Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Emotiile din spatele afacerilor de succes sau cum se face brandingul ca la carte!

de Maria Nicutar 02 Feb. 2012 3049
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Ma uimeste din ce in ce mai mult faptul ca multi consumatori nu inteleg modul in care marile companii se folosesc de arme din ce in ce mai noi pentru a-i atrage, retine, pentru a-i determina sa cumpere mai mult, mai des, cu mai multa convingere. La ce ne sunt de folos emotiile? Pai ele vand, emotiile ne ajuta sa vindem si emotiile sunt de baza in branding.

360insights a realizat un studiu foarte interesant, "Emotional Branding". Ma bucura faptul ca romanii incep sa deschida ochii pe acest sector de analiza de mare interes. Emotional Branding... suna chiar bine, dar ce se ascunde in spatele acestui concept?

Hai sa vedem. Studiul de fata a fost realizat cu examinarea a peste 440 de marci din 17 categorii de produse si servicii. Printre castigatori se afla branduri sonore precum: Coca-Cola, ProTV, publicatia Adevarul, Google, Youtube, Facebook, Danone, Milka, McDonald's, Nivea, Nokia, BCR, Timisoreana si altele.

 "Piata e aglomerata; sunt nenumarate categorii de produse si servicii disponibile si pentru fiecare sunt zeci sau sute de marci care se intrec in arta persuasiunii", declara Mihaela Alexandru, qualitative research director in cadrul companiei de cercetare de piata 360insights.

Cu alte cuvinte, marile companii se lupta pentru suprematie pe o piata a mentalitatii, a comportamentului, a emotiilor. Produsul poate sa nici nu mai posede aceleasi caracteristici, conteaza emotiile care vin la pachet, conteaza masura in care consumatorii se "ataseaza" de anumite marci, de anumite imagini si simboluri reprezentative.

Per total, se da o lupta extrem de apriga intre competitori seriosi, intre jucatorii grei, cei care au inteles ca in spatele oricarui produs se ascunde o incarcatura emotionala formata de-a lungul timpului de experiente mai placute sau mai neplacute. De aici vine si interesul pentru brandingul emotional, pentru strategiile de a pune suflet in orice produs sau serviciu oferi, de a pune suflet in orice concept decizi sa inaintezi catre consumatorii tai ideali.

La final, multi romani care deschid bine ochii, realizeaza ca au in plasa de cumparaturi tot felul de emotii. Nu le mai privim ca produse si acest lucru devine tare straniu. Un detergent devine arma cu care luptam impotriva mizeriei, arma care ne este aliat si prieten de nadejde. Samponul este secretul meu cu care imi fac iubitul sa ma venereze ( sunt sigura ca va merge!). Mancarea scumpa de pisici devine modul meu de a-mi arata afectiunea fata de faptura care ma asteapta acasa torcand. Si, desigur, Coca-Cola imi faca casa casa, masa masa si familia mai familie decat a fost vreodata.

Ca sa inchei, realizez ca traim intr-o lume guvernata de emotii, de experiente. Suntem dependenti de ele si nu putem acuza companiile ca ne insufla stari si sentimente. Acest lucru este unul normal. Toti vrem sa vindem si unii au gasit cele mai bune metode de a o face, poate chiar singurele metode cu adevarat viabile. Ceilalti inca se zbat sa iasa la suprafata.

Si daca stam sa privim si noi in taberele noastre, sa admitem ca si noi "vindem" orice folosindu-ne de emotii. Vrei o marire de salariu? Tuseste si stai mai cocosat! Vrei sa te asculte copilul la supermarket? Ia o privire grava, ofteaza lung si da dezaprobator din cap! Vrei sa fii prima la coada la magazin? Foloseste-te de copilul tau care tipa si rupe ambalaje intr-o veselie. Spune ca este ora lui de nani, zambeste frumos si cam asta a fost tot. Mai aveti nevoie si de alte emotii?



Tags: emotional brandingbranding emotionalbranding

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Branding-ul pentru afacerile mici?

de Maria Nicutar
15 Iun 2011
Din punctul meu de vedere, branding-ul este etapa finala pentru o afacere, apogeul, daca doriti. In momentul in care vorbim de brand, vorbim de...

Brandingul personal

de Andreea Rada
20 Mai 2011
Probabil ca ne-am pus de multe ori intrebarea "Cat de important este brandingul nostru personal?" sau poate acum este prima ocazie pentru a face asta....

Importanta culorilor in branding

de Robert Tanase
29 Apr 2010
Ati luat vreodata in considerare importanta culorilor in branding? Coca-Cola este rosu. UPS este maro. IBM este albastru. Aceste companii...

Brandingul incepe de la angajati

de Roxana Bratu
28 Apr 2010
Brandingul extern este acela pe care se concentreaza cel mai mult companiile. Dar brandingul trebuie sa inceapa de la angajatii tai, pentru ca...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]