Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Emotiile din spatele afacerilor de succes sau cum se face brandingul ca la carte!

de
1985 0 02 Feb. 2012
Editorial


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Ma uimeste din ce in ce mai mult faptul ca multi consumatori nu inteleg modul in care marile companii se folosesc de arme din ce in ce mai noi pentru a-i atrage, retine, pentru a-i determina sa cumpere mai mult, mai des, cu mai multa convingere. La ce ne sunt de folos emotiile? Pai ele vand, emotiile ne ajuta sa vindem si emotiile sunt de baza in branding.

360insights a realizat un studiu foarte interesant, "Emotional Branding". Ma bucura faptul ca romanii incep sa deschida ochii pe acest sector de analiza de mare interes. Emotional Branding... suna chiar bine, dar ce se ascunde in spatele acestui concept?

Hai sa vedem. Studiul de fata a fost realizat cu examinarea a peste 440 de marci din 17 categorii de produse si servicii. Printre castigatori se afla branduri sonore precum: Coca-Cola, ProTV, publicatia Adevarul, Google, Youtube, Facebook, Danone, Milka, McDonald's, Nivea, Nokia, BCR, Timisoreana si altele.

 "Piata e aglomerata; sunt nenumarate categorii de produse si servicii disponibile si pentru fiecare sunt zeci sau sute de marci care se intrec in arta persuasiunii", declara Mihaela Alexandru, qualitative research director in cadrul companiei de cercetare de piata 360insights.

Cu alte cuvinte, marile companii se lupta pentru suprematie pe o piata a mentalitatii, a comportamentului, a emotiilor. Produsul poate sa nici nu mai posede aceleasi caracteristici, conteaza emotiile care vin la pachet, conteaza masura in care consumatorii se "ataseaza" de anumite marci, de anumite imagini si simboluri reprezentative.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Bacalaureat 2018 Teste rezolvate la limba si literatura romana profil real


Teste in conformitate cu  programa BAC la limba si literatura romana 2018 Copilul dvs se afla in fata unui pas important din viata lui examenul de bacalaureat altadata numit si examenul de maturitate   Sunteti ingrijorat E normal Pentru ca trecerea cu bine a examenului de bac inseamna accesul la o anumita facultate ba chiar si...

Oferta Speciala
valabila 48h


Per total, se da o lupta extrem de apriga intre competitori seriosi, intre jucatorii grei, cei care au inteles ca in spatele oricarui produs se ascunde o incarcatura emotionala formata de-a lungul timpului de experiente mai placute sau mai neplacute. De aici vine si interesul pentru brandingul emotional, pentru strategiile de a pune suflet in orice produs sau serviciu oferi, de a pune suflet in orice concept decizi sa inaintezi catre consumatorii tai ideali.

La final, multi romani care deschid bine ochii, realizeaza ca au in plasa de cumparaturi tot felul de emotii. Nu le mai privim ca produse si acest lucru devine tare straniu. Un detergent devine arma cu care luptam impotriva mizeriei, arma care ne este aliat si prieten de nadejde. Samponul este secretul meu cu care imi fac iubitul sa ma venereze ( sunt sigura ca va merge!). Mancarea scumpa de pisici devine modul meu de a-mi arata afectiunea fata de faptura care ma asteapta acasa torcand. Si, desigur, Coca-Cola imi faca casa casa, masa masa si familia mai familie decat a fost vreodata.

Ca sa inchei, realizez ca traim intr-o lume guvernata de emotii, de experiente. Suntem dependenti de ele si nu putem acuza companiile ca ne insufla stari si sentimente. Acest lucru este unul normal. Toti vrem sa vindem si unii au gasit cele mai bune metode de a o face, poate chiar singurele metode cu adevarat viabile. Ceilalti inca se zbat sa iasa la suprafata.

Si daca stam sa privim si noi in taberele noastre, sa admitem ca si noi "vindem" orice folosindu-ne de emotii. Vrei o marire de salariu? Tuseste si stai mai cocosat! Vrei sa te asculte copilul la supermarket? Ia o privire grava, ofteaza lung si da dezaprobator din cap! Vrei sa fii prima la coada la magazin? Foloseste-te de copilul tau care tipa si rupe ambalaje intr-o veselie. Spune ca este ora lui de nani, zambeste frumos si cam asta a fost tot. Mai aveti nevoie si de alte emotii?



Tags: emotional brandingbranding emotionalbranding

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Emotiile din spatele afacerilor de succes sau cum se face brandingul ca la carte!
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Branding-ul pentru afacerile mici?

de Maria Nicutar
15 Iun 2011
Din punctul meu de vedere, branding-ul este etapa finala pentru o afacere, apogeul, daca doriti. In momentul in care vorbim de brand, vorbim de...

Brandingul personal

de Andreea Rada
20 Mai 2011
Probabil ca ne-am pus de multe ori intrebarea "Cat de important este brandingul nostru personal?" sau poate acum este prima ocazie pentru a face asta....

Importanta culorilor in branding

de Robert Tanase
29 Apr 2010
Ati luat vreodata in considerare importanta culorilor in branding? Coca-Cola este rosu. UPS este maro. IBM este albastru. Aceste companii...

Brandingul incepe de la angajati

de Roxana Bratu
28 Apr 2010
Brandingul extern este acela pe care se concentreaza cel mai mult companiile. Dar brandingul trebuie sa inceapa de la angajatii tai, pentru ca...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: Buna , rog detalii pe sichetnicu@yahoo.com.Merci  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016