Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Povestea succesului in afaceri - Starbucks. Interviu cu Howard Schultz, CEO Starbucks

de
2213 1 14 Mar. 2016
Dosare de afaceri


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

3.8
din 5 voturi
RATING UTILIZATORI

In anul 2000, cand Howard Schultz a renuntat sa mai fie directorul executiv al Starbucks, lantul de cafenele era unul dintre cele mai recunoscute branduri din lume, in continua ascendenta. Opt ani mai tarziu, in mijlocul unei crize economice care a afectat din plin Starbucks, Howard Schultz a simtit nevoia sa se reintoarca in fotoliul decizional, pentru a revigora imperiul construit chiar de el insusi.

Intr-un interviu acordat pentru HBR (Harvard Business Review), autorul Adi Ignatius se transforma in intermediarul povestii Starbucks-ului si implicit a lui Howard Schultz, care explica in pasi marunti cum poti redresa un lant de cafenele in plina criza mondiala si cat curaj iti trebuie sa te reinventezi.

Este de fapt o poveste din care poate invata orice antreprenor.

R: Credeti ca exista un conflict intre incercarea de a fi o marca premium cu preturi premium si marcile publice, ieftine, de consum?

Howard Schultz: Nu cred. Multe companii medii au elemente premium. Poti fi mare si in acelasi timp sa ramai “mic”, adica cu capul pe umeri? Asta este provocarea suprema. Poti mentine o relatie apropiata cu clientii si angajatii tai? intelegem ce afacere avem si intelegem natura clientilor nostri.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Culegere de teste rezolvate la limba romana clasa a VI-a


  Copilul dvs are examen de Evaluare Nationala la sfarsitul clasei a VI-a Pregatiti-l de nota 10 Stimate parinte Aceasta etapa prefigureaza primul examen important din viata de elev a copilului dvs admiterea la liceu Constituie “piatra de temelie” ce sta la baza unei pregatiri serioase pe care ulterior se poate construi...

Oferta Speciala
valabila 48h


Suntem la fel de buni ca ieri si trebuie sa venim zilnic la munca pentru a excela in serviciile oferite si a depasi asteptarile consumatorilor.

R: Totusi, orice companie care incepe de la mic si autentic si doreste sa se extinda se confrunta cu problema imaginii. Cum puteti combate acest fapt?

Howard Schultz: Trebuie sa ai 100% incredere in tine. A existat o mare presiune asupra mea in primele 3-4 luni de cand am revenit, pentru a schimba strategia de dezvoltare a companiei Starbucks. Cei de pe piata spuneau ca Starbucks trebuie sa renunte la a mai detine cafenele proprii, in favoarea francizarii.

Ar fi fost benefic din punct de vedere economic, dar catastrofal pentru cultura companiei. Nu poti urma alt itinerariu, care nu iti este specific, doar pentru a scapa de povara. Trebuie sa ramai autentic, original.

Cineva mi-a spus: “Prajiti 182.000.000 de kg de cafea I. Daca reduceti calitatea cu 5%, nimeni nu va observa! Ati economisi milioane de dolari!”. Ei bine, noi nu gandim asa. Nu am face niciodata asta.

R: Vorbiti foarte mult despre valori. Cum se imbina aceasta gandire cu strategiile de marketing traditionale?

Howard Schultz: Din pacate, traim intr-o lume dominata de mediocritate. Ne indepartam de civilizatie. Oriunde mergem in calitate de consumatori, ne confruntam cu oameni care nu vor sa stie ce se petrece in sufletele noastre si nu vor sa ne cunoasca mai mult de-atat. Vor doar sa ajunga la portofelul nostru, de unde sa scoata niste bani.

Succesul Starbucks nu poate fi pus doar pe seama cafelei. Dincolo de ea, exista spiritul uman, decisiv in relatia noastra cu clientii. Acestia trebuie sa se simta apreciati si relaxati. La asta aspiram in fiecare zi. Atentia se rasfrange la nivel de cana de cafea, client si chelner.

R: Cum va puneti in aplicare viziunea si strategiile?

Howard Schultz: Fie ca vorbim de o firma de IT sau un lant de cafenele, provocarea este aceeasi: diferentierea pe piata. Nu avem nevoie de inovatie doar de dragul inovatiei, ci de inovatie care sa foloseasca la ceva. Am renuntat la multe lucruri care ocupau timp si spatiu. Am realizat ca uneori mai putin inseamna mai mult. Inovatia este un mod de a fi pentru noi, dar fiecare idee ramane sa fie supusa unui vot foarte selectiv: Asta vor clientii nostri? Putem imbunatati experienta clientilor nostri?

R: Sa vorbim putin despre mass media de socializare. Exista oameni care va adora si oameni care va critica. Cum profitati de noile tehnologii in materie de comunicare?

Howard Schultz: Marketingul traditional este pe cale de disparitie. Fie ca vrei sa creezi un brand, construiesti unul sau conduci altul, ai face bine sa intelegi implicatiile mass media pe internet, deoarece oamenii obtin informatia in timp record si asta schimba intru-totul comportamentul lor.

Informatia nu trebuie sa vina spre client de la companie. Ea trebuie sa circule, sa fie “la comun”, intr-un sharing. Prin socializare si promovare, putem ajunge la sufletul oamenilor.




Tags: afacereafaceristarbuckscafeacafenea

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Povestea succesului in afaceri - Starbucks. Interviu cu Howard Schultz, CEO Starbucks
Rating:
Nota: 3.8 din 5 - 5 voturi.

Articole conexe

Cele mai vandute 15 idei de afaceri

de Florin P. Amariei
25 Sep 2018
Cauti o idee de afacere pe care sa fii 100% sigur? Esti dornic sa iti transformi visul in realitate? Vezi si tu care sunt cele mai vandute idei de...

Cresterea albinelor - o afacere de viitor

de Florin P. Amariei
23 Aug 2018
Cresterea albinelor este activitatea care da practicantilor numeroase satisfactii. Iubitorii de stuparit, sunt oameni de toate varstele si profesiile...

Afaceri cu mici animale de companie facuta din banii de nunta

de Florin P. Amariei
07 Aug 2018
Doi romani au inceput o afacere cu mici animale de companie investind 4500 de euro, bani obtinuti in urma nuntii. Un cuplu de tineri din...

3 idei de afaceri care pot fi pornite oricand

de Florin P. Amariei
24 Iul 2018
Ai strans niste bani si nu stii ce afacere sa pornesti? Iti oferim noi cateva idei! Chiar daca e perioada concediilor si mai toata lumea e cu...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Finantare

Intrebare: Reprezint o fabrica de confectii ce doreste sa produca si sa vanda rochii de ocazie in principal si alte confectii pentru dame in functie de comenzi , cerere si sezon . Caut investitor pentru sustinerea productiei .

Raspuns: Buna ziua.Rog detalii pe valilig@yahoo.co.uk. O zi buna.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii1 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
MIRELA 2016-04-07 16:17:28
Oferta vazuta peste tot! De ce crezi ca vezi peste tot aceasta oferta de lucru la domiciliu? R�spuns: pentru ca suntem extrem de seriosi! Oamenii ni se alatura mereu si suntem o organizatie in plina extindere! Stai pe margine si te uiti sau participi si tu si incepi sa castigi bani? Te indrum eu pas cu pas, dupa ce ma cauti pentru mai multe detalii, la adresa de email:

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016