Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Vrei sa recastigi un fost client? Iata regulile jocului!
Da, cu siguranta vrem sa ne recastigam fostii clienti si clar discutam despre clienti importanti, clienti platitori, clienti care ne asigurau o buna parte din cifrele care ne balanseaza fluxul de numerar! Si este normal sa mai si pierdem clienti, insa mai normal este sa ne straduim sa ii recastigam in baza noastra de clienti.
Se intampla des sa discutam despre afaceri care stau in picioare doar datorita unui numar extrem de restrans de clienti. Si sunt afaceri care sunt pe plus datorita unui singur mare client, un singur client care reuseste sa aduca incasarile de care un antreprenor are nevoie pentru a-si acoperi cheltuielile si pentru a ramane si cu bani pe deasupra.Propriul meu plan de afaceri
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Si deseori se intampla sa existe pierderi. Nu putem pastra toti clientii cu care colaboram. Unii vor deveni clienti pasivi, pe unii ii vom pierde pentru totdeauna. Pe unii ii vom recastiga fiindca depunem toate eforturile posibile.
Iata si cele mai importante reguli de care tinem cont pentru a recastiga un client:
1. Aflati cum l-ati pierdut! Aflati care este intreg procesul prin intermediul caruia ati castigat si apoi pierdut clientul in cauza.
A existat vreun conflict, a existat o neintelegere, au fost discutii pornite de la preturi si oferte? Aflati care au fost aspectele care au declansat incheierea colaborarii.
2. Stabiliti o intalnire cu fostul client pe care doriti sa il recastigati. Este esential sa stabiliti o intalnire intre clientul in cauza si angajatii in care acesta are incredere, cei cu care a mai lucrat si care nu au nimic de-a face cu conflictul in cauza.
Discutati deschis despre pierderea care exista si pentru dvs si pentru clientul in cauza. Puneti pe masa de discutii beneficii clare, o oferta de nerefuzat, rediscutati termenii contractuali daca acestia sunt problematici.
3. Trasati limite clare intre ceea ce este posibil si ce nu! Este esential sa intelegeti faptul ca de foarte multe ori, chiar daca avem de-a face cu un client important pe care l-am pierdut, eforturile de recastigare nu merita facute! Uneori este mai bine sa lasam un client sa iasa din afacerile noastre, mai ales cand incepem sa discutam despre compromisuri serioase!
De asemenea, este vital sa intelegeti ca un client, oricat de important ar fi, nu trebuie sa devina o povara pentru nimeni. Daca va ajuta sa va tineti afacerea pe plus, acest lucru nu inseamna ca poate face orice doreste si ca trebuie sa schimbati directia de mers in functie de dorintele si nevoile acestuia, daca aceste modificari nu sunt si in avantajul dvs si al afacerilor dvs!
Mult succes si afaceri cat mai profitabile!
sursa foto: www.sxc.hu
Votati articolul
Nota: 2.5 din 5 - 2 voturi.Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Cea mai profitabila cultura pe terenuri mici: LAVANDA! Profit de peste 8.000 de euro/ha!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit