Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Cand competitorii isi fura ideile si imaginea unii de la ceilalti..

de
1554 0 26 Iun. 2011
Editorial


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Haideti sa ne gandim la cateva companii mari importante care se aseamana atat de mult cu cele competitoare. Sunt numeroase si risca mult. Intr-o era a inovatiei si a creativitatii, aceste afaceri se afunda din ce in ce mai mult in nisipuri miscatoare care le vor inghiti odata cu ideile lor furate.

Ma uitam zilele trecute pe cateva comunicate de presa si am inceput sa ma documentez cu privire la cateva companii din Romania. Nu doar ca isi imprumuta idei una de la cealalta, dar si imaginea. Am reusit sa gasesc website-uri competitoare cu design si layout asemanator, prea asemanator, dragi antreprenori.

Aceasta este o mare greseala pe care oamenii de afaceri si managerii responsabili o fac prea des din cauza ca nu constientizeaza ce inseamna, de fapt, sa vii cu idei intr-o afacere. In primul rand inseamna sa inovezi o afacere cu ajutorul ideilor noi. Ori nu poti inova o afacere cu elemente care s-au mai folosit de catre firmele concurentiale.

Ganditi-va ca o afacere include in totul sau unitar si pe clientii sai existenti si pe cei potentiali. Pentru acestia, o idee deja folosita de competitorii dvs, nu mai este una noua, nu mai prezinta un impact puternic, este deja rasuflata. Desigur, daca va imbunatatiti si stilizati ideea in mod unic puteti sa ajungeti la buzunarele lor, insa aici vorbim despre o cu totul alta abordare a subiectului.

Riscurile la care se expun afacerile care isi copiaza competitia sunt numeroase. In primul rand se pierde identitatea sa specifica, acel „ceva” care va determina clientii sa va aleaga produsele sau serviciile in defavoare celor detinute de competitori si nu se reuseste o fidelizare in randul consumatorilor.

Confuzia creata in randul acestora va deturneaza profitabilitatea si in momentul in care prezentati aceeasi oferta cu cea a firmelor concurentiale, acestia vor opta pentru oferta cu pretul cel mai scazut. Acest lucru reprezinta o mare problema deoarece va trebui sa va mentineti preturile de vanzare in permanenta sub cele ale firmelor competitoare.

Mai mult, firmele care copiaza risca sa fie implicate in procese costisitoare. Va pierdeti reputatia afacerii si pe cea personala in mediul profesional. Din nici o perspectiva, aceasta initiativa nu se dovedeste una profitabila.

Solutia este sa antrenati in procesul de lansare si de stilizare a produselor si serviciilor personal specializat care sa aduca un spirit inovativ, un suflu puternic de creativitate si originalitate. Sursele din care acestia se pot inspira sunt numeroase si vin din cadrul setului de nevoi si dorinte ale clientilor. Acestia trebuie sa dicteze ce apare pe piata si sub ce forma, nu celelalte afaceri.

Folosind aceasta abordare veti reusi sa aduceti elemente noi care sa constituie avantaje strategice impotriva concurentei, veti reusi sa va detasati de aceasta si sa va formati o baza de clienti fideli si stabili.

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii







Tags: avantaje impotriva concurenteiinovatie afacerecompetitorifidelizarea consumatorilor

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cand competitorii isi fura ideile si imaginea unii de la ceilalti..
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: Buna , rog detalii pe sichetnicu@yahoo.com.Merci  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016