Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Customer service fara customer service aka drumul afacerilor catre esec

de Maria Nicutar 06 Dec. 2011 2432
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Customer service-ul a devenit arma cea mai de pret pentru multe afaceri care nu se disting atat de bine de cele cu care se afla in competitie. Alegem un magazin online anume fiindca stim ca intotdeauna au fost acolo pentru noi, ne-au ajutat, ne-au raspuns rapid la telefon, ne-au reparat produsele, ne-au returnat banii si cu scuzele de rigoare cand le-am cerut sa isi ia produsele nepotrivite inapoi.

Nu multe companii au o cultura bine inradacinata de customer service. Nu toate companiile stiu cum sa isi pretuiasca, cum sa isi arate respectul fata de clientii lor. Chiar daca discutam despre un client care nu cheltuieste mii de ron intr-un magazin si a venit sa cumpere un singur produs ieftin, acest lucru nu inseamna ca este mai putin important.


Secretul in customer service este sa ii respectam pe toti, deopotriva, si sa le aratam aceeasi apreciere in aceeasi masura. Un simplu client azi, maine poate deveni clientul care ne sustine in mare parte afacerile. Unii vor sa testeze, unii vor sa vada cu cine au de-a face, unii vor sa vada daca se merita sa se arunce la cumparaturi mai importante in contul unei companii anume.


Rezolvarea nemultumirilor, a plangerilor este unul dintre cele mai importante surse de stres, de tensiune, de conflict. Exista multe companii care nu rezolva nimic, multe companii care ocolesc momentul adevarului si nu returneaza banii promisi, nu primesc produsele defecte, nu iti ofera scuzele de rigoare cand angajatii lor au comis o greseala. Efectul normal: imaginea lor se va pata cu fiecare astfel de gest pe care il fac, gest care ii aduce si mai aproape de esec.


Customer service-ul, mai presus de orice, poate sa imbunatateasca sau sa strice imaginea, reputatia unei afaceri. In prezent, reputatia este cea mai valoroasa posesie a unei afaceri profitabile. Sa nu uitam ca majoritatea clientilor din ziua de astazi cumpara pe baza recomandarilor primite de la alti prieteni, rude si cunostinte. Vorba se duce rapid si marketing-ul din-gura-in-gura (word of mouth marketing) inca functioneaza de minune.


Ceea ce trebuie sa intelegem, ca antreprenori, manageri, leaderi, este faptul ca marketing-ul din-gura-in-gura nu aduce intotdeauna vesti bune. Si petele se transmit rapid si va fac defavoruri la fiecare pas.



Tags: customer servicemarketing din-gura-in-gura

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]