Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Arta de a trata nemultumirile clientilor

de
2496 2 05 Iun. 2011
Editorial


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

Pulsul unei afaceri se ia in mod optim din feedback-ul obtinut de la clienti si de la angajati. O opinie favorabila a consumatorilor reprezinta o veste buna, ne starneste sentimente de entuziasm si mandrie, dar nu ne spune nimic despre punctele pe care trebuie sa le imbunatatim.

Orice specialist va poate spune ca viitorul unei afaceri sta in permanenta imbunatatire si dezvoltare. Cu alte cuvinte, daca nu te misti in ritmul nevoilor si dorintelor clientilor vei disparea in scurt timp de pe piata.

Neajunsurile si defectele unei afaceri nu se vad intotdeauna din interior, un client nemultumit dand ocazia unica antreprenorilor si managerilor de a-si deschide ochii si de a adopta noi strategii de imbunatatire a ofertei de produse sau servicii.

In tot acest timp, desi vestile sunt rele, trebuie sa interactionam intr-un mod cat mai eficient cu plangerile clientilor.

Deloc nesemnificat este faptul ca un consumator caruia i se rezolva problemele este unul cu potential mare de a fi fidelizat. Acesta va avea siguranta ca si pe viitor poate sa faca afaceri cu antreprenorul care ii raspunde cu promptitudine la sugestii si plangeri si are grija ca acestea sa fie solvate.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Culegere pentru invatarea limbii engleze - Fise de lucru practice Clasele 0-IV


Aceasta metoda revolutionara ii permite copilului dvs sa invete la perfectie limba engleza Apelati la aceasta metoda si bucurati-va in scurt timp de progresele spectaculoase ale copilului dvs • fixare profunda a informatiilor • vocabular bogat • exprimare corecta si eleganta exact ca a unui vorbitor nativ de engleza ...

Oferta Speciala
valabila 48h


Iata cum se rezolva cu eficienta orice situatie neplacuta sau conflictuala:

1.    Calm, calm, calm! Aceasta este cea mai importanta regula. Nu zambiti la clientii nemultumiti si dati-le maximul de atentie. De asemenea, faptul ca priviti o anumita problema cu superficialitate sau, mai grav, o ignorati va duce pe drumul sigur de a va pierde clientul.

2.    Ascultati clientul cu mare atentie si cereti cat mai multe detalii de la bun inceput. Faptul ca reveniti pentru mai multe informatii in repetate randuri va proiecteaza o imagine nefavorabila.

3.    Empatia joaca un rol foarte important in procesul de rezolvare a conflictelor si nemultumirilor. Nu ramaneti indiferent si nici nu tratati problema ca si cum ar fi ceva normal, care se intampla des in compania dvs. Aceasta “normalitate” va costa clienti.

4.    Atunci cand este cazul, deci este vorba despre o greseala care apartine companiei trebuie sa va cereti scuze! Nu este cea mai placuta activitate pe ordinea de zi, dar va asigura ca veti castiga un client pe termen lung. In primul rand ii aratati ca va recunoasteti greseala si ca sunteti dispus sa o reparati. In al doilea rand ii aratati ca este valoros pentru companie si il tratati cu respect. Acestea sunt 3 coordonate mult ravnite de clienti. Cu alte cuvinte, aceasta este “normalitatea” lor.

5.    Asigurati-va ca problema ivita se va repara, si atunci cand este posibil, rezolvati-o personal si anuntati clientul in cauza de acest lucru, asigurandu-l ca situatia nu va mai exista pe viitor.

Interactiunea cu un client este o arta mai mult decat o stiinta. Trebuie detineti abilitatea de a va pune in locul sau, de a-l intelege ca tip de consumator si ca mentalitate si este vital sa va adaptati la modul sau de interrelationare.





Tags: nemultumirile clientilorplangerile clientilorinteractiunea cu un client

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Arta de a trata nemultumirile clientilor
Rating:
Nota: 4 din 5 - 2 voturi.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: Buna ziua. Sunteti intereset sa investiti in turism in zona Ardeal( Transilvania)?  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii2 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
Nicutar Maria 2011-07-20 22:48:31
Buna ziua,

Este foarte adevarat. Orice afacere are nevoie de feedback din partea clientilor sai si orice nemultumire trebuie tratata cu promptitudine. Ideea dvs este foarte buna, lasand loc de modificari de ultima clipa si astfel se evita nemultumirile si plangerile ulterioare.
floriaro 2011-07-20 16:55:48
Si afacerile online au nevoie de feedback din partea clientilor pentru a vedea ce pot imbunatati.De exemplu noi la floria.ro ne-am confruntat cu mai multe probleme din partea clientilor iar acum ca un exemplu am decis sa trimitem clientului un email cu poza buchetului de flori comandat exact inainte ca acesta sa fie livrat.Vi se pare o idee buna pentru comertul online de acest tip?

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016