop de artar, masline umplute, condimente, Chocolat Extra Noir, capere, lumanare decorativa, bomboane de Craciun Baci Mozart, podoabe de Craciun, pasmanterie

Toate preturile sunt fara TVA.



Tags: cadouafacerelivrare de cadouri

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Salina artificiala. Afacerea perfecta din mediul urban

de Bianca Tila
18 Apr 2024
Salinele artificiale au un raport considerabil la sanatatea oamenilor din mediul urban. In conditiile in care nu locuiti pe langa Prahova, Sibiu sau...

4 plus 1 sfaturi pentru o afacere de succes

de Florin Amariei
15 Mar 2021
Iti doresti sa ai succes cu afacerea ta? Retine aceste 4+1 sfaturi pentru un business care iti aduce banii doriti! Simplul fapt ca ai gasit o idee...

6 pasiuni pe care le poti transforma rapid in afacere

de Florin Amariei
01 Ian 2020
Orice om are o pasiune pe care si-o pune in practica din cand in cand. Sunt momentele acelea cand simti ca te linistesti facand fix ceea ce iti...

Afacere cu partenerul de viata

de Florin Amariei
05 Feb 2020
Pornirea unei afaceri cu partenerul de viata suna minunat in teorie, dar practic, lucrurile nu stau atat de simplu. Inainte de a face pasul cel...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]