Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Capcana nevoi vs. cerinte

de Laura Agarafinei 30 Sep. 2010 2748
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Scopul oricarei activitati antreprenoriale este, intotdeauna, acela de a satisface o nevoie sau dorinta a potentialului consumator, realizand profit de pe urma acesteia.

Astfel, oricine isi doreste sa inceapa o afacere, cauta initial sa descopere aceste nevoi pentru a sti ce produs sau serviciu sa ofere pe piata. Din pacate, in multe cazuri, chiar daca acest proces a fost indeplinit cu succes, produsul a fost creat si lansat, cererea se lasa asteptata.

Nimeni nu isi explica de ce, daca oamenii au nevoie de un astfel de produs, el nu este achizitionat. Lasand la o parte chestiunile legate de pret, plasare, promovare (care presupunem ca s-au facut ca la carte), greseala este alta: antreprenorul sau marketingul companiei se incurca in conceptele de nevoie si cerere.

Adesea, ceea ce isi doreste o persoana nu se transforma intr-o cerere pentru piata. De exemplu, eu am nevoie sa mananc mai sanatos, stiu asta, este o dorinta de-a mea, insa tot ce vreau la pranz sunt niste cartofi prajiti. Daca as completa un chestionar, la intrebarea „Ce alimente va doriti sa consumati cel mai des?” as raspunde: „Mai multe fructe si legume.”. In clipa urmatoare ma voi indrepta catre un fast-food. Recunosti capcana?

Asadar, nu confunda nevoia consumatorilor cu cererea lor exprimata pe piata. Analizeaza-le obisnuintele mai mult decat raspunsurile la chestionare.



Tags: editorialnevoicerinteclienti

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

In goana dupa clienti - idei ingenioase de impachetare a produselor

de Teo Manole
13 Iun 2016
Cum lumea continua sa evolueze, cresc si cerintele pentru portabilitatea produselor. Suntem o specie interesanta de consumatori. Vrem sa accesam...

4 trucuri infailibile pentru a va pune clientii pe fuga

de Marian Curelaru
31 Ian 2014
De regula, intr-un astfel de spatiu sunteti obisnuit sa gasiti sfaturi, recomandari sau exemple de bune practici. In acest caz, ar trebui sa cititi...

Stricam confortul. Progresul de care afacerea ta avea nevoie...

de Maria Nicutar
22 Ian 2014
Ai nevoie de o afacere care sa mearga din bine in mai bine. Ai nevoie de dovezi concrete ca lucrurile merg in trend ascendent. Face bine la spirit......

De ce ai nevoie in 2014? De mai multi angajati-vedeta!

de Maria Nicutar
29 Oct 2013
Angajatii-vedeta devin o sursa incredibila de conflicte si discutii in birourile prin care trec. Trec rapid, nu stau la discutii, nu stiu ultimele...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]