Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Atentie la riscul fluctuatiei de... clienti!

de
1543 0 26 Iun. 2013
Editorial


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI
Atentie la riscul fluctuatiei de... clienti!

Ne-am obisnuit ca atunci cand auzim notiunea "fluctuatie", sa o asociem in mod clar cu ideea de fluctuatie de personal. Si adevarul este ca ne temem in mod clar de existenta unui nivel prea mare de fluctuatie de personal. Asemenator este riscul existentei unui nivel prea mare de fluctuatie de clienti.

Este unul dintre riscurile la care ne supunem afacerile foarte des, din ce in ce mai des. Si se poate ca una dintre cauzele principale sa fie cea referitoare la criza economica. Simti ca esti mereu pe fuga si ca trebuie sa te misti repede, pana nu vine valul din nou.

Asa se face ca ajungi sa te misti haotic uneori, sa nu iti mai acorzi ragazul de a te concentra pe lucrurile importante: clientii deja existenti! In mod clar, acestia sunt clienti deja castigati, insa usor de pierdut daca nu le oferim atentia necesara.

Daca doriti, puteti sa asociati acest proces cu ideea de prietenie veche, durabila. Prietenii vechi sunt cei cu care am pastrat mereu legatura, chiar daca nu ne-am vazut in fiecare saptamana. Poate ca au trecut si doua-trei luni de cand nu ne-am auzit, insa atatia ani din spate ne intaresc relatia si ne fac sa trecem usor peste perioada de timp care a trecut de la ultima intalnire.

Asa se intampla si in afaceri si multi sunt antreprenorii si managerii care mereu fug dupa urmatorul val. Si il vor prinde si pe cel pe care il urmaresc de atat de mult timp.

Pacat ca vor avea parte de castiguri de scurta durata, cat e valul de inalt. Odata ce valul a trecut, ramai cu banii castigati pe loc, poate si cu o mica suma financiara. Apoi pleci in cautarea unui nou val. Si tot asa, o tii astfel pentru ca intotdeauna sa ai parte de incasarile dorite.

Din pacate, nu este cea mai recomandabila miscare fiindca ne "asigura" o fluctuatie incredibila de clienti. Clientii platitori vor fi one-time-deal-uri si experienta lor va fi una nesatisfacatoare. La final, cu siguranta nu vom avea parte publicitate pozitiva din partea lor, de referali, de incasari repetate.

Si esential de constientizat este ca intre investitiile necesare pentru a coopta noi clienti si investitiile necesare pentru a-i retine si fideliza pe cei deja existenti este o diferenta foarte mare, o diferenta care marcheaza cel mai puternic argument pro fidelizare.

Per total, ideal este sa avem parte de echilibru intre investitiile infuzionate in cooptarea de noi clienti si in investitiile infuzionate in fidelizarea clientilor existenti. Doar asa ne asiguram ca nu ne pierdem clientii vechi si ca lor li se alatura mereu si clienti noi, chiar daca mai putini. Rezultatul? Ajungem la profit, incet dar sigur!

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii






Mult succes si afaceri prospere!


sursa foto: www.sxc.hu



Tags: fluctuatie de clientifluctuatie clienti

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Atentie la riscul fluctuatiei de... clienti!
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: Buna ziua. Sunteti intereset sa investiti in turism in zona Ardeal( Transilvania)?  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016