Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Consumul ? intre vointa si manipulare

de
2691 0 07 Iun. 2010
Editorial


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Publicitatea face reclama la fericire. Numai ca exista o problema: fericirea nu poate fi niciodata cumparata, poate doar inchiriata. Camasile tale nu sunt destul de negre? Te doare capul? Ti-ai dori o masina care sa imbine siguranta cu fiabilitatea si puterea? Nimic mai simplu. Acesta este pretul fericirii temporare, insa va veni un moment in care camasile tale se vor decolora din nou, migrenele iti vor reveni si masina se va demoda. Ce faci atunci? Intri intr-un nou ciclu al fericirii materiale, pe care, desigur, il crezi a fi ultimul.

Aici este iluzia. Publicitatea creaza nevoi false, lumi ideale, edenuri pe pamant – am acceptat lucrurile astea. Dar nimeni n-o sa-ti spuna ca peste vreo doua luni universul “nirvanic” pe care ti l-ai faurit va fi devenit superfluu. Iar tu te vei trezi la fel de imperfect ca pana acum, la fel de banal. Si asta nu pentru ca asa simti, ci deoarece un tip dintr-o reclama crede ca e mai bine altfel. Iar el are camasile mai negre decat ale tale. Pe el nu-l doare capul niciodata si conduce masina visurilor oricarui muritor. Este exact tipul care credeai tu ca esti acum doua luni. Ce s-a schimbat?
Nimic.

Fericiti cei ce consuma caci a lor este imparatia superficialului!

Publicitatea iti spune, mai fatis ori mai subliminal, ca nu e bine cum traiesti. Si, oricat de increzator ai fi fost pana atunci, oricat de impacat cu sine, incepi totusi sa-ti pui intrebari. Daca acea bautura racoritoare imi ofera mai multa energie, atunci de ce sa n-o cumpar? Oamenii nu vad conspiratia din spatele cortinei, majoritatea chiar considera ca reclamele nu-i influenteaza in niciun fel. Ca actioneaza din proprie initiativa. Ca sunt, daca vreti, “incoruptibili din punct de vedere comercial”. Ceea ce este bineinteles fals.

Suntem manipulati sa consumam, dar asta nu ar fi neaparat cea mai mare problema. Problema apare atunci cand transformi consumerismul intr-un adevarat stil de viata. Oamenii bogati nu sunt superficiali pentru ca au multe lucruri, sunt superficiali pentru ca nu vad in spatele acelor lucruri, nu inteleg ca, de fapt, nu li s-a vandut un produs. Li s-a vandut o poveste. Iar povestea spune, la modul simplist, ca progresul tau ca individ are un corespondent material: cu cat detii mai mult, cu atat esti mai “complet”. Degeaba citesti o sumedenie de carti, degeaba aspiri catre divinitate, catre binele absolut, degeaba incerci sa atingi fericirea prin meditatie. Cumpara si te voi mantui!

O noua religie

Personajul publicitar este in permanenta pasiv. El intampina un neajuns (real sau imaginat), iar produsul este acolo pentru a suplini acest neajuns. Publicitatea te invata ca, oricate probleme ai avea, toate pot fi rezolvate intr-o clipita printr-un slide de card in POS. Tu nu trebuie sa-ti pui intrebari ci doar sa accepti raspunsurile prefabricate. Pentru ca, in mod sigur, ai ceva in neregula. Si, in mod sigur, cauti ajutor.


Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii



Va veni un moment, si nu cred ca mai e mult, cand vom avea evanghelisti ai hypermarketurilor. Iar gloatele adunate la cumparaturi se vor pleca atunci cand acestia or sa proclame mari reduceri la detergent si hartie igienica. Vom fi cuprinsi de cel mai profund extaz religios. Vom exclama “Aleluia!” si ne vom imbulzi la raioanele cu pricina, impingand frenetic carucioarele pana la casele de marcat. Iar apoi ne vom da seama ca am uitat sa ne luam trei baxuri de bere si cinci batoane de ciocolata. Si, fir-ar sa fie, George a cumparat si periuta aia noua de dinti careia i se face reclama.

Avem prea putin. Partea trista e ca vom continua sa avem prea putin, pentru ca in vocabularul publicitatii nu se regaseste cuvantul “destul”.



Tags: consumpublicitatereclama

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Consumul ? intre vointa si manipulare
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Ferma Capre

Intrebare: Buna ziua detin 250 de capre si 4h de pamant as dori un investitor de a promova de a investi pentru detalii contactati

Raspuns: Buna ziua, Daca imi permiteti pentru a atrage potentiali investitori dumneavoastra trebuie sa...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton