Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Ce sunt afacerile "verzi" si de ce nu vrem sa ramanem la coada vacii?

de
3018 0 26 Ian. 2012
Editorial


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Afacerile "verzi" ( green businesses) sunt cele care isi conduc activitatea in acelasi timp in care pastreaza nealterat mediul inconjurator si, implicit, si comunitatea in care isi desfasoara activitatea. Afacerile "verzi" se gandesc in permanenta la clientii lor si la solutiile pe care le pot adopta pentru a le usura vietile, pentru a le proteja sanatatea, pentru a le aduce servicii si produse care sa iasa din tiparele clasice ale consumerismului.

Este greu, cu adevarat greu, sa incercam sa facem trecerea de la afaceri clasice catre statutul de afaceri "verzi". De aceea, se cere sprijinul, se cer serviciile unei firme de consultanta care faciliteaza conversia de la clasic la "verde". Consultantii acestia ne ajuta sa ne punem la punct afacerile, sa economisim tot ce se poate economisi, sa folosim produse eco, bio, organice si sa oferim servicii si produse care sustin mediul inconjurator si sanatatea consumatorilor nostri.

Multi antreprenori cu care am intrat in contact mi-au reprosat faptul ca gandesc prea in fata. Romania nu poate acum sa faca un asemenea pas fiindca nu are resursele de care ar avea nevoie. Ce resurse ne trebuie si ne lipsesc, oameni buni? Ne trebuie informatii pe baza carora sa putem sa aducem un plus lumii in care traim, oamenilor de la care strangem profit. Asta este tot, pentru inceput. Nimeni nu va obliga sa traiti si voi ca in paradis, cu iaurturi bio si sa discutati cu plantele.

In fapt, niciodata nu este prea devreme sa incepem sa economisim, sa incercam sa ne transformam afacerile in afaceri "verzi", sa incercam sa ne consolidam si sa ne promovam o imagine de companie "inger". Poate nu donam, poate nu ne angajam personalul in activitati de voluntariat. Dar, pe de alta parte, poate reusim sa nu mai poluam, poate reusim sa folosim doar ingrediente eco, bio, organice. POate de maine nu vom mai folosi detergenti clasici, ci detergenti care nu polueaza apele Romaniei.

O spalatorie auto poate deveni una ecologica. O curatatorie de haine poate deveni una ecologica. O spalatorie si curatatorie de covoare ar putea deveni una ecologica. Sunt numeroase afaceri care pot face conversia de la clasic la "verde". Si faza cea mai buna este ca desi sunt investitii la mijoc pentru asigurarea unei tranzitii corecte si rapide, amortizarile ne fac cu ochiul bine de tot. Nu discutam despre amortizari in zeci de ani, ci destul de rapid, in masura in care ne si promovam alegerea de a deveni "verzi".

Sa va dau un exemplu graitor: Un client merge intr-un supermarket si observa doua tipuri de iaurt. Unul este bio, organic, unul este clasic. Diferenta de pret este una infima, de 20, 30 de bani. Care produs va fi pus in cos si care va fi lasat pe raft, in conditiile in care romanii stiu ce inseama bio, organic si stiu care sunt beneficiile unei asemenea alegeri?

Raspunsul va reusi sa convinga numerosi antreprenori de faptul ca investitiile intr-un proiect de conversie de la clasic la "verde" sunt amortizabile mai rapid decat am crede, sunt investitii care se merita si pe care le vom face oricum, la un moment dat, atunci cand deja alti antreprenori au facut pasul si noi am ramas inca la coada vacii.

Si atunci, apar intrebarile: De ce sa nu facem noi primul pas? De ce sa nu avem noi un avantaj competitional acum? De ce sa nu ne diferentiem noi de ceilalti afaceristi? De ce sa nu dam un motiv in plus consumatorilor sa ne aleaga brandul?

 In fapt, chiar daca iaurtul nostru este mai gras sau mai slab decat ar dori clientii, el tot va fi ales daca este bio. Bio, eco, organicul si cum vreti sa ii mai spuneti, bate orice pe piata intr-o perioada in care consumatorii nu mai sunt siguri de ce consuma, nu mai sunt siguri de ce hrana primesc copiii lor.

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii




Pe acelasi model mergem si in sanul afacerilor care nu pot oferi iaurt, ci ofera servicii. Sa spunem ca sunt servicii de consultanta in afaceri. Cum ar putea deveni o astfel de afacere afacere "verde"? In primul rand, trecerea se face cand se incepe economisirea tuturor resurselor existente. Nu mai cumparam atat de multe automobile pentru angajati, nu mai folosim fax, nu mai stocam hartogaraie in zeci de dulapuri, hartogaraie prin care nu va mai intra probabil nimeni si nici nu isi are sensul. Stocam pe calculator, reciclam cartusele de imprimante, reciclam papetaria, economisim apa si lumina samd.

La final, tragem linie si observam o treaba tare ciudata: suntem pe plus doar fiindca am economisit. Si apoi, vom fi pe plus si mai bine atunci cand audienta se va muta in tabara noastra pentru simplul fapt ca vor cotiza in contul unei afaceri care le intoarce un beneficiu major: sansa pentru o viata mai sanatoasa.


Tags: afaceri verziafaceriafacereafacere verdeafaceri eco

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Ce sunt afacerile "verzi" si de ce nu vrem sa ramanem la coada vacii?
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Omul de afaceri - Soldatul cu servieta pe care toti il respecta, de teama si din instinct.

de Silviu-marian Banila
06 Iun 2016
Soldatul cu servieta este omul de afaceri din "beretele verzi". Alearga dupa verzisori, imbracat in costum, nu in echipament militar. In picioare nu...

In afaceri, si nu numai, foloseste principiul vasului cu pietricele si nisip

de Codrina Laiu
26 Mai 2016
Stephen Covey, un guru in management, realizeaza o analogie intre modul in care oamenii prioritizeaza activitatile si sarcina de a umple un vas cu...

Ideea ta de afacere te poate face MILIONAR

de Adina Vasile
22 Apr 2016
Acum ceva timp am vazut la televizor un documentar referitor la istoria Internetului si cum a transformat acesta modul nostru de a face afaceri in...

In afaceri nu te juca cu impresia pe care le-o creezi celorlalti

de Idei De Afaceri
25 Mar 2016
Impresia pe care o creati este adesea cruciala pentru succesul sau esecul unei afaceri. Iata o poveste care iti va demonstra acest lucru dezvaluind...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

unde gasesc finantare privata?

Intrebare: Buna seara,

Detin o afacere in domeniul agricol dar nu gasesc capital pentru dezvoltare acesteaia.
Tin sa va aduc la cunostinta ca nu doresc imprumuturi sau finantari din partea bancilor, cu dobanda exagerata si garantii imobiliare (insuficiente din punctul acetora de vedere chiar daca valoreaza dublu fata de capitalul dorit)
Doresc o finantare din partea unor oameni de afaceri, investitori privati sau grupuri de investitori etc. dar nu stiu unde sau cum as putea sa gasesc aceste persoane pentru a le propune ideea mea de dezvoltare.

Orice informatie este utila.

Multumesc !

Raspuns: Buna ziua. Rog mai multe detalii pe valilig@yahoo.co.uk.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton