Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Loialitatea angajatilor - cat de importanta este si cum o putem pastra

de Maria Nicutar 17 Mai. 2011 6395
3.75 din 4 voturi
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Un element foarte important in relatia angajat-companie, de cele mai multe ori loialitatea se cumpara sau se impune prin semnarea de contracte. Majoritatea angajatilor afirma ca motivul principal pentru care raman fideli firmelor in cadrul carora sunt angajati este pachetul salarial motivant.

Dar ce inseamna sa aveti angajati loiali firmei dumneavoastra? Inseamna, in primul rand,  sa actioneze in beneficiul organizatiei.  Clauzele si contractele de confidentialitate, non-solicitare, loialitate si neconcurenta sunt recomandate a fi folosite in orice domeniu si in orice afacere. 

Cat timp lucreaza pentru firma dumneavoastra, angajatul are acces la informatii din interior, la bazele de date de clienti, de furnizori si lista poate continua.  Toate acestea sunt surse importante si dorite de competitorii dumneavoastra. Mai mult, angajatul neloial se poate transforma el insusi in viitoarea dumneavoastra competitie. Odata cu plecarea din firma el poate lua cu sine o suita impresionanta de clienti, de angajati si alte persoane importante pentru afacerea dumneavoastra.

O companie de succes are nevoie de dezvoltare, de inovatie si de imbunatatire permanenta. Toate acestea se pot obtine odata cu investitiile in resursele umane.  Aici vorbim despre organizarea de seminarii si cursuri de perfectionare sau de specializare pentru angajatii companiei. Aceste investitii se amortizeaza prin sporirea calitatii muncii lor si se materializeaza in profit  daca angajatii raman in cadrul organizatiei pentru o anumita perioada de timp. De cele mai multe ori, angajatii in care s-au facut investitii si care sunt recompensati in mod corect sunt loiali firmei.

Castigarea angajatilor de partea companiei dumneavoastra si fidelizarea lor se face posibila prin metode simple si la indemana oricarui antreprenor. Iata cateva recomandari din partea profesionistilor din domeniul resurselor umane:

1.    Aratati angajatilor recunoasterea eforturilor depuse si laudati-le performantele. Faptul ca se simt valorosi si apreciati este primul pas catre fidelizarea lor.

2.    Tratati-va toti angajatii in mod corect si obiectiv. Promovarile pe baza favoritismelor antreneaza cel mai des parasirea firmei catre concurenta.

3.    Promovati conceptul de dezvoltare profesionala, punandu-le la dispozitie cursuri, seminarii, training-uri de perfectionare.

4.    Puneti la dispozitia angajatilor conditii de munca placute.

5.    Mentineti un nivel optim de comunicare si cereti-le feedback-ul in mod constant. Ideea ca opinia lor este importanta pentru bunastarea firmei va va aduce personalul mai aproape si ii veti putea pastra pentru un timp mai indelungat.


Tags: dezvoltare afacerifidelizare angajatiloialitate angajatidezvoltare profesionala

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 3.75 din 5 - 4 voturi.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]