Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie la riscul fluctuatiei de... clienti!

de
1308 0 26 Iun. 2013
Editorial


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI
Atentie la riscul fluctuatiei de... clienti!

Ne-am obisnuit ca atunci cand auzim notiunea "fluctuatie", sa o asociem in mod clar cu ideea de fluctuatie de personal. Si adevarul este ca ne temem in mod clar de existenta unui nivel prea mare de fluctuatie de personal. Asemenator este riscul existentei unui nivel prea mare de fluctuatie de clienti.

Este unul dintre riscurile la care ne supunem afacerile foarte des, din ce in ce mai des. Si se poate ca una dintre cauzele principale sa fie cea referitoare la criza economica. Simti ca esti mereu pe fuga si ca trebuie sa te misti repede, pana nu vine valul din nou.

Asa se face ca ajungi sa te misti haotic uneori, sa nu iti mai acorzi ragazul de a te concentra pe lucrurile importante: clientii deja existenti! In mod clar, acestia sunt clienti deja castigati, insa usor de pierdut daca nu le oferim atentia necesara.

Daca doriti, puteti sa asociati acest proces cu ideea de prietenie veche, durabila. Prietenii vechi sunt cei cu care am pastrat mereu legatura, chiar daca nu ne-am vazut in fiecare saptamana. Poate ca au trecut si doua-trei luni de cand nu ne-am auzit, insa atatia ani din spate ne intaresc relatia si ne fac sa trecem usor peste perioada de timp care a trecut de la ultima intalnire.

Asa se intampla si in afaceri si multi sunt antreprenorii si managerii care mereu fug dupa urmatorul val. Si il vor prinde si pe cel pe care il urmaresc de atat de mult timp.

Pacat ca vor avea parte de castiguri de scurta durata, cat e valul de inalt. Odata ce valul a trecut, ramai cu banii castigati pe loc, poate si cu o mica suma financiara. Apoi pleci in cautarea unui nou val. Si tot asa, o tii astfel pentru ca intotdeauna sa ai parte de incasarile dorite.

Din pacate, nu este cea mai recomandabila miscare fiindca ne "asigura" o fluctuatie incredibila de clienti. Clientii platitori vor fi one-time-deal-uri si experienta lor va fi una nesatisfacatoare. La final, cu siguranta nu vom avea parte publicitate pozitiva din partea lor, de referali, de incasari repetate.

Si esential de constientizat este ca intre investitiile necesare pentru a coopta noi clienti si investitiile necesare pentru a-i retine si fideliza pe cei deja existenti este o diferenta foarte mare, o diferenta care marcheaza cel mai puternic argument pro fidelizare.

Per total, ideal este sa avem parte de echilibru intre investitiile infuzionate in cooptarea de noi clienti si in investitiile infuzionate in fidelizarea clientilor existenti. Doar asa ne asiguram ca nu ne pierdem clientii vechi si ca lor li se alatura mereu si clienti noi, chiar daca mai putini. Rezultatul? Ajungem la profit, incet dar sigur!

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii






Mult succes si afaceri prospere!


sursa foto: www.sxc.hu



Tags: fluctuatie de clientifluctuatie clienti

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Atentie la riscul fluctuatiei de... clienti!
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

pet-shop

Intrebare: Buna ziua , vreau sa deschid un magazin pet-shop , eventual cu extensie pe cabinet veterinar . Se pot accesa fonduri europene pentru aceasta ramura sau prin programul start-up ? Multumesc anticipat pentru informatii

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton