Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sa fim realisti

de Laura Agarafinei 21 Oct. 2010 2566
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Sa incepi propria afacere este o decizie grea de luat, care necesita mult timp de gandire si analiza. De la idee si pana la prima zi de activitate a firmei tale pot trece luni sau chiar ani. In tot acest timp trebuie sa cauti oportunitati, sa faci analize de piata, sa stabilesti relatii. Insa, chiar inainte de a incepe, de unde stii ca esti chiar pregatit? Care sunt indicatorii care iti pot spune cu siguranta ca afacerea ta poate functiona de maine?

Ei bine, exista trei intrebari la care trebuie sa raspunzi inainte de a deveni antreprenor cu acte in regula. Raspunsurile la aceste intrebari te vor ajuta sa iti dai seama daca esti pregatit sau nu, daca de maine vei fi sef sau daca trebuie sa te mai pregatesti putin.

Prima intrebare: Chiar exista o piata pentru produsul sau serviciul tau?
O piata viabila este aceea unde oamenii deja cheltuiesc bani. Fereste-te insa de produsele si serviciile pe care oamenii le achizioneaza cautand cel mai mic pret si nu calitatea. Este foarte greu sa faci bani pe aceasta piata, doar daca nu ai o metoda inovatoare prin care vei avea cele mai mici preturi dintre toti furnizorii.

Dupa ce ai identificat piata pe care doresti sa activezi si esti sigur ca exista cerere, analizeaza-ti competitorii. Afla ce cota de piata are fiecare. Nu uita ca primii trei dintre acestia detin intotdeauna cea mai mare parte din veniturile pietei. Cum te vei „lupta” cu acestia? Cum ii vei egala sau depasi? Mergi mai departe abia dupa ce ai un plan bine stabilit de actiune.

A doua intrebare: Ai destul capital?
Orice companie are nevoie de capital pentru a supravietui. Unul dintre punctele cheie in demararea unei afaceri este sa fii acoperit financiar cel putin 18 luni (chiar daca te astepti la profit inca din prima luna). Aceasta regula se aplica atat pentru afacerea ta cat si pentru tine personal.

De cat ai nevoie? Asta depinde de la situatie la situatie. Esti singur sau ai o familie? Ce varsta ai? Esti dispus sa te sacrifici pana cand firma ta va incepe sa aduca venituri? Este si familia ta dispusa? Doar tu ai raspunsurile la aceste intrebari.

A treia intrebare: Cum stai cu cifrele?
Cifrele (referindu-ma aici la rapoartele financiare) reprezinta „codul” afacerii tale. Trebuie sa fii capabil sa le intelegi, sa le descifrezi si sa vezi dincolo de ele.

Cifrele pot prezice viitorul afacerii tale, atat timp cat stii sa le urmaresti. Nu te baza doar pe activitatea intensa pe care o observi in firma, pe numarul de clienti sau numarul de comenzi onorate. Asta nu inseamna ca faci neaparat si profit. Obisnuieste-te sa lucrezi cu rapoarte. Invata sa urmaresti parcursul banilor (de unde vin si unde se duc, dar mai ales ce ramane).

Un antreprenor trebuie sa stie in orice moment (si majoritatea stiu): cate produse trebuie sa vanda intr-o luna pentru a avea profit, cat il costa sa castige un nou client, cat trebuie sa cumpere acel client pentru a-si recupera investitia si tot asa.

Un exercitiu util de verificare a succesului planificarii financiare in faza de inceput a afacerii este urmatorul: adauga 30% la valoarea cheluielilor previzionate si taie 50% din veniturile la care te astepti. Daca esti inca pe profit, oricat de mic ar fi el, este perfect. Daca nu, inseamna ca trebuie sa revizuiesti planul de afaceri. Un consultant te poate ajuta sa stabilesti cifrele corecte.


Aceste trei intrebari nu au menirea sa te descurajeze, ci sa iti aduca in vedere faptul ca trebuie sa fii atent, dar mai ales realist atunci cand incepi prima ta afacere. Fii sincer cu tine. Daca te gandesti la produsul pe care vrei sa il lansezi, la cum va arata si ce va face, fii liber sa visezi! Daca te gandesti la succes si la banii pe care vrei sa ii faci, fii realist!



Tags: editorialafaceriplanificare

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

10 sfaturi pentru succes in afaceri de la 10 antreprenori romani

de Florin Amariei
18 Mai 2020
Daca iti faci planuri pentru o afacere si te simti uneori descurajat de imprejurari si intamplari, atunci ar fi bine sa salvezi articolul acesta si...

Omul de afaceri - Soldatul cu servieta pe care toti il respecta, de teama si din instinct.

de Silviu-marian Banila
06 Iun 2016
Soldatul cu servieta este omul de afaceri din "beretele verzi". Alearga dupa verzisori, imbracat in costum, nu in echipament militar. In picioare nu...

In afaceri, si nu numai, foloseste principiul vasului cu pietricele si nisip

de Codrina Laiu
26 Mai 2016
Stephen Covey, un guru in management, realizeaza o analogie intre modul in care oamenii prioritizeaza activitatile si sarcina de a umple un vas cu...

In afaceri nu te juca cu impresia pe care le-o creezi celorlalti

de Idei de afaceri
25 Mar 2016
Impresia pe care o creati este adesea cruciala pentru succesul sau esecul unei afaceri. Iata o poveste care iti va demonstra acest lucru dezvaluind...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]