Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Atentie la riscul fluctuatiei de... clienti!

de Maria Nicutar 26 Iun. 2013 2818
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Ne-am obisnuit ca atunci cand auzim notiunea "fluctuatie", sa o asociem in mod clar cu ideea de fluctuatie de personal. Si adevarul este ca ne temem in mod clar de existenta unui nivel prea mare de fluctuatie de personal. Asemenator este riscul existentei unui nivel prea mare de fluctuatie de clienti.

Este unul dintre riscurile la care ne supunem afacerile foarte des, din ce in ce mai des. Si se poate ca una dintre cauzele principale sa fie cea referitoare la criza economica. Simti ca esti mereu pe fuga si ca trebuie sa te misti repede, pana nu vine valul din nou.

Asa se face ca ajungi sa te misti haotic uneori, sa nu iti mai acorzi ragazul de a te concentra pe lucrurile importante: clientii deja existenti! In mod clar, acestia sunt clienti deja castigati, insa usor de pierdut daca nu le oferim atentia necesara.

Daca doriti, puteti sa asociati acest proces cu ideea de prietenie veche, durabila. Prietenii vechi sunt cei cu care am pastrat mereu legatura, chiar daca nu ne-am vazut in fiecare saptamana. Poate ca au trecut si doua-trei luni de cand nu ne-am auzit, insa atatia ani din spate ne intaresc relatia si ne fac sa trecem usor peste perioada de timp care a trecut de la ultima intalnire.

Asa se intampla si in afaceri si multi sunt antreprenorii si managerii care mereu fug dupa urmatorul val. Si il vor prinde si pe cel pe care il urmaresc de atat de mult timp.

Pacat ca vor avea parte de castiguri de scurta durata, cat e valul de inalt. Odata ce valul a trecut, ramai cu banii castigati pe loc, poate si cu o mica suma financiara. Apoi pleci in cautarea unui nou val. Si tot asa, o tii astfel pentru ca intotdeauna sa ai parte de incasarile dorite.

Din pacate, nu este cea mai recomandabila miscare fiindca ne "asigura" o fluctuatie incredibila de clienti. Clientii platitori vor fi one-time-deal-uri si experienta lor va fi una nesatisfacatoare. La final, cu siguranta nu vom avea parte publicitate pozitiva din partea lor, de referali, de incasari repetate.

Si esential de constientizat este ca intre investitiile necesare pentru a coopta noi clienti si investitiile necesare pentru a-i retine si fideliza pe cei deja existenti este o diferenta foarte mare, o diferenta care marcheaza cel mai puternic argument pro fidelizare.

Per total, ideal este sa avem parte de echilibru intre investitiile infuzionate in cooptarea de noi clienti si in investitiile infuzionate in fidelizarea clientilor existenti. Doar asa ne asiguram ca nu ne pierdem clientii vechi si ca lor li se alatura mereu si clienti noi, chiar daca mai putini. Rezultatul? Ajungem la profit, incet dar sigur!



Mult succes si afaceri prospere!


sursa foto: www.sxc.hu



Tags: fluctuatie de clientifluctuatie clienti

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]