Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Dosare de Afaceri: Cautarea de locatii pentru filmari

de Mirela Rosu 27 Feb. 2008 4138
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

“O straduta pietruita, cu case vechi, cu cativa copaci cu coroane bogate. Casele inghesuite si destul de modeste. In zona trebuie sa existe o cismea. Posibilitati de parcare in apropiere a unui autobuz.”



“Un hambar izolat, in apropierea unui rau de munte. Acces la o sursa de curent electric”

“O terasa scaldata in soare, cu vedere asupra unei catedrale”…

Cam asa suna comenzile pe care le primeste de obicei o agentie de location scouting. Comenzile vin din partea firmelor de productie video/film care au nevoie de asemenea locatii pentru a turna un clip sau o secventa dintr-un film, iar agentia trebuie sa se dea peste cap si sa gaseasca locatia care sa aiba caracteristicile respective.

Este o activitate extrem de interesanta si care nu presupune un capital initial prea mare. Nu este nevoie neaparat de un sediu (locuinta proprie poate fi suficienta), iar dotarea tehnica implica, in principal, doar un aparat foto digital si un autoturism. Iata, deci, cateva avantaje importante.

Dar avantajul cel mare este altul: o zi de cercetare pe teren in vederea gasirii locatiei optime se plateste cu 500 de euro.

Informatii pe scurt
Ideea: cautarea de locatii potrivite pentru sedinte foto sau filmari, precum si asigurarea conditiilor tehnice sau legale pentru filmarea in locatiile respective
Capital initial: 5.000-13.500 de euro
Cifra de afaceri: dupa depasirea perioadei de start, se poate ajunge la venituri de 7.000 de euro/luna, din care 60% este profit
Clienti: agentii de publicitate, producatori de film, fotografi profesionisti
Premise: nu exista o pregatire speciala pentru aceasta activitate, de obicei se incepe ca angajat la agentii mai mari de location scounting.
Conditii: placerea de a lucra pe teren, capacitatea de a comunica cu orice fel de oameni, cunostinte despre modul cum decurge procesul de productie al unui video-clip/film

Exemplul german
Din biroul ei situat la ultimul etaj al unei cladiri din centrul Hamburg-ului, Angelika Bäuml, patroana agentiei Scout for Location, are o perspectiva splendida.. “Uneori am gasit locatii chiar si de aici”, spune ea, scrutand departarile de pe terasa care ii ofera o vedere panoramica. Amplasamentul este ideal, deoarece in oras functioneaza nenumarate agentii de publicitate – clienti principali pentru agentiile de location scouting.

Angelika este fotograf profesionist si a lucrat mai intai ca asistent foto si agent de casting. Asa a intrat in contact cu diverse agentii de publicitate si case de filme, fiindu-i mult mai usor apoi sa obtina de la acestea comenzi pentru cautarea de locuri de filmare. “La inceput am facut in paralel casting si cautare de locatii”, isi aminteste ea. Dar curand a constatat ca munca pentru ambele domenii o depasea, asa ca s-a rezumat la cautarea locatiilor.

In pregatire.



Tags: filmfilmaripublicitate

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]