Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vrei sa recastigi un fost client? Iata regulile jocului!

de Matei Antonescu 24 Mai. 2013 3037
2.5 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Da, cu siguranta vrem sa ne recastigam fostii clienti si clar discutam despre clienti importanti, clienti platitori, clienti care ne asigurau o buna parte din cifrele care ne balanseaza fluxul de numerar! Si este normal sa mai si pierdem clienti, insa mai normal este sa ne straduim sa ii recastigam in baza noastra de clienti.

Se intampla des sa discutam despre afaceri care stau in picioare doar datorita unui numar extrem de restrans de clienti. Si sunt afaceri care sunt pe plus datorita unui singur mare client, un singur client care reuseste sa aduca incasarile de care un antreprenor are nevoie pentru a-si acoperi cheltuielile si pentru a ramane si cu bani pe deasupra.

Si deseori se intampla sa existe pierderi. Nu putem pastra toti clientii cu care colaboram. Unii vor deveni clienti pasivi, pe unii ii vom pierde pentru totdeauna. Pe unii ii vom recastiga fiindca depunem toate eforturile posibile.

Iata si cele mai importante reguli de care tinem cont pentru a recastiga un client:

1. Aflati cum l-ati pierdut!
Aflati care este intreg procesul prin intermediul caruia ati castigat si apoi pierdut clientul in cauza.

A existat vreun conflict, a existat o neintelegere, au fost discutii pornite de la preturi si oferte? Aflati care au fost aspectele care au declansat incheierea colaborarii.

2. Stabiliti o intalnire cu fostul client pe care doriti sa il recastigati. Este esential sa stabiliti o intalnire intre clientul in cauza si angajatii in care acesta are incredere, cei cu care a mai lucrat si care nu au nimic de-a face cu conflictul in cauza.

Discutati deschis despre pierderea care exista si pentru dvs si pentru clientul in cauza. Puneti pe masa de discutii beneficii clare, o oferta de nerefuzat, rediscutati termenii contractuali daca acestia sunt problematici.

3. Trasati limite clare intre ceea ce este posibil si ce nu! Este esential sa intelegeti faptul ca de foarte multe ori, chiar daca avem de-a face cu un client important pe care l-am pierdut, eforturile de recastigare nu merita facute! Uneori este mai bine sa lasam un client sa iasa din afacerile noastre, mai ales cand incepem sa discutam despre compromisuri serioase!

De asemenea, este vital sa intelegeti ca un client, oricat de important ar fi, nu trebuie sa devina o povara pentru nimeni. Daca va ajuta sa va tineti afacerea pe plus, acest lucru nu inseamna ca poate face orice doreste si ca trebuie sa schimbati directia de mers in functie de dorintele si nevoile acestuia, daca aceste modificari nu sunt si in avantajul dvs si al afacerilor dvs!

Mult succes si afaceri cat mai profitabile!


sursa foto: www.sxc.hu


Tags: recastigi clientcum recastigi un clientclient pierdut

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 2.5 din 5 - 2 voturi.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]