Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lectia de business oferita in joaca de un master chef

de Marian Curelaru 17 Feb. 2014 3251
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Michael Van de Elzen este un neozeelandez simpatic, cu ochelari si mimica expresiva, care isi pune constant la incercare abilitatile de master chef si inventivitatea, intr-o emisiune de succes pe Travel Channel: "The Food Truck" (Camionul cu mancare).

Maestrul bucatar din West Auckland incearca sa creeze doar mancaruri sanatoase, dar de inalta calitate, asemeni creatiilor culinare de restaurant, ca o alternativa la lanturile de fast-food. Experimentul lui Michael, itinerant de-a lungul Noii Zeelande, se desfasoara in public, cu feedback de la localnici.

Dincolo de provocarile pe care si le asuma de fiecare data, el ofera in acelasi timp, in joaca, o lectie de business elementar, cu capitole distincte:

- Studierea concurentei: Cand vrea sa gateasca mancare chinezeasca ori mexicana, inghetata ori burgeri, Michael se documenteaza in localurile unor producatori consacrati, intreaba si invata subtilitatile gastronomice, apoi reinventeaza varianta sa, fara grasimi si zahar.

- Alegerea locului de vanzare: Pentru ca "restaurantul" sau din acest show este unul mobil, un camion Bedford folosit de regula pentru fast-food, Michael isi poate alege locul de vanzare unde se asteapta sa aiba "vad", la diverse manifestari publice, targuri, serbari, concerte.

- Testarea produselor: Inainte de a trece la gatitul (relativ) masiv, maestrul bucatar ofera gratuit produsele pe care vrea sa le puna in vanzare si le cere consumatorilor opiniile, pe care le ia in seama pentru a-si imbunatati preparatele sau chiar pentru a renunta la ele, atunci cand nu se bucura de succes.

- Stabilirea preturilor: Preturile trebuie sa tina seama de costuri, dar pot fi mai mari sau mai mici in functie de preturile practicate de concurenta. Ele nu trebuie sa fie neaparat cele mai mici de pe piata, ci potrivite asteptarilor si standardelor consumatorilor, precum si prezentarii superioare a produselor sale inedite.

- Ajustarea la evolutia pietei: Preturile pot fi modificate in functie de reactia conjuncturala a clientilor, la fel ca si publicitatea la locul de vanzare.

- Lectii invatate: Fiecare noua intrecere gastronomica, pentru ca asta se petrece in fiecare episod, nu se incheie prin numararea banilor castigati din vanzare, ci prin tragerea unor concluzii practice care sa duca la imbunatatirea unui produs, la rafinarea tehnologiei de productie sau a procesului de vanzare.

Acelasi lucru il putem face si noi, ca spectatori, daca intelegem ca nu asistam la un simplu show, ci la un fragment din epopeea fara sfarsit a lucrului bine facut. Intamplator, inteleptul este de aceasta data un bucatar, dar el putea fi orice artizan care atinge excelenta.




Tags: master chefmichael van de elzentravel channelcamionul cu mancarelectii invatate

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]