Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Plimbarea cu taxiul este o afacere care aduce sau nu profit?

de
2289 0 09 Oct. 2015
Dosare de afaceri


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

2.63
din 8 voturi
RATING UTILIZATORI

"Taxi! Du-ma unde vrei... oriunde crezi ca-mi va fi ok". Cam asa suna versurile unei melodii pe care sigur ai auzit-o in ultima perioada.


Ei bine, despre cat de profitabila este o afacere in acest domeniu este in sarcina noastra sa va informam? Pentru a incepe pe firul logic si pentru a reda exact realitatea, te invit sa-ti raspunzi la intrebarea: „de cate ori pe luna folosesti serviciile unei companii de taxi?”.

De asemenea, trebuie sa-ti spun ca, daca nu ai iesit pe strada pana acum seara tarziu si dimineata foarte devreme (desigur, nu multi dintre noi sunt nevoiti sa se tre zeasca cu noaptea in cap), este timpul sa o faci.

Doar de test. Vei fi uimit sa constati ca pe strada circula doar taxiuri, in special in aceste intervale. Este un „du-te, vino” continuu si o mare de „galben” peste tot.

Si atunci revin si ma intreb, inclusiv pe mine, merita sa investesti intr-o firma de taxi?!

Oricat de profunda este criza economica si oricat de tare si-ar fi lasat amprenta in orice domeniu de afacere, companiile de taxi au si vor avea cautare. Inclusiv in perioadele-cheie – cand afara ploua cu galeata sau sunt nametii cat casa. Pentru ca noi toti ne miscam dintr-un loc in altul, avem nevoie de mijloace de deplasare.

Sunt multi care nu isi doresc sa conduca o masina, fie pentru ca nu le place, fie pentru ca nu sunt capabili (caci, fara suparare, si pentru asta trebuie sa ai anumite abilitati), sunt si destui care isi lasa masinile in parcare. Pentru toti acestia, taxiurile sunt alternativa mijloacelor de transport in comun.

Potentiali clienti ai unei afaceri cu taxiuri
Indiferent de tipul de companie de taxi cu care alegi sa iti incepi business-ul, vei constata ca vor aparea clienti din mai multe categorii socio-economice. 

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii




Astfel, vor putea apela la serviciile companiei tale: familii cu sau fara copii, proaspat casatoriti (aflati sau nu in luna de miere), persoane singure, pensionari, oameni de afaceri care calatoresc mult, persoane care aleg relocarea, dar nu numai.

Pot fi si cei care nu cunosc prea bine orasul si nici nu se descurca sa foloseasca transportul in comun (m-as referi aici mai mult la straini; gandeste-te ca si tie, intr-o alta tara, iti poate fi dificil sa te deplasezi cu mij loacele lor de transport, iar la noi, nici nu se compara), cei care au nevoie de acel ghid inclus (asa cum am avut si eu nevoie in Bali) si toti cei care vor sa economiseasca timp.

Iti spun toate acestea pentru ca este foarte important sa iti cunosti potentialii clienti, pentru a sti unde si cum sa iti promovezi serviciile.

Fixeaza-ti asteptarile!
Clientii vor fi gasiti destul de greu si vor deveni fideli in timp. Tocmai de aceea este necesar sa fii realist si sa-ti fixezi asteptarile asa cum sunt, in fond, la inceput de drum.

Profitul va veni (pentru cea de-a doua categorie de taxi) din doua directii – comisionul stabilit cu restaurantele, hotelurile, punctele de atractie in care vei duce clientii si ceea ce se va incasa direct de la client.

Pentru toate acestea este important sa creezi o baza de date cu informatii despre clienti. Le poti solicita –telefonic, online (daca iti creezi o platforma prietenoasa) sau personal – date referitoare la locurile unde vor sa ajunga, daca vor sa viziteze ceva (in cazul celor care opteaza pentru un tur al orasului), intervalul orar dorit, modalitatea de plata etc.

Apoi, pentru fidelizarea lor, este necesar sa le oferi un discount, o promotie, sa le faci un cadou sau sa alegi orice alta varianta de marketing care sa-ti asigure startul dorit. Unul dintre instrumentele de promovare care nu te va costa niciun ban este newsletterul.

Cu cat ai o baza de date mai mare, cu atat serviciile companiei tale vor ajunge la tot mai multi potentiali clienti prin intermediul newsletterului.

Daca infiintarea unei companii de taxi iti va aduce sau nu profit, te las pe tine sa decizi in urma calculelor pe care le vei face si, desigur, in functie de nisa pe care vei considera ca este oportun sa mergi.



Tags: afaceretaxifirma de taxitaxiuriafaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Plimbarea cu taxiul este o afacere care aduce sau nu profit?
Rating:
Nota: 2.63 din 8 voturi

Articole conexe

Consiliul IMM-urilor: opinie privind eliminarea unor taxe pentru mediul de afaceri

de Idei De Afaceri
21 Nov 2016
In data de 27 octombrie 2016 a fost transmisa spre promulgare Legea privind eliminarea unor taxe si tarife, precum si pentru modificarea si...

Afacere inedita cu metulon - castravetele tepos. Bun pentru cei la dieta!

de Idei De Afaceri
29 Iun 2016
Fructul de castravete cu tepi (metulon) este bine apreciat de amatorii de arome exotice si mai ales de cei obligati la o dieta hipocalorica. Sarac in...

Mica afacere - Ferma pentru ingrasarea racilor

de Cosmin Enescu
24 Iun 2016
Stiati ca puteti infiinta o crescatorie extensiva care se limiteaza la ingrasarea racilor? Oricare ar fi specia de raci aleasa pentru cultura, este...

Sfaturi utile pentru afaceri de succes cu o berarie

de Camelia Ghenes
01 Iun 2016
Daca iti deschizi berarie, atentie la "vecinii" localului. Indeosebi tinerii, care frecventeaza cel mai des berariile, au tendinta de a face mult...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

parfumuri marca proprie

Intrebare: buna ziua,as dorii sa stiu ce conditii trebuie sa indeplinesc,pentru a comercializa parfumuri de corp si parfumuri pentru autoturisme,ma intereseaza mai mult,ce autorizatii trebuie sa obtin si de unde ? Va multumesc !

Raspuns: Buna, Pentru parfumuri citeste legea asta:...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017



Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton