Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 sfaturi pentru a lucra inteligent si a economisi timp

de Alexandra Popescu 20 Apr. 2014 2664
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Esti la birou, telefoanele suna intruna, mail-ul este plin, iar proiectele tale asteapta sa fie terminate. Este o tragedie sa nu stii cu ce sa incepi, dar este mai tragic sa incepi cu toate si sa nu termini niciuna. Sau sa le termini, dar sa fie prost facute. In acest fel nu vei ajunge la un progres, iar stresul va fi din ce in ce mai mare. Axeaza-te pe lucrurile importante si nu mai lua in seama un nou mail sau un telefon primit de la iubit/a. Invata sa economisesti timp si sa il folosesti in avantajul tau. Iata cum!

Structureaza-ti activitatile. Structura nu inseamna neaparat rutina, ci un mod de a fi organizat. Iti poti organiza timpul din momentul in care te trezesti pana la sfarsitul zilei, iar astfel vei avea timp pentru toate. De exemplu, poti sa stabilesti, pentru inceput, o ordine: prima data raspund la mail-uri, apoi la telefoane, apoi ma ocup de proiectul X, iar mai apoi de Y si tot asa. 
Daca ti-ai organizat activitatile astfel, pastreaza aceasta structura. Priveste partea buna. Daca ai terminat treaba pentru acea zi, o poti lua de la capat pana la sfarsitul programului de munca. Astfel, vei reusi sa rezolvi o parte din activitatile pentru urmatoarea zi si vei fi mai relaxat.
 
Renunta la multitasking. Multitasking-ul poate fi eficient, dar doar in anumite cazuri. La locul de munca nu este. Daca incepi mai multe proiecte sau activitati in acelasi timp, este posibil sa nu termini niciuna, ba chiar sa nu iasa asa cum trebuie. Creierul nostru se concentreaza doar pe un anumit lucru, iar daca este solicitat in mai multe locuri, atentia dispare si nu mai intelegem nimic. Este ca atunci cand mananci si citesti in acelasi timp. Creierul se concentreaza pe citit si ne oprim din mestecat sau invers. Termina un task si abia apoi treci la urmatorul.
 
Urgentele nu inseamna neaparat important. De cele mai multe ori, cand auzim cuvantul urgent ne gandim automat la important. Nu! Urgentele ne insufla, de obicei, mult stres. Pentru a gandi sanatos trebuie sa ne axam doar pe ceea ce este important. Sa ne gandim ca ceea ce facem noi este mai important decat o urgenta care nu ne va aduce niciun castig. Lucrurile importante ne duc spre castig si spre o gandire buna, nu stresul.
 
Opreste-l. Cand lucrezi la un proiect, nu trebuie sa fim distrasi de telefon sau Facebook. Acestea sunt inutile si ne pot afecta munca. Cand ai ceva important de facut, da telefonul pe silent sau opreste-l, pentru a nu fi deranjat. De obicei, inspiratia este de moment, iar daca ne tulbura ceva, dispare. 
 
Ia pauze dese. Stim vorba aceea ca „pauzele lungi si dese, cheia marilor succese”, dar exista si un adevar in asta. Nu poti sta la birou si sa muncesti intruna, pentru ca nu vei mai lucra eficient si va interveni neplacerea. Dupa ce termini un task, ia o pauza. Te intorci la un alt task, il termini, ia alta si tot asa. Pauzele ne ofera prilejul de a ne gandi la ce trebuie sa facem, iar acea gandire este relaxanta si eficienta. Altfel muncesti cand nu esti stresat.
 
Daca imbinam toate sfaturile de mai sus, sigur vom lucra mai eficient, iar stresul si graba nu vor mai fi un impediment. Folositi-va timpul inteligent pentru mai mult succes.


Tags: afacerisfaturi afacerimultitasking

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum

de Idei de afaceri
22 Mai 2023
Sa fii manager tanar iti aduce multiple satisactii, cum ar fi crearea unui impact social pozitiv si flexibilitatea de a-ti gestiona timpul, avand si...

Sfaturi pentru realizarea si prezentarea planului de afaceri catre banca

de Idei de afaceri
09 Feb 2024
Pentru prezentare, lungimea planului trebuie sa fie cuprinsa intre 15 si 35 de pagini, fara proiectiile financiare si anexe. Bancile uneori vor cere...

Documentele din spatele... ideilor de afaceri trebuie atent pastrate intr-un dulap metalic!

de Idei de afaceri
14 Iun 2022
Organizeaza-ti spatiul mai eficient, folosind un dulap metalic! Alege, dintr-o gama bogata de produse, modele pentru organizarea sau arhivarea...

Cifra de afaceri din comert a crescut cu 5% in primele patru luni

de Bianca Tila
03 Iun 2022
Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul a crescut in primele patru luni din acest an cu 5%. Fata de perioada similara din 2021, a crescut...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]