Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Afaceristi, ce lasati in urma?

de
2150 0 10 Apr. 2015
Editorial


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

"Pentru a deprinde democratia, romanii vor avea nevoie de 20 de ani", ne atentiona Silviu Brucan imediat dupa Revolutie. Acest ragaz s-a terminat. E timpul sa aflam in ce fel s-a facut business in Romania de cand s-au deschis granitele.

Oamenii care ne intereseaza au parcus niste pasi. Au inaintat, au mers lateral sau au preferat sa faca cale intoarsa. Unele etape le-au sarit, din necunostinta. Ce mai, doua decenii fierbinti ca niste covrigi din Buzau scosi din cuptor, in care unii nu au fost norocosi, nu au avut nas si nici consultanti. Altii, dimpotriva.

Zambesc si acum, dupa criza.
E timpul ca despre toate acestea sa se povesteasca. Si nu in cateva randuri dictate prin telefon colegilor mei din presa. Ma gandesc la carti care sa imbogateasca cultura de business romaneasca.

E o datorie morala pe care oamenii de afaceri o au.

E momentul sa se uite peste umar la lucrurile pe care le-au lasat in urma lor. Incercarile, deciziile, problemele pe care le-au intampinat de-a lungul timpului, oamenii pe care s-au bazat. Trebuie numiti, scosi in fata. Cum au supravietuit sau tocmai, de ce nu au rezistat concurentei pietei. Toate ne vor fi de folos.

Cartile despre cum am facut business in Romania sunt destul de putine. Voi saluta decizia companiei Avon Cosmetics care a lansat povestea celor 13 ani in Romania. E prima data cand un brand se dezvaluie gol in fata publicului: asa cum e el, cum ii sunt oamenii, cu bune si mai putin bune, cu incercari, bucurii, plansete, cu curaj.

Si Aviad Meitar, cel care a pus bazele Companiei Pepsi in Romania in anii ’90, a lansat o astfel de carte – „An Unimaginable Journey”. Este mai putin despre tarele de corporatie si mai mult o experienta umana. Afacerea vazuta din interior. O aventura de antreprenoriat.

Autorul a motivat decizia sa prin faptul ca era o promisiune, o obligatie de a impartasi povestea. Managerii care isi fac griji ca este o activitate dificila, Meitar ii contrazice: „S-a scris singura. M-am asezat la laptop si am pierdut notiunea timpului si a locului. 99% din informatii erau in capul meu”.

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii




Asadar, inarmati-va cu stilouri. Permiteti-va un exercitiu de sinceritate si intoarceti-va in timp. Avem nevoie de ghidarea dumneavoastra!


Tags: afaceriafaceristiafacereoameni de afaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Afaceristi, ce lasati in urma?
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Omul de afaceri - Soldatul cu servieta pe care toti il respecta, de teama si din instinct.

de Silviu-marian Banila
06 Iun 2016
Soldatul cu servieta este omul de afaceri din "beretele verzi". Alearga dupa verzisori, imbracat in costum, nu in echipament militar. In picioare nu...

In afaceri, si nu numai, foloseste principiul vasului cu pietricele si nisip

de Codrina Laiu
26 Mai 2016
Stephen Covey, un guru in management, realizeaza o analogie intre modul in care oamenii prioritizeaza activitatile si sarcina de a umple un vas cu...

Ideea ta de afacere te poate face MILIONAR

de Adina Vasile
22 Apr 2016
Acum ceva timp am vazut la televizor un documentar referitor la istoria Internetului si cum a transformat acesta modul nostru de a face afaceri in...

In afaceri nu te juca cu impresia pe care le-o creezi celorlalti

de Idei De Afaceri
25 Mar 2016
Impresia pe care o creati este adesea cruciala pentru succesul sau esecul unei afaceri. Iata o poveste care iti va demonstra acest lucru dezvaluind...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Magazin haine copii

Intrebare: Buna ziua as dori sa deschid o mica afacere si m-am gindit la un magazin cu haine pentru copii 0-10 ani.as vrea sa stiu daca ar putea fi profitabila si ce pasi ar trebui sa urmez pentru a o deschide.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton